رها کردن لاشه‌های دامی در حاشیه جاده آبیک

رئیس اداره دامپزشکی آبیک گفت: لاشه‌های دامی رها شده در حاشیه جاده یکی از روستا‌های این شهرستان، معدوم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،مرتضی یعقوبی رئیس اداره دامپزشکی آبیک با اشاره به لاشه‌های دامی رها شده در حاشیه جاده یکی از روستا‌های این شهرستان گفت: گروهی از کارشناسان این اداره به منظور پیشگیری از انتشار آلودگی لاشه‌ها را جمع آورری و آن‌ها را در نقطه‌ای مناسب بر اساس ضوابط بهداشتی دفن کردند.

یعقوبی، رها سازی تلفات دام و طیور در حاشیه جاده را تهدیدی جدی علیه سلامت عمومی جامعه دانست و افزود: برخی از متخلفان با نادیده گرفتن این موضوع و خساراتی که متعاقب آن برای شهروندان ایجاد می‌شود، لاشه‌های دام ها‌ی تلف شده را در حواشی راه‌ها و باغ‌ها رها می‌کنند که این افراد به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

او، در ادامه به دلیل خطر انتشار سریع آلودگی در منطقه و همچنین دریدن لاشه‌ها توسط حیوانات ولگرد از جمله سگ، روباه و گرگ از دیگر دستگاه‌های مسئول خواست همکاری بیشتری در این زمینه به عمل آورند.

رئیس اداره دامپزشکی آبیک از شهروندان خواست به محض وقوع چنین حوادثی و یا اطلاع از تلفات دامی، ضمن اطلاع رسانی به سایر ادارات مسئول از طریق سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ اطلاع دهند .

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.