ضربه سایبری چین به سامانه گنبد آهنین صهیونیست‌ها

نشنال اینترست در مطلبی به بررسی سرقت داده‌های مربوط به سامانه موشکی گنبد آهنین رژیم‌صهیونیستی از سوی هکر‌های چینی پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت نشنال اینترست، یک شرکت امنیت سایبری گزارش داد که هکر‌های چینی داده‌های فنی سامانه موشکی گنبد آهنین را از رایانه‌های اسرائیلی سرقت کرده‌اند.

«برایان کربس» نویسنده امنیت سایبری گفته است خدمات مهندسی سایبر مستقر در مریلند آمریکا سارق سایبری را کشف کرده است. او نوشت: «بین ۱۰ اکتبر ۲۰۱۱ و ۱۳ اوت ۲۰۱۲، مهاجمان که تصور می‌شدند از خارج از چین فعالیت می‌کنند، به شبکه‌های سه شرکت برتر فناوری دفاعی اسرائیل، از جمله گروه الیسرا، صنایع هوایی اسرائیل و سیستم دفاع پیشرفته رافائل حمله کرده و آن‌ها را هک کردند.»

نشنال اینترست: چین با سرقت داده‌های مربوط به دفاع موشکی گنبد آهنین اسرائیل چه خواهد کرد؟

این کارشناس در ادامه نوشت: با استفاده از زیرساخت‌های ارتباطات مخفی ایجاد شده توسط هکر‌ها، شرکت خدمات سایبری «سایبر ایسای» CyberESI تصمیم گرفت که به مهاجمان اجازه دهد مقادیر زیادی از داده‌های این سه شرکت را استخراج کنند. بیشتر اطلاعات مربوط به مالکیت معنوی موشک‌های Arrow III، وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین [پهپاد]، موشک‌های بالستیک و سایر اسناد فنی در همان زمینه است.

سایبر ایسای CyberESI معتقد است که یک گروه هکری به نام Comment Crew که توسط ارتش چین حمایت می‌شد، عامل این حمله بوده است.

شرکت Mandiant، یک گروه امنیت سایبری مستقر در ویرجینای آمریکا، این گروه هکری را به عنوان «دومین اداره بخش سوم ستاد ارتش آزادی‌بخش خلق» که بیشتر با واحد طراحی کننده پوشش نظامی ۶۱۳۹۸ شناخته می‌شود، معرفی کرده است.

در پایان این گزارش آمده است: اسرائیل دارای صنعت امنیت سایبری عظیمی است بنابراین اگر چین بتواند به رایانه‌های مخفی اسرائیلی نفوذ کند، می‌تواند به سیستم‌های آمریکا و هر کشور دیگری نیز وارد شود. اما آنچه پکن با اطلاعات گنبد آهنین انجام خواهد داد باز هم یک سؤال است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار