آمریکا برای فرار از فشار شکست در منطقه دست به ترور سردار سلیمانی زد

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان در مراسم نکوداشت سردار سلیمانی گفت: آمریکا برای فرار از فشار شکست در منطقه دست به ترور سردار سلیمانی زد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محسن نیازمند، معاون سیاسی سپاه قدس گیلان در مراسم نکوداشت سردار سلیمانی در اداره کل اوقاف گیلان، گفت: نام و یاد سردار سلیمانی در جبهه مقاومت هیچوقت فراموش نشدنی نیست.

او با اشاره به آیات پایانی سوره مریم، افزود: سردار سلیمانی کسی بود که ایمان و عمل صالح را در همه عرصه‌ها سرلوحه امور خود قرار داد و خداوند هم محبت ایشان را در دل مردم قرار داد.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان گفت: تصاویر متعددی از علاقه مندی ایشان به خاندان اهل بیت (علیه السلام) و خوش اشکی ایشان در مراسم اهل بیت (علیه السلام) منتشر شده است.

نیازمند افزود: توسلات او به اهل بیت (علیه السلام) او را مردی قرار داده بود که در همه عرصه‌ها با این توشه و با اخلاص و ایمان الهی مسیر را طی می‌کرد.

او گفت: سردار سلیمانی در معنویت گرایی و مجاهدت، از یادگاران نسل طلایی فرماندهان سپاه بود که این گونه فرماندهان هنوز هم هستند و در عرصه مقاومت میدان داری می‌کنند.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان به پیام تسلیت امام خامنه‌ای در شهادت سردار سلیمانی که ایشان را از تربیت یافتگان مکتب امام خمینی (رحمه الله) توصیف کردند اشاره کرد و افزود: سردار سلیمانی در تشکیل جنبش‌های آزادی بخش زحمت بسیار کشید.

محسن نیازمند گفت: حاج قاسم سلیمانی تجلی بخش آرزوی امام خمینی (رحمه الله) در تشکیل هسته‌های مقاومت در جهان اسلام بود.

او افزود: سردار سلیمانی تکمیل کننده حلقه ایجاد نهضت‌های آزادی بخش در جهان اسلام بود که از دوران بعد از انقلاب آغاز شد.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان گفت: در کشور‌های مختلف برای انجسام شیعیان تلاش کردیم که با کارشکنی‌های وهابیت مواجه بودیم، اما صحنه دفاع مقدس در سوریه باعث شد که زینبیون در پاکستان و فاطمیون در افغانسان و انصار الله در یمن شکل بگیرد.

محسن نیازمند، در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه همه منتظر واکنش جمهوری اسلامی هستند، افزود: آمریکایی با این عملیات شکست تمام فشار‌های خود را در این مدت رقم زدند.

او گفت: فشار‌هایی که آمریکایی‌ها اواخر ۹۷ و ۹۸ آوردند زیاد بود و وقتی نتیجه نگرفتند دست به این اقدام زدند.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان افزود: آمریکا بعد از قانونی شدن حشدالشعبی توسط عادل عبدالمهدی، عصبانی بود و طرح نابسامانی در عراق و لبنان را دنبال می‌کرد. حضور حاج قاسم در عراق برای کنترل بحران و خنثی کردن توطئه در عراق بر عصبانیت آمریکایی‌ها افزود.

محسن نیازمند گفت: پروژه ایجاد نابسامانی در عراق و لبنان به موضوع گرانی بنزین در ایران و ناآرامی‌های داخلی متصل شد که با تدبیر رهبر معظم انقلاب به نتجه نرسید.

او افزود: آمریکایی‌ها با دیدن شکست سناریوی آشوب و ناآرامی در ایران، عراق و لبنان و منطقه به شدت عصبانی شدند و برای فرار از فشار شکست به این جنایت دست زدند.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان در خصوص اقدام تلافی جویانه ایران، گفت: آمریکا اطراف کشور ما ۳۶ پایگاه دارد و به گفته سردار سلامی، اشرافیت کامل و احاطه پهبادی به این پایگاه‌ها داریم

محسن نیازمند، به نقل از سردار نقدی به یکی از واکنش‌های ایران در ترور سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی با تبدیل جریانات ضد داعش در عراق به چندیدن لشکر، کار اسراییل را یکسره خواهد کرد.

او با بیان اینکه نفرت از آمریکا و لزوم واکنش به اقدامات خصمانه این کشور به جریان مقاومت در عراق تبدیل به مطالبه عمومی شده است، گفت: جریان مقاومت به سمت وادی جدید می‌رود و ترس و رعب در آمریکایی‌ها ایجاد شده است.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان افزود: با تدابیر رهبر معظم انقلاب ضربه کاری و اساسی و با تدبیر به آمریکا، در زمان مناسب زده خواهد شد تا همه به قدرت ایران پی ببرند.

محسن نیازمند، با محکوم کردن پیام برخی اصلاح طلبان در واقعه شهادت سردار سلیمانی، گفت: این افراد که همواره حضور ایران را در جبهه مقاومت با شعار نه غزه، نه لبنان زیر سوال می‌بردند از روی ترسو و بزدلی در پیام تسلیت خود توصیه به آرامش و خویشتنداری ایران کرده اند.

او گفت: اینکه عده‌ای اصلاح طلب ترسو می‌گویند امنیت و رفاه مردم را نباید به خطر انداخت از روی مردم دوستی نیست.

معاون سیاسی سپاه قدس گیلان افزود: عموم مردم به سردار سلیمانی را به عنوان محور وحدت انسجام و شخصیتی که برای دفاع از وطن و امنیت جان خود را مخلصانه تقدیم کرد باور دارند و پر کردن خلا ایشان به آسانی ممکن نیست.

محسن نیازمند گفت: حاج قاسم سلیمانی، فرمانده به تمام معنا و فرمانده بر دل‌ها بود.

او تصریح کرد: ثمرات خون این شهید باید از بین رفتن رژیم اشغالگر قدس که آرزوی همه مسلمانان جهان است، باشد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.