وزیر دفاع آمریکا:

خواستار کاهش تنش با ایران هستیم/ آمریکا از عراق خارج نمی‌شود

وزیر دفاع آمریکا بار دیگر به اتهام‌زنی درباره ایران پرداخته و گفت که این کشور به دنبال جنگ با ایران نیست.

مارک اسپربه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا، در مصاحبه با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» بار دیگر اظهارات بی‌اساس خود درباره ایران را مطرح کرد.

اسپر در این مصاحبه گفت: «به دنبال جنگ با ایران نیستیم و خواهان کاهش تنش‌ها هستیم.»

اسپر در ادامه مصاحبه به اظهار نظر درباره جنایت ارتش تروریستی آمریکا پرداخته و مدعی شد: «اطلاعات قانع کننده‌ای وجود داشت که (سردار) سلیمانی به دنبال برنامه‌ریزی برای انجام حمله بود.»

وزیر دفاع آمریکا در ادامه ضمن بیان این مطلب که آمریکا خود را برای بدترین موارد آماده کرده، گفت: «امیدوار هستیم که تنش‌ها با ایران کاهش یابد.»


بیشتر بخوانید:


وی در بخش دیگری از اظهارات خود درباره نامه دولت عراق مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی گفت: «پیش‌نویس نامه خروج ارزشی ندارد و آمریکا درصدد خروج نیست.»

در حالی که طی روزهای اخیر تمامی جریان‌های سیاسی و مردم عراق خواستار اخراج نیروهای آمریکایی هستند و طرح خروج نیز در پارلمان این کشور به تصویب رسیده، اسپر مدعی است که بسیاری از  عراقی‌ها خواهان حضور آمریکا در عراق هستند.

مقامات عراق پیش از این و در جربان ناآرامی‌ ماه‌های اخیر در این کشور بارها به این نکته اشاره کردند که سفارت‌های خارجی و از جمله سفارت آمریکا و انگلیس به دنبال ایجاد آشوب بوده و سعی در تغییر مسیر تظاهرات مردم عراق در راستای منافع خود هستند؛ با این حال اسپر گفت: «مردم عراق خواهان کشوری آزاد و دارای رفاه هستند.»

وزیر دفاع آمریکا در بخش دیگری ایران را متهم به تشدید تنش‌ها کرده و مدعی شد: «ایران به هشدارهای ما توجه نکرد و ما از خود دفاع کردیم.»

این مقام آمریکایی ادعا کرد: «به شهروندان و متحدان خود تضمین می‌دهیم که به دنبال جنگ نیستیم اما در صورت بروز، برای آن آماده‌ایم.»

مارک اسپر بار دیگر در دفاع از جنایت ارتش تروریست آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی، تصمیم اتخاذ شده از سوی آمریکا را درست خوانده و گفت: «به رئیس‌جمهور آمریکا توصیه کردیم (سردار) سلیمانی را هدف قرار دهد زیرا می‌دانستیم این تصمیم درستی است.»

وی در ادامه افزود: «حفاظت از نیروهایمان در خاورمیانه را تقویت کردیم و به آن ادامه می‌دهیم. اکنون اولویت ما حفظ امنیت و سلامت نیروها و شهروندانمان در منطقه است و برای حمایت از آنها آماده‌ایم.»

اسپر ادعا کرد:  «به ماموریت خود در مقابله با داعش و آموزش و حمایت نیروهای عراقی ادامه می‌دهیم.»

