معترضین به عدم دریافت یارانه معیشتی بخوانند

پاسخ‌هایی که معترضین به عدم دریافت یارانه معیشتی دریافت کرده‌اند، باعث گلایه‌شان شده است. زیرا برخی از آن‌ها معتقدند که پاسخ‌های داده‌شده با واقعیت‌های درآمدی که دارند، همخوانی ندارد.

ماجرای محروم شدن از یارانه معیشتیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  به دنبال اجرای طرح پرداخت یارانه معیشتی دولت به دهک‌های کم درآمد جامعه، شاهد عدم پرداخت این یارانه به حساب برخی از خانوارهایی بودیم که مشمول یارانه هستند، اما از دریافت یارانه معیشتی محروم شده‌اند.

بر همین اساس، موضوع بررسی اعتراضات این دسته از مردم در دستور کار دولت قرار گرفت و در نهایت، برای آنها جواب‌هایی آمد که همچنان با اعتراض و گلایه همراه بوده است.

شرایط جدید پرداخت یارانه معیشتی

هیئت وزیران شرایط جدید پرداخت حمایت معیشتی را مشخص کرد که بر این اساس خانوارهای دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به‌طور همزمان مشمول حمایت نمی‌شوند.

الف خانوارهای دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور همزمان یا خانوارهای دارای دو واحد ملکی.

ب خانوارهای دارای املاک و مستغلات با ارزش دوازده میلیارد (۱۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال در تهران و کلان‌شهرها و نه میلیارد (۹.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال در سایر شهرستان‌ها.

پ خانوارهای دارای خودروهای سواری با ارزش بیش از سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا خودروهای عمومی با ارزش بیش از چهار میلیارد (۴.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال.

ت کارفرمایان دارای بیش از سه بیمه‌پرداز.

ث خانوارهایی که بیش از سه سفر خارجی غیر زیارتی داشته‌اند.

ج گیرندگان تسهیلات بانکی جمعاً به‌مبلغ بیش از سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال که در حال بازپرداخت اقساط باشند.

تعیین چنین شرایطی، با آنچه در پاسخ به اعتراضات آمده است، کاملاً متفاوت است. زیرا، اغلب خانوارهایی که از دریافت یارانه معیشتی محروم شده‌اند، چنین شرایطی را در خود نمی‌بینند و معتقدند که حق آنها تضییع شده است. یکی از گلایه‌های این قبیل خانوارها، به نحوه محاسبه درآمد آنها است که باعث شده از دریافت یارانه معیشتی محروم شوند.

مطابق آئین‌نامه دولت، بسته حمایت معیشتی به خانوارهای یک نفره با حداقل درآمد ماهانه و سالانه به ترتیب ۴۰و ۴۸۰ میلیون ریال، دو نفره با حداقل درآمد ماهانه و سالانه ۵۰ و ۶۰۰ میلیون ریال، سه نفره با حداقل درآمد ماهانه و سالانه ۶۰ و ۷۲۰ میلیون ریال، چهار نفره با حداقل درآمد ماهانه و سالانه ۷۰ و ۸۴۰ میلیون ریال و پنج نفر و بیشتر با حداقل درآمد ماهانه و سالانه ۸۰ و ۹۶۰ میلیون ریال تعلق نمی‌گیرد.

این در حالی است که خیلی از خانوارها مدعی هستند چنین درآمدی را نه ماهانه و نه سالانه ندارند.

یکی از شهروندان تهرانی، در همین زمینه گفت: کل درآمد ماهانه بنده و همسرم به ۶ میلیون هم نمی‌رسد، اما از دریافت یارانه محروم شده‌ایم. البته، خانه هم نداریم و فقط یک خودرو داریم که قیمت آن به ۱۵۰ میلیون هم نمی‌رسد. حالا چگونه محاسبه کرده‌اند که ما جزو افراد با درآمد بالا هستیم، واقعاً نمی‌دانم.

وی ادامه داد: وضعیت معیشتی خانوار ۴ نفره ما را با ۶ میلیون تومان در ماه جزو ۹۸ درصدی درآمد بالای جامعه در سامانه اعلام شده بنابراین در این صورت هیچ مشکلی از نظر درآمد نباید داشته باشیم و در رفاه کامل باشیم درحالیکه با این حقوق و درآمد و اجاره خانه و دو بچه مدرسه‌ای حقوق ما حتی برای تأمین حداقل‌های زندگی‌مان نیز کافی نیست چه برسد به اینکه در رفاه باشیم.

یکی دیگر از شهروندان، اظهار داشت: من بازنشسته هستم. فقط یک خانه دارم که ارزش این ملک به یک میلیارد هم نمی‌رسد. اما، خودرو ندارم و مستمری من ماهانه حدود ۲ میلیون تومان است. حالا چگونه محاسبه کرده‌اند که من کمک معیشتی نگیرم، نمی‌دانم.

وی افزود: دو فرزند در خانه دارم که حقوقشان برای تأمین هزینه‌های زندگی خودشان نیز کافی نیست و مسئولان عنوان می‌کنند که فرزندانتان به شما کمک می‌کنند در حالی که در این شرایط اقتصادی نمی‌شود از آنها انتظار داشت.

این سالمند ۷۰ ساله گفت: سال‌ها قبل یک بار به عمره مشرف شدم و یارانه خانواده مرا قطع کردند و گفتند که شما سفر خارج از کشور داشته‌اید و این بار نیز از کمک معیشت محروم شده‌ایم.

ماجرای محروم شدن از یارانه معیشتی

متأسفانه در بین انبوه اعتراضات به عدم دریافت یارانه معیشتی، چنین مواردی بسیار زیاد است. اما، مسئولان وزارت رفاه مدعی هستند که محاسبات آنها بر اساس بررسی وضعیت اقتصادی و حساب بانکی معترضان بوده است.

موضوع گردش مالی شهروندانی که یارانه معیشتی به آنها تعلق نگرفته است، یکی دیگر از نکات مبهمی است که پاسخ قانع کننده‌ای برای آن داده نشده است.

یکی از همین شهروندان، گفت: سال گذشته خانه پدری را به خاطر انحصار ورثه فروختیم و مبلغ آنکه ۷۰۰ میلیون تومان بود، در حساب بانکی من بود که حدود یک ماه زمان برد تا این پول از حساب بنده به حساب بانکی برادر و خواهرانم انتقال یابد. حالا همین موضوع را برای بنده به عنوان گردش مالی ثبت کرده‌اند و مدعی شده‌اند که گردش مالی بالایی در سال گذشته داشته‌اید.

