کاهش دامنه رزمایش آمریکا و کره جنوبی برای تسهیل مذاکرات با کره شمالی

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد به منظور تسهیل گفت‌وگو‌ها با پیونگ‌یانگ، دامنه رزمایش این کشور و آمریکا کاهش می‌یابد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره جنوبی اعلام کرد که واشنگتن و سئول قصد دارند امسال با هدف تسهیل گفت‌وگو با پیونگ‌یانگ، دامنه رزمایش‌های مشترک نظامی را کاهش دهند.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در مصاحبه با یونهاپ گفت: ما در سطح هنگ مانور و رزمایش نخواهیم داشت و ما فقط در سطح گردان و گروهان برنامه‌ریزی می‌کنیم. رزمایش طبق برنامه مصوب دو طرف انجام خواهد شد.

به گفته این مقام، وزارت دفاع کره جنوبی در نظر دارد میزان تمرینات نظامی مشترک با آمریکا را که از مارس تا آوریل امسال برنامه ریزی شده است، تعیین کند.

کاهش رزمایش مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی با هدف تسهیل مذاکرات با کره شمالی صورت گرفته است. کره شمالی دیروز سه شنبه اعلام کرد آمریکا ضرب الاجل مذاکرات هسته‌ای را رعایت نکرد و ما دلیلی برای پایبندی یکجانبه به تعهداتی که طرف دیگر به آن احترامی نمی‌گذارد، نداریم.

رئیس جمهور آمریکا از دو سال پیش با وعده‌های توخالی به پیونگ‌یانگ، این کشور را به پای میز مذاکره کشاند. دونالد ترامپ، رئیس  جمهور آمریکا بار‌ها اعلام کرده بود در صورت دیدار با رهبر کره شمالی، مشکلات این کشور یک شبه حل خواهد شد. با این حال، علی رغم چندین دور مذاکره و نیز دیدار سران دو کشور، مقامات آمریکایی بار‌ها اعلام کردند تا زمانی که کره شمالی تمامی فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی خود را متوقف و تسلیحات خود را نابود نکند، هیچ کدام از تحریم‌های واشنگتن علیه پیونگ یانگ برداشته نخواهد شد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار