سرمایه گذاری ۲۳ هزار میلیاردی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کهگیلویه وبویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای توسعه این استان رایزنی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سلسله دیدار‌های هفتگی خود با مقامات و مسئولان کشوری، این بار با محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای توسعه این استان دیدار و گفت و گو کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار میزان سرمایه گذاری طرح‌های اقتصادی ستاد اجرایی فرمان امام در این استان را افزون بر ۲۳ هزار میلیارد ریال در قالب هفت پروژه مهم اقتصادی عنوان کرد.

کلانتری در این دیدار خواستار تسریع در اجرای این طرح‌ها شد و گفت: با اجرای این پروژه‌ها زمینه بیش از ۴ هزار شغل مستقیم فراهم خواهد شد.

او تسریع در تکمیل مجتمع تولیدی و فرآوری گیاهان دارویی گچساران را خواستار شد و افزود: این پروژه تاکنون ۵۷ درصد پیشرفت داشته و حجم سرمایه گذاری آن بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال است.

کلانتری عنوان کرد: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال حدود ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می‌شود.

او بر تخصیص تسهیلات تکمیلی جهت توسعه تولید گیاهان دارویی و تسریع در روند اجرای این کارخانه تاکید کرد.

کلانتری تاکید کرد: با راه اندازی این کارخانه زمینه اشتغال و صادرات گیاهان دارویی در استان فراهم می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: اجرای طرح‌های توانمندسازی اقتصادی و مشارکت با کارآفرین با اولویت کار‌های خرد متوسط در مناطق لنده، چاروسا، دیشموک، باشت، لوداب، بهمئی و سایر مناطق استان با الگوی بنیاد برکت با اعتباری افزون بر یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال عملیاتی می‌شود.

او بیان کرد: براساس تفاهم نامه منعقد شده بین استانداری کهگیلویه و بویراحمد و رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مقرر شد پروژه مجتمع تولیدی و فرآوری گیاهان دارویی گچساران تا پایان سال به بهره برداری برسد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین در این دیدار با توجه به کمبودها، مشکلات و چالش‌های فرهنگی و آموزشی در بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه بر ضرورت نگاه ویژه این ستاد برای رفع این معضلات و محرومیت‌ها نیز تاکید کرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام نیز در این دیدار از احداث یک مجتمع خوابگاهی پیشرفته شبانه روزی برای دختران دانش آموز دیشموکی در کمترین زمان ممکن خبر داد.

او در بخش دیگری از سخنانش در خصوص افزایش تخصیص اعتبار و تکمیل پروژه‌ها که با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در دست اجرا است تاکید کرد و گفت: انتظار می‌رود سرعت تکمیل پروژه‌های عمرانی و اشتغال زا افزایش یابد تا مردم زودتر از این ظرفیت‌ها بهره‌مند شوند.

کلانتری گفت: براساس انعقاد تفاهم نامه بین استانداری و رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) عملیات اجرایی احداث مجتمع خوابگاه شبانه روزی دخترانه دیشموک تا پایان امسال آغاز می‌شود.

کلانتری یادآور شد: این مجتمع تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید که امید است با راه اندازی آن بخشی از مشکلات دختران دانش آموز در این منطقه برطرف شود.

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بر راه اندازی و تکمیل این خوابگاه دانش آموزی تاکید کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا هرچه زودتر این مجتمع به دختران دیشموک اهدا شود.

او ضمن تقدیر از دغدغه مندی و پیگیری‌های مکرر استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در خصوص تکمیل پروژه‌های این ستاد در استان تعامل و همکاری لازم را خواهیم داشت و به طور قطع از تمام توان خود برای تحویل دادن این پروژه‌ها به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.