وی افزود: من چه می‌دانستم که قرار است یارانه معیشتی بدهند. حقوق من کمتر از سه میلیون تومان است و خانه‌ای هم ندارم. فقط یک خودرو دارم که ارزش مالی آن ۱۰۰ میلیون تومان هم نمی‌شود. حالا چرا این یارانه را نمی‌گیرم، واقعاً نمی‌دانم. اما در پاسخ به اعتراض بنده، آمده است که درآمد من بالاتر از ۹۰ درصد جامعه است. خودم هم نمی‌دانم چقدر پولدار بوده‌ام و خبر نداشته‌ام!

یکی دیگر از افرادی که نسبت به گردش مالی حساب خود معترض بود گفت: جایی کار می‌کنم که با پولی که در حساب من است خرید و فروش می‌شود به همین دلیل گردش مالی حساب من، دارایی بنده نیست و من فقط حداقل حقوق ماهیانه خود را پایان ماه می‌گیرم.

نحوه احراز میزان درآمد و تعیین خانوارهای هدف بر اساس دستورالعملی خواهد بود که از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ابلاغ می‌شود.

شاخص دیگر سنجش وضعیت درآمد خانوار میانگین وضعیت سه سال گذشته شاخص‌های مالی و یا میانگین برداشت ۶ ماه منتهی به زمان تعیین وسع مبنای تشخیص سطح درآمد و امتیازدهی خانوار است که از سوی وزارت رفاه انجام می‌شود.

در آئین نامه هیأت وزیران همچنین این نکته نیز ذکر شده که چنانچه خانواری نسبت به نتیجه تعیین وسع اعتراض داشته باشد، می‌تواند هر سال یک بار درخواست رسیدگی دهد تا در مقاطع زمانی ۶ ماهه (خرداد و آذر هر سال) بررسی مجدد صورت گیرد.

اما این در حالی است که بسیاری از خانوارهای غیر مشمول در ارزیابی وسع که نسبت به نتیجه ارزیابی اعتراض دارند به دلیل تهدید به حذف و قطع یارانه از اعتراض و درخواست بازبینی مجدد منصرف می‌شوند.

بررسی درخواست‌های بازبینی مجدد

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی در مورد ثبت اعتراض در سامانه معیشتی گفت: نتایج اعتراض این افراد از هفته گذشته در سامانه قابل رؤیت است و هر فردی که مجدد اعتراض داشته باشد می‌توانند درخواست بازبینی مجدد دهد.

حسین میرزایی افزود: اعتراض این افراد مورد رسیدگی و طی ۶ ماه آینده اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان کمک معیشت در صورتیکه اطلاعاتشان با اطلاعات به دست آمده ما مغایر باشد یارانه نقدی شان حذف می‌شود اظهار داشت: این موضوع فقط شامل متقاضیان معترضی است که خود را مشمول بسته حمایت معیشت می‌دانند.

وی همچنین در مورد اعتراض متقاضیان دریافت حمایت معیشتی گفت: علاوه بر احکام حقوقی سرپرستان خانوار، میانگین برداشت ۹ ماهه حساب آنها نیز بررسی شده و ملاک قرار می‌گیرد و آنهایی که حد نصاب حقوق را دریافت و میانگین برداشت‌ها را داشته‌اند حذف شده‌اند.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی با اشاره به اینکه بررسی‌ها به هیچ وجه دستی و توسط اشخاص انجام نمی‌شود، ادامه داد: افرادی که نسبت به پاسخ بررسی‌های انجام شده معترض هستند می‌توانند مجدد در سایت درخواست بازبینی دهند.

میرزایی به اصلاح رفتار مالی معترضان اشاره کرد و گفت: برخی از هموطنان عنوان می‌کنند که پول‌های حساب متعلق به ما نیست به این افراد پیشنهاد می‌کنیم که حساب جاری خود را از حساب شرکت جدا کنند.

به گفته وی، اطلاعاتی که در بانک اطلاعاتی وزارت رفاه وجود دارد قابل اصلاح نیست و افرادی که نسبت به نتیجه‌ها، اعتراض دارند باید رفتار مالی خود را اصلاح کنند و حساب خود را از حساب کارفرمایان جدا کنند و پس از آن در سامانه درخواست بازبینی دهند و به مرور به اعتراض‌ها رسیدگی می‌شود.

براساس اعلام ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی بیش از ۳ میلیون فرد سرپرست خانوار اعتراض خود را در سامانه ثبت کردند و تا کنون بیش از ۴۲۰ هزار نفر این افراد مشمول دریافت کمک معیشت شده‌اند.

مبلغ بسته حمایت معیشتی به‌صورت ماهانه به خانوارهای یک نفره مبلغ ۵۵۰ هزار ریال، دونفره مبلغ ۱,۰۳۰ هزار ریال، سه نفره ۱۳۸۰ هزار ریال، چهارنفره ۱,۷۲۰ هزار ریال و پنج نفره و بیشتر ۲,۰۵۰ هزار ریال تعلق می‌گیرد.

