آغاز رسمی صادرات گاز رژیم صهیونیستی به مصر

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی و وزیر نفت مصر در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند تل‌آویو از امروز صادرات گاز خود به مصر را آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز اسرائیل، «یوال استینیتص» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی و «طارق المولا» وزیر نفت مصر در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند رژیم صهیونیستی از امروز صادرات گاز خود از میدان گازی «لویاتان» به مقصد مصر را آغاز کرده است.

در این بیانیه آمده است آغاز اجرای قرارداد ۱۹.۵ میلیارد دلاری گازی بین مصر و رژیم صهیونیستی، «نقطه عطفی مهم و یک همکاری تاریخی» بین دو طرف است.

پیش از این یک منبع ارشد در صنایع گاز رژیم صهیونیستی گفته بود صادرات گاز این رژیم به مصر تا سال ۲۰۲۰ به میزان سالانه ۷ میلیارد متر مکعب خواهد رسید.

سال پیش، کنسرسیوم صهیونیستی-آمریکایی «دلک- نوبل انرژی» که بخش عمده‌ای از توسعه ذخایر گاز طبیعی سواحل رژیم صهیونیستی برعهده آن است، اعلام کرده بود به توافقی با شرکت مصری «گاز شرقی» دست یافته که امکان صادرات گاز طبیعی میدان‌های «تمار» و «لویاتان» به مصر را فراهم می‌سازد.

این توافق، امکان پیشبرد قرارداد ۱۰ ساله و ۱۵ میلیارد دلاری با شرکت «دلفینوس» مصر را که در فوریه سال ۲۰۱۸ میلادی برای انتقال ۶۴ میلیارد متر مکعب گاز رژیم صهیونیستی به مصر به تصویب رسید، فراهم کرد.

این نخستین باری است که مصر اقدام به واردات گاز از رژیم صهیونیستی می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۲۵ دی ۱۳۹۸
مصریها ، با دستان خودشان، ملت مسلمان و عرب ،که خودشان هست را دو، دستی به اسراعیل فروختن
اینا چطوری میخاستن اتحاد تشکیل بدن علیه ایران
به جای اتحاد علیه ایران ، بیایید با اسراعیل بجنگید ، اگه میترسید ، با کمترین تلاش حداقل گاز ازش نخرید که این حمایت اشکار از اسراعیله
این عربا ابروی اسلام بردن ،
آخرین اخبار