صلاحیت ۶۰ درصد از کاندیدا‌های خراسان‌رضوی تأیید شد

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات خراسان‌رضوی گفت: حدود ۶۰ درصد از ثبت‌نام کنندگان انتخابات مجلس در استان تأیید صلاحیت شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کمال سروی‌ها سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات خراسان‌رضوی گفت: از میان ۳۷۷ نفر ثبت‌نام کنندگان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در خراسان‌رضوی، ۲۲۹ نفر مورد تأیید صلاحیت قرار گرفته‌اند که ۶۰ درصد از میزان ثبت‌نام کنندگان را شامل می‌شود.

او افزود: در شهر مشهد نیز از میان ۱۶۷ نفر ثبت‌نام کننده ۱۱۱ نفر تأیید صلاحیت شدند که میزان ۶۶ درصد از کل ثبت‌نام کنندگان این شهر را در بر می‌گیرد.

او در ارتباط با تعداد افرادی که مورد رد صلاحیت قرار گرفته‌اند، ادامه داد: ۱۹ درصد ثبت‌نام کنندگان یعنی ۷۲ نفر در کل استان و هم‌چنین ۱۶ درصد یعنی ۲۷ نفر در شهر مشهد رد صلاحیت شده‌اند.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان خراسان‌رضوی افزود: این رد صلاحیت‌ها براساس مواد ۲۸، ۲۹ و ۳۰ قانون به دلایل گوناگونی از جمله مدارک تحصیلی، تکمیل نبودن استعلام‌های چهارگانه، داشتن ارتباط با جریانات انحرافی و مخرب، سوءشهرت و دلایل دیگری انجام شده است.

سروی‌ها در رابطه با تعداد ثبت‌نام کنندگانی که مورد عدم احراز صلاحیت قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: تعداد افرادی که صلاحیت آن‌ها به دلایل مختلفی از جمله کمبود امکانات تحقیقاتی مورد عدم احراز صلاحیت قرار گرفته‌اند ۱۲ درصد و ۴۵ نفر در استان خراسان‌رضوی و ۱۰ درصد یعنی ۱۸ نفر در شهر مشهد بوده است.

او  در ارتباط با زمان اعتراض ثبت‌نام کنندگان به آرای صادر شده برای رد و عدم احراز صلاحیت‌ها گفت: داوطلبان از زمان اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها تا ۲۴ ساعت برای ارائه شکواییه خود در این زمینه مهلت دارند.

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات استان خراسان‌رضوی ادامه داد: پس از ارائه شکواییه، شورای نگهبان برای آن دسته از کسانی که به عدم احراز و رد صلاحیت خود اعتراض دارند، جلسه‌ای برگزار کرده و آن را بررسی می‌کند.

سروی‌ها زمان اعلام نهایی اسامی تأیید‌شدگان را توسط شورای نگهبان در تاریخ دوم اسفندماه عنوان کرد و گفت: تاکنون هیچ اعتراض و تخلفی از حوزه استان خراسان‌رضوی و شهر مشهد گزارش نشده است و داوطلبان در هر مقطع زمانی اعتراض و مشکلات خود را به شکل صحیحی بیان کر‌ده‌اند و هیئت نظارت بر انتخابات استان خراسان‌رضوی نیز با برگزاری جلسات استماع به بررسی اعتراض آن‌ها پرداخته است.
 
انتهای پیام/ف.ح
 
منبع؛فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.