در هر حال اجرای طرح حمایت معیشتی که از سوی وزارت رفاه بعد از سهمیه بندی بنزین اجرایی شده است از همان ابداً با اعتراض‌هایی از سوی مردم روبرو بود و با گذشت حدود دو ماه از این طرح همچنان بسیاری از سرپرستان خانوار خود را مشمول این طرح می‌دانند و متأسفانه تاکنون پاسخ درستی به آنها داده نشده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۷۶
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام.سه‌نفریم‌ویک‌کارگرساده‌ام‌باکلی‌دکتری‌بابیمه‌ازاد‌فقط‌یک‌نیسان‌داریم‌اونم‌‌مدلش‌پایینه‌نمیدونم‌چراگفتن‌‌که‌دهکتون‌بالاه‌یاندین‌‌یااگه‌میخاین‌بدین‌هم‌درست‌بدین‌
Iran (Islamic Republic of)
شهناز اکبری
۱۷:۴۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام من یه مادر سرپرست خانواده هستم که چهارتا بچه مجرد و بیکار توی خونه دارم که یه مستمری ناچیز میگیریم چرا معیشتی بما تعلق نگرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۱ فروردين ۱۴۰۳
سلام کارگر تأمین اجتماعی هستم سه برچ شده یارانه دریافت نمیکنم
Iran (Islamic Republic of)
طاهره هاشمی منش
۱۶:۱۱ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
یارانه معیشتی ندارم همسرم فوت کرده مستمر بگیرم
پسر دانش جودارم چرا حق ناحق کردن دوستم ۴ طبقه خونه داره ۲ تا ماشین داره بهش تعلق گرفته ایران ما عدالت نمیدونه چیه
Iran (Islamic Republic of)
طاهره هاشمی منش
۱۶:۱۱ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
یارانه معیشتی ندارم همسرم فوت کرده مستمر بگیرم
پسر دانش جودارم چرا حق ناحق کردن دوستم ۴ طبقه خونه داره ۲ تا ماشین داره بهش تعلق گرفته ایران ما عدالت نمیدونه چیه
Iran (Islamic Republic of)
طاهره هاشمی منش
۱۶:۰۸ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
یارانه معیشتی ندارم همسرم فوت کرده مستمر بگیرم
پسر دانش جودارم
Iran (Islamic Republic of)
طاهره هاشمی منش
۱۶:۰۸ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
یارانه معیشتی ندارم همسرم فوت کرده مستمر بگیرم
پسر دانش جودارم
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۲:۳۹ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
ما والا کارگریم شکم زن بچه نمیتونیم سیر کنیم چطور معیشتی نریختن برا ما
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۲:۳۹ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
ما والا کارگریم شکم زن بچه نمیتونیم سیر کنیم چطور معیشتی نریختن برا ما
Iran (Islamic Republic of)
نازنین زهرا
۲۰:۱۲ ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
سلام من شوهرم مریضه هیچی هم به ناممون نیست تو خیابون بارفروشی میکنه فقط یه کارتخوان داریم الان کسی پول نقد نداره چرا هم یارانه برامون نریختن هم معیشتی دوتا هم بچه دارم مستاجر هم هستم
Iran (Islamic Republic of)
حسین شامی
۰۸:۴۹ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
من باز نشته از رانندگی هستم من دارای نه فرزند هستم پنج دختر وچهار پسر یکی دادم رفتند چهار تا اومدند ماشین دارم یکبار در روزاگر ان هم خراب نشودسرویس تبریز با راننده می فرستم حالا شما بفر مایید من از این معیشتی هیچ چیزی ندیدم من که ۷۵سالم هست جلوی این همه فرزند ونوه ایا حق گرفتن یارانه معیشتی یا سهام عدالت نیستم
Iran (Islamic Republic of)
حسین شامی
۰۸:۴۹ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
من باز نشته از رانندگی هستم من دارای نه فرزند هستم پنج دختر وچهار پسر یکی دادم رفتند چهار تا اومدند ماشین دارم یکبار در روزاگر ان هم خراب نشودسرویس تبریز با راننده می فرستم حالا شما بفر مایید من از این معیشتی هیچ چیزی ندیدم من که ۷۵سالم هست جلوی این همه فرزند ونوه ایا حق گرفتن یارانه معیشتی یا سهام عدالت نیستم
Iran (Islamic Republic of)
حسین شامی
۰۸:۴۹ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
من باز نشته از رانندگی هستم من دارای نه فرزند هستم پنج دختر وچهار پسر یکی دادم رفتند چهار تا اومدند ماشین دارم یکبار در روزاگر ان هم خراب نشودسرویس تبریز با راننده می فرستم حالا شما بفر مایید من از این معیشتی هیچ چیزی ندیدم من که ۷۵سالم هست جلوی این همه فرزند ونوه ایا حق گرفتن یارانه معیشتی یا سهام عدالت نیستم
Iran (Islamic Republic of)
حسین شامی
۰۸:۴۹ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
من باز نشته از رانندگی هستم من دارای نه فرزند هستم پنج دختر وچهار پسر یکی دادم رفتند چهار تا اومدند ماشین دارم یکبار در روزاگر ان هم خراب نشودسرویس تبریز با راننده می فرستم حالا شما بفر مایید من از این معیشتی هیچ چیزی ندیدم من که ۷۵سالم هست جلوی این همه فرزند ونوه ایا حق گرفتن یارانه معیشتی یا سهام عدالت نیستم
Iran (Islamic Republic of)
حسین شامی
۰۸:۴۹ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
من باز نشته از رانندگی هستم من دارای نه فرزند هستم پنج دختر وچهار پسر یکی دادم رفتند چهار تا اومدند ماشین دارم یکبار در روزاگر ان هم خراب نشودسرویس تبریز با راننده می فرستم حالا شما بفر مایید من از این معیشتی هیچ چیزی ندیدم من که ۷۵سالم هست جلوی این همه فرزند ونوه ایا حق گرفتن یارانه معیشتی یا سهام عدالت نیستم
Iran (Islamic Republic of)
حسین شامی
۰۸:۴۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
من باز نشته از رانندگی هستم من دارای نه فرزند هستم پنج دختر وچهار پسر یکی دادم رفتند چهار تا اومدند ماشین دارم یکبار در روزاگر ان هم خراب نشودسرویس تبریز با راننده می فرستم حالا شما بفر مایید من از این معیشتی هیچ چیزی ندیدم من که ۷۵سالم هست جلوی این همه فرزند ونوه ایا حق گرفتن یارانه معیشتی یا سهام عدالت نیستم
Iran (Islamic Republic of)
حسین شامی
۰۸:۴۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
من باز نشته از رانندگی هستم من دارای نه فرزند هستم پنج دختر وچهار پسر یکی دادم رفتند چهار تا اومدند ماشین دارم یکبار در روزاگر ان هم خراب نشودسرویس تبریز با راننده می فرستم حالا شما بفر مایید من از این معیشتی هیچ چیزی ندیدم من که ۷۵سالم هست جلوی این همه فرزند ونوه ایا حق گرفتن یارانه معیشتی یا سهام عدالت نیستم
