همتی در حاشیه جلسه هیئت دولت:

بانک مرکزی اجازه نوسان زیاد در بازار را نمی‌دهد

رئیس بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی در بازار حضور دارد و اجازه نوسان زیاد در بازار را نمی‌دهد.

بانک مرکزی اجازه نوسان زیاد در بازار را نمی‌دهدبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با تشکر و قدردانی از اقدام اخیر سپاه پاسداران در پاسخ موشکی به رفتارهای خصمانه آمریکا اظهار کرد: از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر می‌کنیم که به درخواست حماسه آفرینان کشور و مردم عزیزمان پاسخ مثبت دادند. ان‌شاءالله در آینده شاهد آثار مثبت این اقتدار جمهوری اسلامی خواهیم بود.

او  با تاکید بر حضور بانک مرکزی در بازارهای مالی، گفت: اوضاع در بازارهای مالی خوب است و همان‌طور که قبلا قول دادیم بانک مرکزی در بازار حضور دارد و اجازه نوسان زیاد در بازار را نمی‌دهد.

رئیس بانک مرکزی تصریح کرد: امیدواریم با تدابیری که در بانک مرکزی اتخاذ کردیم و اقداماتی که در حال انجام است، شاهد ثبات خوب و تعدیل شده نرخ ارز در بازار باشیم.

همتی نوسان‌ اخیر در بازار ارز را ناشی از شوک‌های سیاسی دانست و یادآور شد: تغییرات اخیر نرخ ارز در اثر شوک‌های سیاسی بوده و ماندگار نیست، در صرافی‌های رسمی نرخ ارز از آنچه در فضای مجازی نوشته می‌شود بسیار پایین‌تر است و در حال تامین تقاضای واقعی از طریق صرافی‌ها هستیم.

همتی در پایان اظهار کرد: البته آثار شوک‌های روانی ناشی از تنش‌های سیاسی در جای خود باقی است اما به‌تدریج پایان خواهد یافت و تلاش می‌کنیم نرخ ارز به ارزش ذاتی خود نزدیک شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۸ دی ۱۳۹۸
پس چرا هنوز قیمتها بالاست؟
آخرین اخبار