در گفت‌وگوی ویژه خبری مطرح شد؛

سردار صفوی: آمریکایی‌ها موظف به خروج از عراق هستند

تاثیرات ترور شهید سلیمانی در معادلات منطقه در گفت و گوی ویژه خبری یکشنبه ۱۵ دی ماه بررسی شد.

سردار صفوی:  آمریکایی‌ها موظف به خروج از عراق هستندبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از تصمیم پارلمان عراق برای اخراج آمریکا تا تلاش به اختیار شدن نیرو‌های مقاومت امشب ۱۵دی ماه در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور سردار سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا بررسی شد.

سردار سرلشکر رحیم صفوی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها به شدت از شکست‌هایی که تا به حال خورده اند ناراحت هستند گفت: پس از عملیات تروریستی ناجوانمردانه‌ای که داشتند، شکست‌های آن‌ها بیشتر خواهد شد لذا پیش‌بینی اتفاقات آینده منطقه مشکل و پیچیده است.

او با اشاره به اینکه پارلمان عراق برای اخراج آمریکا مصوبه‌ای را اجرایی کرد گفت: آمریکایی‌ها موظف به خروج از عراق هستند لذا هر کسی که نخست وزیر می‌شود موظف به اجرای مصوبه پارلمان است، نظام سیاسی عراق پارلمانی است به طوری که مصوبات پارلمان برای رئیس جمهور، نخست وزیر و همه دستگاه‌های عراق تعیین کننده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به اینکه محاسبات ترامپ و مشاورانش مادی و است افزود: آن‌ها از راهبرد احمقانه‌ای برخوردارند و درک و فهمی از بحث شهادت در فرهنگ اسلامی و منطقه ندارند، در این حادثه تروریستی سردار سلیمانی و ابوالمهدی مهندس به همراه ۸ نفر از همراهانشان به شهادت رسیدند به طوری که کارکرد این شهادت‌ها و تاثیر آن بر روی افکار عمومی منطقه را می‌توان مشاهده کرد.

او با اشاره به اینکه گروه‌های مختلف مقاومت از لبنان، سوریه و عراق گرفته تا افغانستان تحت تاثیر شهادت سردار سلیمانی هستند عنوان کرد: در آمریکا هم موج اعتراضات مردمی به وجود آمده به طوری که برخی از مردم آمریکا دست به اعتراض زده اند.

سردار سرلشکر صفوی با اشاره به اینکه عادل المهدی به صراحت مطرح کرد که حضور سردار سلیمانی در عراق بنا به دعوت آن‌ها بوده است گفت: از دریای مدیترانه تا دریای سرخ همه منتظر عواقب وخیم و قصاص عادلانه هستند.

او با اشاره به اینکه ترامپ جاهل ترین، بی عقل‌ترین و بی شخصیت‌ترین رئیس جمهور آمریکا است گفت: این شخص یک انسان ناپاک و دروغگو است؛ به طوری که سیاست را نمی‌شناسند و فقط به فکر به دست آوردن پول و نفت است لذا ترامپ و مشاورانش اشتباه فاجعه باری را مرتکب شدند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به اینکه همه مردم ایران حق را مطالبه می‌کنند ادامه داد: این حق برای مسئولان ایران محفوظ است، پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا به خوبی ضعف‌های خود را در منطقه می‌دانند به طوری که چندین پایگاه و نیرو در منطقه دارند و می‌دانند که آسیب پذیر هستند، در این ماجرا دست ایران باز است به طوری که ایران قدرت برتر منطقه غرب آسیا محسوب می‌شود.

او با اشاره به اینکه ایران قدرت و نفوذ سیاسی، امنیتی و نظامی برتر را در منطقه دارد گفت: ایران با قاطعیت توانست پهپاد متجاوز آمریکا را سرنگون کند، آمریکا قدرت بزرگی است، اما ایران هم قدرت بزرگی در منطقه محسوب می‌شود، نیرو‌های نظامی، کهنه سربازان و ژنرال‌های قدیمی آمریکا می‌دانند که ایران دست برتر و بلند دارد و هر موقع تصمیمی گرفته شود، آن تصمیم را به مرحله اجرا در می‌آورد.