Iran (Islamic Republic of)
حسین شامی
۰۸:۴۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
من باز نشته از رانندگی هستم من دارای نه فرزند هستم پنج دختر وچهار پسر یکی دادم رفتند چهار تا اومدند ماشین دارم یکبار در روزاگر ان هم خراب نشودسرویس تبریز با راننده می فرستم حالا شما بفر مایید من از این معیشتی هیچ چیزی ندیدم من که ۷۵سالم هست جلوی این همه فرزند ونوه ایا حق گرفتن یارانه معیشتی یا سهام عدالت نیستم
Iran (Islamic Republic of)
حسین شامی
۰۸:۴۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
من باز نشته از رانندگی هستم من دارای نه فرزند هستم پنج دختر وچهار پسر یکی دادم رفتند چهار تا اومدند ماشین دارم یکبار در روزاگر ان هم خراب نشودسرویس تبریز با راننده می فرستم حالا شما بفر مایید من از این معیشتی هیچ چیزی ندیدم من که ۷۵سالم هست جلوی این همه فرزند ونوه ایا حق گرفتن یارانه معیشتی یا سهام عدالت نیستم
Iran (Islamic Republic of)
حسین شامی
۰۸:۴۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
من باز نشته از رانندگی هستم من دارای نه فرزند هستم پنج دختر وچهار پسر یکی دادم رفتند چهار تا اومدند ماشین دارم یکبار در روزاگر ان هم خراب نشودسرویس تبریز با راننده می فرستم حالا شما بفر مایید من از این معیشتی هیچ چیزی ندیدم من که ۷۵سالم هست جلوی این همه فرزند ونوه ایا حق گرفتن یارانه معیشتی یا سهام عدالت نیستم
Iran (Islamic Republic of)
حسین شامی
۰۸:۴۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
من باز نشته از رانندگی هستم من دارای نه فرزند هستم پنج دختر وچهار پسر یکی دادم رفتند چهار تا اومدند ماشین دارم یکبار در روزاگر ان هم خراب نشودسرویس تبریز با راننده می فرستم حالا شما بفر مایید من از این معیشتی هیچ چیزی ندیدم من که ۷۵سالم هست جلوی این همه فرزند ونوه ایا حق گرفتن یارانه معیشتی یا سهام عدالت نیستم
Iran (Islamic Republic of)
حسین شامی
۰۸:۴۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
من باز نشته از رانندگی هستم من دارای نه فرزند هستم پنج دختر وچهار پسر یکی دادم رفتند چهار تا اومدند ماشین دارم یکبار در روزاگر ان هم خراب نشودسرویس تبریز با راننده می فرستم حالا شما بفر مایید من از این معیشتی هیچ چیزی ندیدم من که ۷۵سالم هست جلوی این همه فرزند ونوه ایا حق گرفتن یارانه معیشتی یا سهام عدالت نیستم
Iran (Islamic Republic of)
حسین شامی
۰۸:۴۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
من باز نشته از رانندگی هستم من دارای نه فرزند هستم پنج دختر وچهار پسر یکی دادم رفتند چهار تا اومدند ماشین دارم یکبار در روزاگر ان هم خراب نشودسرویس تبریز با راننده می فرستم حالا شما بفر مایید من از این معیشتی هیچ چیزی ندیدم من که ۷۵سالم هست جلوی این همه فرزند ونوه ایا حق گرفتن یارانه معیشتی یا سهام عدالت نیستم
Iran (Islamic Republic of)
حسین شامی
۰۸:۴۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
من باز نشته از رانندگی هستم من دارای نه فرزند هستم پنج دختر وچهار پسر یکی دادم رفتند چهار تا اومدند ماشین دارم یکبار در روزاگر ان هم خراب نشودسرویس تبریز با راننده می فرستم حالا شما بفر مایید من از این معیشتی هیچ چیزی ندیدم من که ۷۵سالم هست جلوی این همه فرزند ونوه ایا حق گرفتن یارانه معیشتی یا سهام عدالت نیستم
Iran (Islamic Republic of)
حسین شامی
۰۸:۴۸ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
من باز نشته از رانندگی هستم من دارای نه فرزند هستم پنج دختر وچهار پسر یکی دادم رفتند چهار تا اومدند ماشین دارم یکبار در روزاگر ان هم خراب نشودسرویس تبریز با راننده می فرستم حالا شما بفر مایید من از این معیشتی هیچ چیزی ندیدم من که ۷۵سالم هست جلوی این همه فرزند ونوه ایا حق گرفتن یارانه معیشتی یا سهام عدالت نیستم
Iran (Islamic Republic of)
حسین شامی
۰۸:۴۶ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
من باز نشته از رانندگی هستم من دارای نه فرزند هستم پنج دختر وچهار پسر یکی دادم رفتند چهار تا اومدند ماشین دارم یکبار در روزاگر ان هم خراب نشودسرویس تبریز با راننده می فرستم حالا شما بفر مایید من از این معیشتی هیچ چیزی ندیدم من که ۷۵سالم هست جلوی این همه فرزند ونوه ایا حق گرفتن یارانه معیشتی یا سهام عدالت نیستم
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه اسماعیلی
۰۱:۴۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
سلام من
یک دوزنده با حقوق وزرات کار یک ماشین مدل‌81 سرپرست خانوار بابچه‌همسرکه‌نیست
Iran (Islamic Republic of)
حسین عطیمی
۰۰:۳۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام من نه ماشین دارم ونه خانه وهیچ درامدی هم ندارمبه جز یارانه تمام حسابهی من راچک کنید به جز یارانه وبدهکاری هر چه بود از شما یک برادر مهلول دارم که تحت پوشش کمیته امداد است وسر پرستی او بامن استشما رابه خدا پیگیری کنید هر جامیرم میکن برو جای دیگه چکار کنم کجا برم ۶نفر با این گرونی
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۰:۳۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
لطفا به سایت مربوط به سازما هدفمندی که توس دولت اعلام شده مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ و شماره گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس بگیرید و اعتراض خود را ثبت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
من هیچ چیزی به نام خودم ندارم یه دستگاه کارت خوان دارم وکنار خیابان بار میفروشم ۴ نفر هستیم برای من معیشتی نمیرزن میگن گردش حسابت بالاس آدم هست دنیارو داره براش همه چیز میریزن بهدش به من گفتن اگه عتراض بکنی یارانت قطع میکنن ولی این خیلی بی عدالتی در حق کسایی که مثل من هستن
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۹:۴۳ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
