در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سود نجومی کشورهای خارجی از مهاجرت نخبگان ایرانی

معاون کل وزارت بهداشت گفت: مهاجرت هرکدام از این نخبگان در مقطع تحصیلات تکمیلی به‌طور متوسط حدود یک‌میلیون دلار به کشور مقصد سود می‌دهد.

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با تعریف نخبه و تاکید بر توجه به خواسته های نخبگان گفت: نخبه کسی است که شرایط جامعه خود را تغییر می‌دهد و مشارکت آفرین است، یعنی حتی اگر شرایط اجتماعی به او اجازه مشارکت نمی دهد، خود او شرایط مشارکت را ایجاد می‌کند.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به موضوع مهاجرت نخبگان از کشور و ضرورت جلوگیری از افزایش آن بیان کرد: مهاجرت افراد با هوش و استعداد درخشان از کشورها، منجر به کاهش ذخیره هوشی و استعدادی کشور می شود.


بیشتر بخوانید: کاهش ۵ برابری مهاجرت دانشجویان ایرانی به آمریکا


 کاهش ذخیره ژنی هوشی با مهاجرت نخبگان

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: با مهاجرت افراد باهوش، عارضه «ترقیق هوشی» و  کاهش ذخیره ژنی هوشی پدید می آید.

حریرچی تصریح کرد: مهاجرت هرکدام از این نخبگان در مقطع تحصیلات تکمیلی به‌طور متوسط حدود یک‌میلیون دلار به کشور مقصد سود می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۳۳ ۳۰ دی ۱۳۹۸
یه رفیق دارم 15 روز رفته ترکیه // به اندازه 150 سال برامون خاطره تعریف کرده // اون میگفت // تو خارج کار میکنن و مزدکار را هم پرداخت میکنن // اینجا حرف میزنن جانماز اب میکشن و اختلاس میکنن // من ا... توفیق
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۲۹ ۳۰ دی ۱۳۹۸
یکی دیگه از علت های مهاجرت اینه که // امسال سال رونق تولیده // قبول دارید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۲۷ ۳۰ دی ۱۳۹۸
علت مهاجرت دانشمند به خارج اینه که // فدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری // اینجا اگه مایه تیله داری بزار تو بانک و نزولش را بخور // مرگ بر امریکا