این ادعاهای وزیر دفاع آمریکا در حالی مطرح می‌شود که بامداد جمعه یک پهپاد آمریکایی در اقدامی تروریستی در فرودگاه بغداد خودروی حامل سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و تعدادی دیگر از همراهانشان را هدف قرار داد و آنها را به شهادت رساند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
حسن حسینی
۱۸:۲۲ ۲۸ دی ۱۳۹۸
خواهیم دید و خواهید دید !!!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۴۰ ۱۸ دی ۱۳۹۸
خودتون مثل بچه الاغ برید بیرون وگرنه با اردنگی بیرونتون می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۱۸ دی ۱۳۹۸
چقدر پر رواند. كورند گويا. اين همه فرياد خشم عليه حضور امريكا تو منطقه رو نميبينند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
گاوچران های مریکایی
۰۷:۳۸ ۱۸ دی ۱۳۹۸
گاوچران های امریکایی برگردید طویله تان امریکا.شما گاوچرانها برگردید کشور خودتان را اداره کنید که فقر و بدبختی موج میزند. در خاورمیانه جز تجاوز و غارت چیزی از شما گاوچران های امریکایی ندیدیم.
Iran (Islamic Republic of)
دلاور
۰۷:۳۷ ۱۸ دی ۱۳۹۸
با تابوت راهی جهنم میشوید -انتقام سخت را راحت تر کردید. بارکلا
Iran (Islamic Republic of)
فردین
۰۷:۳۵ ۱۸ دی ۱۳۹۸
تیکه تیکتون میکنیم داغ دار بچه هاتون میکینیم...........................حمله یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۱۸ دی ۱۳۹۸
بعدش وزیر امور خارجه میادمیگه آمریکا پشیمونه ببخشینش دعوا نکنین انگار دوتا بچه باهم دعوا کردن....
Iran (Islamic Republic of)
محسن تیغ نورد از معلمان ناحیه 2 رشت
۰۶:۰۳ ۱۸ دی ۱۳۹۸
با زور شما را بیرون می کنیم.به ترامپ، آن پیر خرفت بگو .به خدا قسم که به کشتن شماها بسیار مشتاقیم . و از مرگ در راه خدا باکی نداریم . خدایا نیروهای سپاه اسلام و ایران را قدرت عنایت فرما و همانگونه که داوود را بر کشتن جالوت یاری فرمودی ، ما را نیز یاری کن . تویی برترین قدرت عالم.
Iran (Islamic Republic of)
Sarbaze Iran
۰۴:۵۶ ۱۸ دی ۱۳۹۸
مطمئن باش مردک بیشرف که از توهم انتقام میگیریم .
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۰۴:۴۱ ۱۸ دی ۱۳۹۸
از ترس موشکهایی که نمونش خورد توی سرتون مثل سگ فرار میکنید گم میشید آشغالها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۰ ۱۸ دی ۱۳۹۸
الان یکبار دیگه بابد نظر بدی این قبول نبودهرروز نو ازمون شرکت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۸ ۱۸ دی ۱۳۹۸
ما انتقام میگیریم آمریکا باید گورش رو از منطقه گم کنه وگرنه همشون رو با تابوت میفرستیم خونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۱۸ دی ۱۳۹۸
از عراق بیرون نروید اشکالی ندارد.با حمام خونی که راه خواهد افتاد پیکر کثیفتان رو درشوره زار های عراق دور خواهند ریخت.حتی به تابوت هم نخواهد رسید...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۴۷ ۱۸ دی ۱۳۹۸
ایران و عراق اول از همه باید از سازمان ملل بخواهد تا گروهی بی طرف در مورد حمله به پایگاه امریکاییها در عراق تحقیق کند اگر مشخص شود که امریکا فریبکاری کرده است و نقشه ای برای توجیه حمله به ایران و عراق درست کرده است ایران می تواند بزرگترین انتقام را از امریکا بگیرد زیرا امریکا توجیه حمله به نیروهای عراقی و ایرانی را از دست می دهد و دروغگو بودن امریکا بر جهانیان اثبات می شود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۳۵ ۱۸ دی ۱۳۹۸
مقامات امریکا دروغگو هستند هیچ کدام از نیروهای مقاومت به پایگاه امریکا در عراق حمله نکرده بودند بلکه امریکاییها به تروریستها تسلیحاتی داده بودند که عملیات فریب درست کنند به گونه ای که وانمود کنند به امریکاییها حمله شده است اگر امریکایبها راست می گفتند اجازه می دادند مقامات عراق یا گروههای بی طرف بین المللی در این مورد تحقیق کنند انها حمله دروغین به پایگاه خودشان را بهانه برای توجیه حمله به محور مقاومت قرار دادند .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۳۴ ۱۸ دی ۱۳۹۸
عمودی امدید اما افقی برمیگردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۱۸ دی ۱۳۹۸
زنهایتان رابه عزایتان می نشانیم
آخرین اخبار