من کارمند شرکت های ساختمانی هستم ،شغلم به گونه ای هست که تنخواه بحساب من واریز میشه و هزینه میشه ،شدم پولدار؟کل داراییم رو دولت بیاد برداره یه واحد 80 متری بالای شهر تهران هم نه ،همین دهکده المپیک به من بده ،هر روز از حاشیه تهران چهار ساعت تو ترافیک برای رفت و آمد به محل کار تلف میکنیم با کلی هزینه بنزین ،شدیم پولدار؟طرف خونه اش تو تهران یا شهرهای بزرگ حداقل 5 میلیارد می ارزه یارانه میگیره ولی ما بخاطر گردش مالی شدیم جزو 10 درصد پولدار جامعه؟پس چرا سالی یه هتل درست و حسابی یا مسافرت خوب نمیتونیم بریم ؟ یا دو تا رستوران ؟تک تک کسانی که به ناحق حق امثال ما رو تضییع میکنن اون دنیا باید جواب بدن این حق الناس هست ،ما هم تو این مملکت سهم داریم ،ما هم ایرانی هستیم ،لابد چند روز دیگه به افاغنه عزیز هم کارت نان داده میشه ولی ما پولداریم ،آقای مسئول بیا کل دار و ندارمون رو با هم تعویض کنیم مگه ما جزو ده درصد جامعه نیستیم بیایید همه اینها مال شما و دارایی های شما که جزو نود درصد جامعه هستید برای ما ،تعریف تو و نحوه طبقه بندی تون بهیچ عنوان عادلانه نیست بهیچ عنوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام به نظر بنده اصلا هم عادلانه توضیح نشده من هم شوهرم و هم من کار می کنیم هزینه زندگی فرزندم را هم ما متقبل شدیم فرزندم بیکاره و خدا هم یه فرزندی بهش داره . اگر هم از بانک وام گرفتیم بخار رهن خانه و زندگی فرزندم بوده و خودمان هم با فلاکت زندگی می کنیم . این اصل بی عدالتیه .....نمیدونم چطوری میخوان جواب این همه پایمال کردن حق الناس را بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
احمد بلوچی
۰۵:۱۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
.سلام متاسفانه من یک بازنشسته هستم اصلا تا حالا معیشتی نگرفتم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۵۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام من یه کاسب جز با مغازه اجاره ای هستم به سختی گذران زندگی میکنم در امدم حدود 4500 هست 1500اجاره میدم دخترم ازدواج کرد پول وام ازدواج و.... اومد حسابم بعد جنس میاد مغازه فروش میره همش سود نیست بدبختی از دوست اشنا هم چک میگیرن وقتش پولش میریزن حساب همه اینا مگه در امده واقعا حق کشی شده در حق بعضیا معیشتی نمیگیرن اما درامدم ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
افراد منازل خود را به نام همسرشان می‌کنند و یارانه و معیشتی دریافت می‌کنند همینطور بازاری با داشتن چند هجری بنام همسر و فرزندان یارانه می‌گیرد ولی افراد ی که هیچگونه دریافتی ندارند از یارانه برخوردار نیستند لطفا توجه کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
هرچی بگی فایده ندارد من معامله موتورانجام میدم پول که میاد توحسابم مال خودم نیست مال مشتریه براش موتور میگیرم درصد کمی بهم میده پول چندروز بیشتر توحسابم نیست چرا این رو نمی‌بینید که چرا پول میاد تو حساب ولی دو سه روز بعد برداشت میشه اگه حساب زیاد داشتم خونه می‌خریدم برا صدتومن اعتراض نمیزدم این انصاف نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناصرشاهیان احمدآباد
۲۰:۲۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
من حسابدار کارگاه فایبرگلاس هستم وحقوقی وزارت کاری هست میخواستم بدونم که چرا به من یارانه معیشتی تعلق نمیگیرد
Iran (Islamic Republic of)
هادی زیرک
۱۶:۵۱ ۱۵ فروردين ۱۴۰۱
من ۴ فرزند دارم که اولی دانشجوی ازاد ودوفرزندم هم محصل ابتدایی ویک فرزند شیر خواره دارم متاسفانه درامدی هم ندارم ونمی دانم چرا یارانه معیشتی به ما تعلق نمیگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ساحل
۰۳:۰۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
این کدملی رو بررسی کنید 25919666864 ببینید شامل همه کمک‌های دولت میشه کسی که ماهانه بیش از 15 میلیون درآمد داره دفتریار دفتر خونه ست مدرس آیین نامه ست باید معیشتی بگیره اونوقت شوهر راننده من جز 86 درصد بالای جامعه باشه
Iran (Islamic Republic of)
عبدالرسول رسولی
۱۴:۰۸ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
چرا من یارانه معیشتی نمیگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
این یارانه معیشتی واقعا برااقشار کم درآمده ما نه حقوق بگیریم بای کارتخوان میری م میوه فروشی میگن کارتخوان داری اصلا عادلانه نیست
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۶ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
چرا وقتی واسه کسایی که نیاز ندارن میریزین برای ما نمیریزین واقعا این انصاف نیست رسیدگی کنید لطفا بررسی کنید شاید همون مقدار پول اب برق گاز بشه اخه من که بیکارم دوتا بچه هم دارم واقعا جلوی چشم خوم دیدم اونایی که کارمندن ماشین گران دارن میگیرن رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
حمی رحیمی
۰۷:۵۱ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
چرا وقتی واسه کسایی که نیاز ندارن میریزین برای ما نمیریزین واقعا این انصاف نیست رسیدگی کنید لطفا
France
غزت رفیعی
۱۵:۵۱ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
همسرمن نزدیک ۶۰ سال است بازنشسته سپاه است ۲ تا عروس دارییم درخونه بازی وابرودار یم وجز بازنشستگی سپاه هیچ درمدی نداریم ازهمان سال های اول یارانه ما قطع شد بخاطر اینکه عرس ما ماشینشرا که بجای جهاز اورده بود بنام پسرم زد برای یمدت کوتاه برای خرید فروش چون پسرم بیکار بود وما باید هم خرج انهارا می دادیم برای اینکه کار نداشت میخواستند یعنی مستقل شوند ایا راهی هست که بهماهم یارانه کمک معیشتئ بدند.؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۵:۴۷ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
من یه خانم پنجاه ساله هستم نه کار دارم نه بیمه نه بازنشستگی چرا نباید به من معشیتی تعلق بگیره همین الان بابت اجاره ام به صاحب خونه ام بدهکار هستم تو مسکن مهر مستاجر هستم پکیج خرابه تو سرما موندم نمیتونم به مالک زنگ بزنم چون بهش بدهکاری دارم اینکه نمیشه اینهمه تبعیض برای چیه ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۵:۵۶ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
