با موافقت نمایندگان؛

استفساریه‌ای در مورد مزایای مناطق عملیاتی فوریتی شد

نمایندگان با دو فوریت طرح استفساریه بند ج ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم مبنی بر برخورداری بازنشستگان که در مناطق عملیاتی حضور داشتند از مزایا، موافقت کردند.

استفساریه‌ای در مورد مزایای مناطق عملیاتی فوریتی شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، با دو فوریت طرح استفساریه بند ج ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه با ۱۴۶ رأی موافق، ۲۲ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

عبدالرضا مصری در توضیح درخواست بررسی طرح استفساریه بند ج ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم به صورت دوفوریت، گفت: در این ماده قانونی آمده است برای جبران عقب ماندگی مناطق عملیاتی تمهیداتی در نظر گرفته شده است. برای جبران این عقب ماندگی برابر مصوبه سال ۱۳۷۶ ستاد کل نیرو‌های مسلح امتیازاتی به افرادی که در مناطق عملیاتی خدمت کرده اند، داده می‌شود.

نماینده کرمانشاه تصریح کرد: تعداد زیادی که در جنگ حضور داشته اند بازنشسته شده اند، در قانون مدیریت خدمات کشوری نیز آمده است کارمندان و بازنشستگانی که در جنگ خدمت می‌کردند از مزایای حضور در مناطق عملیاتی برخوردار شوند، اما از این مواد قانونی دو برداشت شده است.

او افزود: برخی معتقدند منظور قانون برنامه ششم توسعه شاغلین هستند و برخی تاکید دارند منظور مناطق عملیاتی است. این ابهام موجب شده تا بازنشستگان بیش از یک سال به دنبال حق خود و رسیدگی به آن باشند از این جهت طرح استفساریه‌ای را تهیه و پیشنهاد کردیم.

مصری یادآور شد: استفساریه از این بابت که اگر کسی در زمان جنگ در مناطق عملیاتی خدمت کرده بر فرض بازنشسته شدن آیا مزایای حضور در مناطق عملیاتی به وی تعلق می‌گیرد؟ جواب «بله» است، این افراد ۸ سال در مناطق جنگی حضور داشتند و گرفتار مشکلات فراوانی هستند. رتبه یک تا ۵ به لحاظ وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی عمدتا مربوط به استان‌های درگیر جنگ مانند خوزستان و ایلام و ... است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قلی
۲۳:۴۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
امریکا و دشمنان نگذاشتن تصویب بشود
آخرین اخبار