رونمایی از اولین اثر نویسنده پاوه ای

مراسم رونمایی از اولین اثر خانم گونا راهپیما باحضور نویسندگان، شاعران و فرهنگ دوستان پاوه و هورامان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه برگزار شد.

 نویسنده پاوه ایبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  مراسم رونمایی از اولین اثر خانم گونا راهپیما باحضور نویسندگان، شاعران و فرهنگ دوستان پاوه و هورامان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه برگزار شد و طی آیینی از این کتاب توسط حاجیه خانم یاسمن بگامیری (مادربزرگ نویسنده) پرده برداری شد.


گونا راهپیما نویسنده کتاب سی دی داتان کوتاه هورامی «شه‌وچه‌ره» ضمن خیرمقدم به حضار و میهمانان خارج از شهرستان از تمامي کسانی که در چاپ و انتشار این کتاب او را همراهی کرده بودند، تقدیر و تشکر کرد.

او وجود کتاب شعر و نثر هورامی در کتابخانه هریک از هورامی زبانان را واجب دانست و افزود: هر زبانی که با آن نوشته نشود بدون شک از بین می رود، زبان هورامی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در حوزه نثر نیز فعالیت اندکی انجام شده و باید فرهنگ دوستان و دلسوزان زبان و فرهنگ هورامان در این راستا تلاش مضاعفی داشته باشند.

راهپیما هدف از انتشار این کتاب را حفظ واژگان و اصطلاحات اصیل هورامی عنوان کرد و افزود: از زمانی که چشم باز کرده ام صدای سیاچمانه به گوشم خورده است و در منزل همیشه داستان و لغات قدیمی را شنیده ام و زبان مادریم به اندازه مادرم برایم عزیز بوده و تلاش کرده ام تا از بین نرود.

این نویسنده اظهار کرد: سبک داستان های من تلفیقی از رئال و کلاسیک است و ادعا نمی کنم داستان های من بدون عیب بوده و تمامی فاکتورهای داستان کوتاه هورامی را دارا است، اما ادعا می کنم تلاش نموده ام که کمترین لغات را از زبان های دیگر استفاده کرده و واژگان قدیمی و اصیل این زبان را که در داستان آورده ام بعدی منتقل کنم تا از بین نروند.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.