امدادرسانی به ۳۴ مورد حادثه در استان اردبیل

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل از امدادرسانی عوامل این جمعیت به ۳۴ فقره حادثه در دی ماه امسال در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهزاد نواختی مقدم، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: بیشترین نوع حادثه به ترتیب ۲۳ فقره تصادفات جاده ای، ۵ مورد برف و کولاک، حوادث شهری و کوهستان هر کدام ۲ مورد، یک مورد سیل و آبگرفتگی و یک مورد حادثه هوایی بوده است.

او با اشاره به اینکه ۲۰۲ نفر از هموطنان در این حوادث آسیب دیده بودند، اضافه کرد: بیشترین حادثه دیدگان هم به ترتیب در حوادث جاده‌ای با تعداد ۱۵۲ نفر، ۴۲ نفر در برف و کولاک، ۴ نفر در حوادث کوهستان، ۳ نفر در حوادث شهری و یک نفر هم در حادثه هوایی بوده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه در این حوادث ۶۰ نفر از هموطنان مصدوم شده بودند، ادامه داد: ۵۶ نفر در حوادث جاده ای، ۲ نفر در برف و کولاک، یک نفر در حوادث شهری و یک نفر هم در حادثه کوهستان مصدوم شده بودند.

نواختی مقدم با اشاره به اینکه عوامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل در این حوادث ۱۶ نفر را به مراکز درمانی انتقال و ۳ نفر را به صورت سرپایی درمان کرده اند، تصریح کرد: طی یک ماه جمعیت هلال احمر استان اردبیل با ۲۱۰ نفر نیروی عملیاتی در قالب ۵۸ تیم عملیاتی به امدادرسانی پرداخته اند.

او اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان اردبیل با به کارگیری ۶۵ دستگاه ناوگان ترابری متشکل از ۳۲ دستگاه خودروی آمبولانس، ۲۲ دستگاه خودروی ست نجات، ۹ دستگاه خودروی پشتیبانی و ۲ دستگاه خودروی سنگین در دی ماه به هموطنان حادثه دیده امدادرسانی کرده اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به اینکه انتظار می‌رود هموطنان قبل از مسافرت‌ها از وضعیت آب و هوا و جاده‌ها مطلع شوند، افزود: همراه داشتن آذوقه و لباس گرم در طول سفر‌های زمستانی یک ضرورت است که باید هموطنان به آن‌ها توجه داشته باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.