مزین شدن یک کتابخانه به نام سردار سلیمانی در مشهد+ تصاویر

یک کتابخانه عمومی مشهد در مراسمی به نام سردار سپهبد شهید سلیمانی مزین شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام محمد کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسم نام گذاری کتابخانه عمومی مشهد به نام سردار شهید سلیمانی، گفت: شهادت حاج قاسم سلیمانی از آیات الهی بود، زندگی حاج قاسم سلیمانی، مجاهدات و مبارزات او احسان و محبت پدرانه‌اش به خانواده شهدا از آیه‌ها و نشانه‌های الهی بود.
 

او ادامه داد: خون حاج قاسم امت اسلام را به اتحاد پرشوری تبدیل و همه دل ها را در زیر پرچم ایمان و اعتقاد جمع و گفتمان استقلال، عزت‌طلبی، غیرت و بصیرت را زنده‌تر کرد.
 
مزین شدن یک کتابخانه به نام سردار سلیمانی در مشهد

امام جمعه موقت تهران گفت: همه جنگ ها در اسلام نه از روی کینه، عداوت و خودخواهی که برای برافراشتن توحید بوده‌ است و برای امت اسلامی جنگ، جبهه و شهادت حرکتی فرهنگی و رحمتی الهی است.

حجت الاسلام صدیقی افزود: نام‌گذاری کتابخانه عمومی به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی کاری ارزشمند است که برای اولین بار در ایران در حوزه فرهنگی انجام می‌شود.

او تصریح کرد: حضور بی‌نظیر مردم در راهپیمایی‌های ویژه شهادت حاج قاسم سلیمانی، رفراندوم تجدید میثاق با آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: هر ایرانی در غم از دست دادن این سردار رشید اسلام به گونه ای سعی داشت دین خود را به وی ادا کند و نام‌گذاری یک کتابخانه و مرکز فرهنگی به نام این سردار عزیز، حرکتی فرهنگی در جهت زنده نگه‌داشتن یاد و نام سردار رشید اسلام است.
 
مزین شدن یک کتابخانه به نام سردار سلیمانی در مشهد

کتابخانه عمومی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با مساحت ۶۴۱ متر مربع و زیربنای هزار و ۲۰۰ متر مربع در دوطبقه در سال ۱۳۴۷ با نام کتابخانه عمومی طبرسی آغاز به کار کرده‌ است و در حال حاضر بیش از ۲۷ هزار نسخه کتاب و پنج هزار و ۶۰۰ عضو فعال دارد.
 
انتهای پیام//م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار