برگزاری دوره آموزشی مقابله با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان

دوره آموزشی مقابله با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: یک دوره آموزشی به منظور نحوه رویارویی با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان برای شکارچیان دارای پروانه شکار در استان برگزار شد.

او افزود: این دوره آموزشی با همکاری ادارات کل حفاظت محیط‌زیست، جهاد کشاورزی استان و با هماهنگی اداره دامپزشکی شهرستان شهرکرد در سالن جلسات جهاد کشاورزی استان به مدت ۴ ساعت برگزار گردید.

احمدی اضافه کرد: هدف از برگزاری این دوره آموزشی، پیشگیری از بیماری آنفلوانزا و ارائه راهکار‌های بهداشتی پیشگیرانه از این بیماری بود.

او ادامه داد: بر اساس مصوبات ستاد آنفلوانزای فوق حاد کشور، نمونه برداری از لاشه پرندگان وحشی مشکوک به بیماری مذکور باید توسط سازمان دامپزشکی کشور و با همکاری و هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست انجام شود.

احمدی گفت: طی سه سال اخیر با به کارگیری مجدانه حفاظت محیط زیست استان و همکاری دامپزشکی و سایر دستگاه‌های مربوطه در استان هیچ موردی از این بیماری در چهارمحال و بختیاری گزارش نشده و نظارت حفاظت محیط زیست استان برای پیشگیری از این بیماری با شدت ادامه دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار