دموکرات‌ها ادعا‌های ضدایرانی ترامپ را زیر سوال بردند

سناتور‌های دموکرات اعلام کردند ادعا‌های رئیس‌جمهور آمریکا درباره نقشه ایران درباره حمله به سفارتخانه‌های این کشور در جلسه محرمانه مقامات دولتی در کنگره مطرح نشده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، سناتور‌های دموکرات می‌گویند در جلسه محرمانه با مقامات ارشد دولت آمریکا هیچ اشاره‌ای به تهدیدات ایران برای حمله به سفارت خانه‌های آمریکا نشده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در جدیدترین اتهامات بی‌اساس به کشورمان مدعی شد ایران می‌خواسته به ۴ سفارتخانه آمریکا در کشور‌های مختلف حمله کند! او در مصاحبه با فاکس نیوز بدون ارائه هیچ شواهد و مدرکی مدعی شد ایران قصد داشت به چهار سفارت آمریکا در کشور‌های مختلف حمله کند.

با این حال دموکرات‌ها به نظر نمی‌رسد توجیهات و اتهام زنی رئیس جمهور و مقامات ارشد دولتی آمریکا را در خصوص ترور سردار سلیمانی پذیرفته باشند.

سناتور تیم کین در خصوص ادعا‌های تازه ترامپ به خبرنگاران گفت: این خبر جدیدی برای من است. من در جلسه استماع حاضر بودم و به دقت گوش می‌کردم و اگر کسی این موضوع را عنوان می‌کرد، متوجه می‌شدم.

سناتور کریستوفر کونز نیز در مصاحبه‌ای با سی ان ان گفت مقامات دولتی هیچ مدرکی دال بر طرح ریزی ایران برای حمله به سفارت آمریکا در بغداد ارائه نکردند. وی گفت بسیار جالب است که چنین جزئیات اضافی اکنون از سوی رئیس جمهور ارائه می‌شود. اما در جلسه یک و نیم ساعته در سنا مطرح نمی‌شود.

سناتور اد مارکی نیز در گفتگو با ام اس ان بی سی گفت: من درباره تهدید سفارت در آن جلسه چیزی نشنیدیم. من از ابتدا تا انتهای جلسه حضور داشتم.

ترامپ حتی در سخنرانی پنج شنبه شب در ایالت اوهایو مدعی شد سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران در حال طرح ریزی حملات جدید از جمله به سفارت‌های آمریکا بوده است. مقامات ارشد دولت آمریکا در جلسه‌ای محرمانه با اعضای کنگره این کشور، با توجیهات بی‌اساس خود نتوانستند سناتور‌های آمریکایی را درباره علت حمله تروریستی به سپهبد قاسم سلیمانی و به شهادت رساندن او قانع کنند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، مارک اسپر، وزیر دفاع، مارک مایلی، رئیس ستاد مشترک ارتش و جینا هاسپل، رئیس سازمان سیا روز چهارشنبه در جلسه‌ای پشت در‌های بسته در مجلس نمایندگان این کشور در ساعت یک بعدازظهر و در مجلس سنا در ساعت ۲:۳۰ بعدازظهر به وقت محلی در خصوص ترور سردار سلیمانی توضیح دادند که این توضیح نه تنها نمایندگان آمریکایی را توجیه نکرده، بلکه سؤالات بیشتری را هم در مورد انگیزه ترامپ از صدور دستور این ترور ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۲ دی ۱۳۹۸
اگه يه كم منطقي تامل كنيم سپاه جز ايجاد و حفظ امنيت براي مردم چه هدف ديگه اي ميتونه داشته باشه ؛ خدا حافظتون باشه
Germany
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۱ دی ۱۳۹۸
ایران بخواد حمله کنه پایگاه های نظامی رو میزنه نه سفارتخانه و جاهای غیر نظامی
آخرین اخبار