چرا معیشتی به من تعلق نگرفته
Iran (Islamic Republic of)
زهراعشوری
۱۱:۳۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰
چرابه من یارانه نمیدهند
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۲۰:۱۲ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
من بیکار دارای سه فرزند یه خونه تو روستا ویه ماشین مدل پایین دارم چرا به من تعلق نگرفت چون دزدا به فکر ماها نیستند هر روز میگن بچه بزایید بگوزید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
سلام‌من‌ماشین‌داشتیم‌به‌نام‌شوهرم‌عوزکردیم‌به‌نام‌خودم‌بعدهم‌تصادفی‌شدنزدیک‌۸ملق‌خوردفروختیم‌‌دادم‌رهن‌خونه‌معیشتی‌کلن‌ندادن‌یارانه‌اظافه‌نکردن‌مگه‌۱۰۰ملیون‌چقدپول‌شوهرم‌اعتیاط‌داره‌وبزورشکممون‌روسیرمیکنیم‌بیشتروقتابدون‌شام‌مییمونیم‌کجاس‌انسافه‌خوب‌میبینیدداشتیم‌الان‌که‌فروخت‌رفت‌بادهواباکرایه‌نشینی‌واعتیاط‌بایدبه‌کجاشکایت‌کنم‌‌خوب‌اینوهم‌چک‌کنیدانتقال‌دادیم‌به‌اسم‌مالکی‌که‌خریده‌تودفترخونه‌وهیچ‌ملکی‌وشقلی‌هم‌نداریم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی دهقان
۱۱:۲۱ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
سلام. من دارای زن و سه فرزندهستم که پسرم هم معلول هست و هم بیماری قلبی و ریوی داره ،ماهانه چقدر باید برای پسرم هزینه کنم و یک عمل قلب هم داره ، خودتون میدونید هزینه این عمل چنده. ولی یارانه معیشتی به من نمیدن من چکار باید انجام بدم. از استان يزد شهرستان بافق
Iran (Islamic Republic of)
‌رسول
۱۸:۱۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
سلام. من یک بازنشسته شرکتم با حقوق ۴۳۰۰ به من یارانه معیشتی نداده اند یک خودروسواری دارم آنهم بخاطرفشار وناراحتی قلبی بیش ازحدخانمم بااقساط خریده ام شایدهردوروزیکباراورژانسی دربیمارستانم حال کسیکه به من یارانه نداده ازبدهی بانکی و چرخش زندگی من با۵ سرعائله خبرداردلطفا یارانه معیشتی راحل کنید درغیراینصورت من به خداوامیگدارم کسانی هستند بیش از۱۵ میلیاردتوبانگهاسرمایه وغیره دارد یارانه میگیردامابه ما چیزی نمیدند
Iran (Islamic Republic of)
شهرکرد
۱۱:۵۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
ضمن عرض سلام
من یک شهروند هستم که به دلیل معلولیتی که داشتم بهم امتیاز ماشین دادند و توانایی وارد کردن خودرو را از خارج نداشتم لذا مجبور شدم امتیازش را مفت مفت بفروشم اون طرف هم نکرد نامردی و رفت یه لکسوز وارد کرد بعد از اون متوجه شدم که به مردم یارانه معیشتی می دهند اما بمن ندادند هربار که پیگیر شدم گفتند خودرو به نامت هست خوب آیا این انصافه .یکی نیست به بهزیستی بگه شما که می خواستید در حق ما لطف کنید حواله یه خودرو داخلی را می دادید که ما اینقدر ضرر نکینم .حال خواهشمندم یارانه معیشتی من را به من برگردانید . درسته که چیزی نیست اما ظلمه آش نخورده و دهان سوخته . قبلا از لطفی که در این زمینه مبذول می فرمایید سپاسگزارم.
Iran (Islamic Republic of)
حسن امیری
۰۴:۵۳ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
سلام حسن امیری فرزندان من هست ودارای زن ودو فرزند دارن چرا یارانش قط کردن فردی بیکار و درآمدی ندارد فقط با یاران و جمع کردن ضایات امرار معاش می‌کنند تلفن همرا همه ندارد فقط خطش دارد۹
Iran (Islamic Republic of)
کاظم عابد پور
۰۰:۱۱ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
من نه شغلی نه پول چند میلیاردی ندارم یارانه معبشتی هم بم نمیدن مگه این انصافه
Iran (Islamic Republic of)
بختیار میرزایی سرجوبی
۱۳:۱۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
سلام بهنام بختیار میرزایی سر جوبی‌ یک نفر هستم مجرد معیشتی من قطع شده‌ بانک کشاورزی استان کرمانشاه
Iran (Islamic Republic of)
نیک بخت احمدی مقدم
۱۲:۰۸ ۱۴ آذر ۱۴۰۰
ما خانوار پنج نفره هستیم وخودم هم بیکار هستم ولی اصلا نه تا حالا پول کرونایی دریافت کرده ام ونه معیشتی
Iran (Islamic Republic of)
سعید واحدی
۱۲:۴۱ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
با سلام
من شغلم آزاده و در اینستا فروشنده محصولات شرکت هستم
پولی که به حساب من میاد من بلافاصله از شرکت خرید میزنم ولی من معیشتی ندارم
چکار کنم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۲۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
سلام ما خانواده چهارنفره هستم مستاجرم مغازه میوه فروشی دارم یه کل سرمایه من دوملیون تومان هست خریدمی کنم میام می فروشم خدا را گواه می گیرم درامد م درماه حتی ۳ میلیون نیست کرایه مغازه میدم کرایه خونه میدم سه بچه دارم خوب من با کارت خوان می کشم مگر ماهانه چغدر سود دارم چچرا برای من واریز نکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
من اعتراض دارم پایه حوقق من درسال ۹۹ دو میلیون نهصد هزار تومان بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
سلام.مگه نگفتند خانه و ماشین میلیاردی.من که مستاجرم وماشین هم ندارم.چرا نباید یارانه ی معیشتی بگیرم.حداقل به ما مستاجر هستیم معیشتی بدین
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۰۴:۲۰ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
ن من ن خانم کارمند نیستیم وهیچ حقوقی هم نمیگیریم خودمم پام پلاتیینه تصادف کردم متولد ۷۲هستم دو فرزند زیر پنج سال دارم مستاجرم یکی از کارتهای عتباریمو پدرم استفاده میکنه چون سوادی نداره ک بره کارتی درست کنه البته سواد ک داره ولی چشماش ضعیفه نمیشه گفت ک چون داخل کارتم پول هست مال من باشن پدرم کشاورز هستش و کارمند دولت این بمن هیچ ربطی نداره امسالم بازنشست مبشه من ن تحت حمایت کمیته هستم ن بهزیزستی ن هیچ چیز دیگ ن بیمه ن حقوق چیزی چرا معیشت منو قطع کردن منی ک حتی خونه ای ندارم ک مفت بشینم با این گرونی
Iran (Islamic Republic of)
محمدعبدفرحانی
۱۹:۵۱ ۱۱ فروردين ۱۴۰۰
سلام یارانه معیشتی واسم واریزنشده بودچرا؟
