۱۰ هزار مترمربع فضای درمانی، آموزشی و پژوهشی در دست اجراست

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: ۱۰ هزار مترمربع فضای درمانی، آموزشی و پژوهشی در این استان در دست اجراست که بطور میانگین بیشتر آن‌ها حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   سید احمد هاشمی فضای فیزیکی فعلی درمانی و آموزشی، پژوهشی در خراسان شمالی را ۱۳۰ هزار متر مربع ذکر کرد.

او با بیان اینکه  پس از اجرای طرح تحول سلامت، بیش از صد هزار متر مربع فضای فیزیکی به فضای درمانی، آموزشی و پژوهشی استان اضافه شد، گفت :  ۳۰ هزار متر مربع به این فضا اضافه شد که به دلیل کمبود منابع مالی، ساخت و تکمیل برخی پروژه‌ها باقی مانده است.

او ادامه داد: متراژ واحد‌های بهداشتی درمانی خراسان شمالی در حال حاضر به ۲۵۱ هزار و ۹۹۰ متر مربع می‌رسد.

هاشمی همچنین از فعالیت ۱۴ مرکز شهری و ۱۴ مرکز شهری - روستایی خبر داد و افزود: ۳۲۱ خانه بهداشت در سطح خراسان شمالی احداث شده است.

او تعداد پایگاه‌های سلامت را ۴۸ پایگاه ذکر کرد و ادامه داد: با اجرای طرح تحول سلامت در این استان ۵۵ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی به اجرا رسید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هم اکنون ۴۶۰۰ نفر در این دانشگاه فعالیت دارند، از فعالیت ۲۰۶ عضو هیات علمی خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۳۶ نفر پیمانی و مابقی تعهدی و تعهدخدمتی هستند.

هاشمی تعداد کل پرستار و بهیار شاغل در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی را، ۱۱۳۹ نفر ذکر کرد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.