افزایش شمار اقامتگاه‌های بومگردی استان کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از افزایش شمار اقامتگاه‌های بومگردی استان به ۵۰ واحد خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : تا کنون ۲۴ پروانه بهره برداری اقامتگاه‌های بوم گردی در سطح استان کرمانشاه صادر شده است که دارای مجوز هستند.

او با بیان اینکه واحد‌های مذکور آماده پذیرش مهمان هستند، گفت : بیش از ۱۰۰ پرونده درخواست تأسیس اقامتگاه‌های بوم گردی در سطح استان تشکیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: علاوه بر صدور ۲۴ پروانه بهره برداری از این تعداد، برای ۵۰ واحد موافقتنامه اصولی صادر شده و اکنون در مرحله تجهیز و تکمیل ساختمان‌ها هستند.

این مسئول گفت: تا پایان سال جاری ۲۰ اقامتگاه بوم گردی در سطح استان به بهره برداری می‌رسد در نتیجه شمار این واحد‌ها به ۵۰ مورد خواهد رسید.

قادری گفت: بیشترین متقاضیان واحد‌های اقامتگاه‌های بوم گردی مربوط به منطقه اورامانات به ویژه شهرستان پاوه و همچنین در دینور و صحنه است.

او با تاکید بر اینکه در حال حرکت به سمت گردشگری روستایی و اکوتوریسم هستیم، گفت: با توجه به زندگی‌های روزمره، گردشگران دیگر وارد فضای شهری نمی‌شوند بلکه به محیط‌های طبیعی تمایل دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: استقبال گردشگران از اقامتگاه‌های بوم گردی به ویژه در منطقه اورامانات و در فصول بهار و تابستان، زیاد بوده، زیرا این منطقه بیشتر شناخته شده است.

این مسئول افزود: در این میان برخی اقامتگاه‌های بوم گردی که حرفه‌ای عمل نکرده‌اند و تبلیغات نداشته‌اند با استقبال کمتر مسافران مواجه شدند در حالی که برای جذب توریسم شرکت در نمایشگاه‌ها و انجام تبلیغات مجازی به صورت حرفه‌ای لازم است.

قادری افزود: اقامتگاه‌های بوم گردی قطبی از گردشگری است و از میان زیر شاخه‌های گردشگری، گردشگری روستایی و اکوتوریسم از همه قوی‌تر است و باید به این سمت حرکت کنیم.

او با بیان اینکه ۷۰ درصد گردشگرانی که وارد استان می‌شوند به اسکان در مناطق طبیعی تمایل دارند، گفت: در صورتی که گردشگران قصد اسکان داشته باشند عمدتاً اقامتگاه‌های بوم گردی را انتخاب می‌کنند هرچند در سطح استان به ویژه منطقه اورامانات شماری خانه‌های استیجاری نیز وجود دارد که مسافران در آنجا هم اقامت می‌کنند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.