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی عسگری افکار
۲۳:۳۱ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
باسلام اینجانب مصطفی عسگری افکار ساکن همدان شغل معلم سابقه ۲۹ سال دارای یک واحد آپارتمان ۸۰ متری در حاشیه شهر همدان ویک دستگاه ماشین ۴۰۵ slx ماشین ۴۰۵ به شماره شهربانی ۱۸-۶۵۱د ۲۶ مهر سال ۹۶ به سرقت رفته که پرونده آن در پلیس آگاهی موجود می باشد که تاکنون هیچ گونه اثری هم ازش نیست وهیچ گونه پس انداز بانکی نه خود دارم ونه خانواده ام بخاطر ازدواج دخترم وخرید ما شین ماهانه ۴۵۰۰۰۰۰تومان قسط بانکی دارم و....
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی عسگری افکار
۲۰:۴۱ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
سلام مهر ماه ۹۶ پژو۴۰۵ پلاک ۱۸ ۶۹۱ د ۲۶ به سرقت رفته تاکنون اثری هم نیست پرونده سرقت در پلیس آگاهی همدان می باشد فقط یک ماشین ۴۰۵ slx دارم یک آپارتمان ۸۰ متری در حاشیه شهر با ۲۹ سال سابقه معلمی کلی وام دارم که بخاطر جهیزیه دخترم گرفتم نزدیک به ۴میلیون قسط بانکی وغیره دارم یک ریال هم سود بانکی نمی گیرم اصلا پولی در بانک نداریم نه خودم ونه خانواده ام و.....
Iran (Islamic Republic of)
کاظم اراسته
۰۸:۵۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۹
کجا باید اعتراض کنم برای یارانه ی معیشتی؟؟؟حقمون هست ولی دریافت نمی کنیم.و کسایی که حقوق بالا دارن یارانه معیشتی میگیرن.کجای این عدالته؟؟کجا مراجعه کنم ؟کدوم قسمت؟کدوم سایت لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
گودرزی
۱۱:۳۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
سلام چرا معیشتی بهمن رو هنوز برا ما نریختن باید از کجا پیگیری کنم لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۱۱ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
سلام من چی دارم مه معیشتی قطع کردن فقط بنا روز مزد هستم مثل اسب دارم کار میکنم شاید دوریال بیاد تو کارتم کجاش گردش حساب دارم بیمه هم کارگری خودم واریز میکنم
Iran (Islamic Republic of)
فتوت منش
۰۰:۵۲ ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
چرا به من نفر100هزارتومان واریز نگردید من کارگر هستم یک ماشین ملبغ30میلیون هست چرا چرا من برج 3میلیون قسط ولیمه و اجاره خونه میدم از کجا قسط واجارهه وخرجی خونه بدم خواهش میکنم پیگیری کنید دست درد نکنه
Germany
مالک
۰۲:۳۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
بنده کساورز هستم به خاطر بدهکاری زمین کساورزیم را نثف قیمت فروختم مبلغ ۱۹ملیون همین پول تو حسابم بوده که به طلبکارام دادم و یخچال و دوتا فرش فروختم که پولشو ریختن به حسابم و من دادم به طلبکارام الان تو این وضعییت بد زندگبم یارانه معیستی منو قط کردن واقعان انصافه برای نیازهای عادی زندگیم دارم وسایل خونمو میفروشم نه کار دارم نه منبع درامدی کی جواب گو هست خدایا کجا نشستی کم اوردم ملبارد میخورن ککشون نمیگزه بعد برای دوقرون پول که وسابل خونمو فرووختم سریع یارانه معیشتیمو قطح کردن
Iran (Islamic Republic of)
ابوذر بيدشكى
۰۹:۲۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
يارانه معيشتى چرا به من تعلق نميگيرذ.
Iran (Islamic Republic of)
جوادحیدری سی پی
۲۲:۴۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
اینجانب جوادحیدری سی پی یاشغل کارمند دریافتی ماهانه بین ۶تا۷میلیون ودارای اقساط ماهانه ۶میلیون و بقیه مخارج و داشتن دودوختر محصل و تمامی مخارج اولیه یک خانواده ۴نفره آیا نبایدمشمول دریافت یارانه معیشتی باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر؛ من تا ماه قبل معیشتی را دریافت میکردم ولی این ماه به حسابم واریز نشد علت چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
چرا به بازنشستگان دولت که همه خونه دارن و ماشین دارن می دن؟ من توی فامیل چند نفر رو دیدم با اینکه خیلی وضع مالی خوبی دارن یارانه معیشتی می گیرن.
حالا ما که یه خونه و یه پراید قراضه داریم نباید بگیریم؟ کو درآمد؟ خونه مگه شکم سیر می کنه. کار و بار مردم رو از بین بردید. نونشون رو هم آجر کردید.
به کی باید بگیم؟ شما وضعیت مردم رو درست کنید خودش بهترین کار فرهنگیه. هی دنبال ظاهر نباشید . مردم از تو ترکیدن.
اینقدر لج و لجبازی با هم کردید که ضع مردم رو به اینجا کشوندید. این کشورای دیگه چیکار می کنن که اینقدر مردمشون آروم هستن؟ اینجا مردم دین و دنیا رو با هم باختن.
Iran (Islamic Republic of)
شکری
۱۸:۲۰ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
سلام دوساله که به ما معشعتی ندادن دوتا بچه دارم شوهرم گارگره نه بیمه داریم نه ماشین داریم روز نمیشه نون نمیشه بخوریم این چجور دولتیه معشعتیه ما رو بدین ولا دو ساله که معشعتیه ما رو ندادین
Iran (Islamic Republic of)
عبدالرحمان حاجی مقدم
۱۰:۴۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۹
چرا به مامعیشت نمیدن من بیکارم دوفرزندهم دارم نه بیمه دارم نه چیزی بیکاربیکارم پس چرامانمیدین
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی اسکاتلندی عضو
۲۰:۵۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
بنده عضو.معلول شدید بهزیستی هستم و یارانه صدوبیست هزاری به من تعلق نگرفته نه اذر نه دی ماه
Iran (Islamic Republic of)
مرادیان
۱۹:۳۴ ۱۸ دی ۱۳۹۹
با عرض سلام. چی تو این مملکت سر جاش هست که این حساب کتاب‌ها باشه. بنده یک قشر کارگرم نه معیشتی واریز کردن نه عدالت ونه این چیزای دیگه... هر چند اینها به عنوان یک شخص شهروند حق من هست.ولی میگم بخورن شاید یکیشون سیر شه.
United States of America
ناشناس
۰۳:۵۶ ۱۷ دی ۱۳۹۹
بخداشوهرم کارگرباتوتابچه ومستاجرنمیدونم چرابه مانمیدن توروخداحق کسی ضایع نکنید
Iran (Islamic Republic of)
سمیرانظری
۱۳:۲۱ ۱۳ دی ۱۳۹۹
من اعتراص دارم نه یه تومن دادین نه مشیعتی ۴ نفرهستیم شوهرم کارگر حقوق نداره
Iran (Islamic Republic of)
نوبخت
۱۲:۰۴ ۱۲ دی ۱۳۹۹
بخدا ما نه بیمه داریم نه حقوق ثابت داریم نه ماشین گرون قیمت داریم نه خونه چهارنفریم شوهرم سه ماهه بیکار زندگی برامون سخت میگذره نه یه میلبون بهمون دادن نه صدهزارتومن ودادن دردمون به کی بگیم
Iran (Islamic Republic of)
نوبخت
۱۱:۴۹ ۱۲ دی ۱۳۹۹
به مانه وام یه میلیونی دادن نه صدهزارتومن معیشیتی رو نه بیمه داریم نه حقوق ثابت شوهرم چهارماه بیکاره تورو خدا بررسی کنید هیچی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
فضه خندان
۲۱:۲۱ ۱۱ دی ۱۳۹۹
سلام من سرپرست خانواده هستم حقوق مستمری میگیرم دوملیون و دویست هزار تومان نه ماشین دارم نه خانع مستاجر هستم چرا یارانه معیشتی به من تعلق نگرفته
Iran (Islamic Republic of)
زینب شکفته بیرکی
۱۴:۰۴ ۱۰ دی ۱۳۹۹
چرابرایه من که همسر اتباع دارم که نه به بچه هام وهمسرم یارانه تعلق میگیره برایه من یارنه معیشتی تعلق نگرفت
Iran (Islamic Republic of)
اسدیان
۱۴:۰۷ ۰۹ دی ۱۳۹۹
چرا به ما صد تومانی را نمیدهند ما که نهحقوق ثابت داریم نه کار داریم نه بیمه ایم شما را به خدا بررسی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۸ دی ۱۳۹۹
چراماجوان تازه ازداواج کرده تواین وضعیت بداقتصادی هنوزنتونستیم خونه اجاره کنیم نتونستیم سرخونه زندگی خودمون بریم یارانه معشیتی بهمون نمیدین
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل مهری
۲۰:۳۶ ۰۷ دی ۱۳۹۹
چرا به ما ۱۰۰ تومن تعلق نگرفته من در مسجد کار میکردم که ماهی ۳۰۰ تومن هم در امد ندارم زندگیم رو با یارانه و معیشتی که میدن میگذرونم خانه ایی ندارم و به هرجایی که میرم هیچکس برایم کمک نمیکند چیکار کنم که این ۱۰۰ تومن رو به من بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۰۶ دی ۱۳۹۹
چرابرای مانریختن شوهرم بیکاره بی انصافا
United States of America
مجید بهرام
۱۸:۰۷ ۰۶ دی ۱۳۹۹
شما اینو در نظر میگیرید که بنده بیمه پرداز هستم ولی بررسی نمیکنید که بیمه پردازی بنده به عنوان راننده آژانس است واگر ماشین دارم در واقع وسیله کارم در آژانس است که بدون ان نمی توانم کار کنم
Iran (Islamic Republic of)
حسین علی طوماری
۱۱:۱۸ ۰۶ دی ۱۳۹۹
سلام.چرابه مایارانه ۱۰۰ هزارتومنی واریزنکردیدعلت واریزنکردنشوبگید،،،،من درامدی ندارم چهارنفروچطوری سیرکنم شکمشونو،،نه خونه دارم نه ماشین دارم نه سبدکالا دادیداخه این چه وصعشه،همون ۱۰۰که واریزنکردیدمیشد۴۰۰تومن که واریزنکردید،من یه دونه ماشین داشتم که پنج سال پیش به علت بیماری فروختم،که طرف تعویص پلاک نکرد،الان نه یه میلیون دادید نه سبدکالا دادیدنه ۱۰۰ تومن،،الان جواب بدیددلیل واریزنکردنش چیه؟؟باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ف ف
۱۰:۳۶ ۰۶ دی ۱۳۹۹
سلام من کارگر نانوایی هستم ساعت ۵ صب میرم سرکار تا ۹ شب ته خونه دارم نه ماشین بخاطر اینکه بیمه بریزمکه تو پیری نتونم کار کنم بعدا بدردم بخوره حالا انصافه من معیشتی نگیرم خدا رو خوش میاد تو اون دنیا باید جواب پس بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۰۵ دی ۱۳۹۹
سلام به خداماهیچ کدوم ازاین شرایطی که نام بردین رونداریم نه خونه نه ماشین نه سفر خارجه ونه........... چرانه وام یک میلیونی ونه یارانه به ماتعلق نگرفته شوهرم کارگره زمستون هم که کارگر بیکاره کارنیست
Iran (Islamic Republic of)
حسین زاده
۰۱:۲۳ ۰۴ دی ۱۳۹۹
سلام من شوهرم کارگر ساده با حقوق ماهی ۱۵۰ تومن بارانم قطع شده معیشتی که نمیگیرم لطفا به داد ما برسید
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۳:۲۱ ۰۳ دی ۱۳۹۹
ما تا ماه پیش میگرفتیم از این ماه که اوضاع مالیمون بدترم شده قطع شد تازه واقعا سیستمشون مشکل داره
Germany
ناشناس
۲۲:۴۷ ۰۲ دی ۱۳۹۹
سلام من هم یه پیکان وانت دارم که تابستان ها باماشینم کرایه میکنم بقیه اوقات تقریبا بیکار مرغ زنده میفروشم وکارت خوان دارم فوقش روزی 50 تومن از مرغ میاد با3تا بچه تو روستا کلا 5نفریم یارانه هم قسط بانک میدم خرج خونه روبه زور میدم الان 4 ساله برای پسرم یه کاپشن نتونستم بخرم ولی به من یارانه معیشتی نمیدن دردمو به کی بگم
Iran (Islamic Republic of)
جواد کاویانی چراتی
۱۶:۲۰ ۰۲ دی ۱۳۹۹
ما یک خانواده چهار نفره هستیم از وقتی کرونا اومد وجمعه بازار جویبار تعطیل شد من بیکار شدم وخرج خودم وخانواده ام رو به زور درمیارم چرا ما مشمول این طرح معیشتی که گفتن پول بنزین هست نیستیم لطفا برسی کنید
Iran (Islamic Republic of)
حسین چنگیزی اشتیانی
۰۴:۰۵ ۰۲ دی ۱۳۹۹
خانه،ندارم،ماشین پیکان وانت دارم که با آن باربری میکنم،در آمد ثابت ندار
واقعا محاسباتتان چقدر دقیق و عادلانه است.خسته نباشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۰۱ دی ۱۳۹۹
سلام من نه خونه دارم ونه حوقوق آنچنانی دارم فقط یک ماشین نیسان دارم باهاش بارکشی میکنم حلا چرا به من صدهزارتومنی کمک معشیتی تعلق نگرفت درزمن مستجر هم هستم لطفلا برسی شود
United States of America
سلیمان اریا
۱۵:۵۹ ۰۱ دی ۱۳۹۹
سلام بنده سه فرزند دارم که دوتاش درسن ازدواج هستند بنده توان مالی ندارم که بهشان کمک کنم خودشان دارند کار می کنند تا بتوانند زندگی تشکیل بدند حالا چرا باید حساب اونها را به حساب من محاسبه کنید اونها خودشان کمم دارن چهجوری به من کمک کند باید درامد یا حساب خودمو برسی کنید با توجه به اون تصمیم بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
کتی
۰۲:۲۴ ۰۱ دی ۱۳۹۹
گفت درست ک شما میگن‌خانه ماشین دارین ولی بخدا ما هیچی نداریم ن خانه نوماشین ن کار ثابت همسرم بیکار خودم بیکار تازه ی بچم دارم ن معشتی ب من داده شده ن یارانه ۱۲۰ اخه انصافتون شکر حق عدالت اینجوریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۸ ۰۱ دی ۱۳۹۹
باسلام من املاک دارم وپولهای مردم بابت خرید وفروش یارهن واجاره دردستگاه پز کشیده میشود چون اکثر مشتریها افغانی هستند املاک را امین میدانن خودم مستاجر هستم مغازه هم اجاره ای است نه یک میلیون به حسابم واریز شد ونه معیشتی گناه ما چیست که امین مردم هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۳۰ آذر ۱۳۹۹
به خدا منم مساتجرم انصاف هم خوب چیزیه به قران
آخرین اخبار