سردار سرلشکر صفوی با بیان اینکه در سال ۸۸ بنده از حضرت آقا برای این شخصیت بزرگ درخواست سرلشکری کردم گفت: شهید ابوالمهدی مهندس در سال ۶۲ در ارتش عراق مشغول خدمت وظیفه بود و بعد به ایران پناهنده شد به طوری که این شخصیت عزیز از بنیانگذاران لشکر بدر بود و در عملیات‌های مختلف حضور پیدا کرد و در سال ۶۵ در خطوط مقدم با عراقی‌ها و با رژیم بعث می‌جنگید.

او با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ تیپ حشدالشعبی رسمیت پیدا کرده است به طوری که نیرو‌های حشدالشعبی از گروه‌های مختلفی تشکیل شده اند افزود: آخرین ملاقات بنده با ایشان در اربعین امسال بود؛ ابوالمهدی فرمانده‌ای خاکی، با خدا و با فکر بود و از ایدئولوژی اسلام ناب برخوردار بود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به اینکه سردار جعفرنیا از همراهان و همرزمان حاج قاسم بود به طوری که ۴۰ سال حاج قاسم را همراهی می‌کرد اظهار کرد: تمام برنامه‌های حاج قاسم در دست ایشان بود و در تمام سفر‌ها به سوریه، لبنان و عراق سردار را همراهی می‌کرد.

او با اشاره به اینکه آمریکا و صهیونیست‌ها به دنبال ناامن کردن منطقه هستند افزود: صهیونیست‌ها می‌خواهند آمریکا در باتلاق منطقه باقی بمانند به طوری که آن‌ها مایلند آمریکا در منطقه هزینه بپردازد، زیرا با پوشش و هزینه آمریکا امنیت رژیم صهیونیستی تامین می‌شود، راه اندازی داعش و جنگ‌های منطقه‌ای یک نوع پوشش امنیتی است و آمریکا به دنبال این مسئله است تا با ایران هراسی و فروش میلیاردی سلاح قدرت خود را بازیابی کند.


بیشتر بخوانید: چه پاسخی برای انتقام خون سپهبد حاج قاسم سلیمانی مناسب است؟


سردار سرلشکر صفوی با اشاره به اینکه طی ۱۰ سال گذشته آمریکا و اروپا ۸۰ برابر ایران سلاح فروخته اند افزود: بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار آن‌ها سلاح فروخته اند، آمریکا به دنبال ایران هراسی و ایجاد ترس در منطقه است تا از این طریق بتواند به اهداف شومش دست پیدا کند، آمریکا از سال ۲۰۰۱ تا به حال با ورود به منطقه و اشغال نظامی افغانستان و عراق ناامنی را به منطقه آورد این در حالی است که ایران امنیت ساز است.

او با اشاره به اینکه آن‌ها داعش را وارد منطقه کردند و خرابی به بار آوردند گفت: ایران همواره به دنبال امنیت با همکاری کشور‌های منطقه است لذا ما به دنبال امنیت و ثبات هستیم.

سرلشکر رحیم صفوی با انتقاد از حضور امریکا گفت: این ایران است که در منطقه باقی می‌ماند و آسیب پذیری امریکا در منطقه بسیار زیاد است، ظرفیت بازدارندگی ایران بسیار بالا است به طوری که شعاع بُرد ایران تعیین کننده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به این که سردار قاسم سلیمانی انسانی شجاع بود گفت: ایشان قدرت نطق و استدلال بسیار بالایی داشتند به گونه‌ای که در خطوط مقدم مبارزه با داعش قرار داشتند با این که فرمانده نیروی قدس بودند همواره در صحنه‌های نبرد حاضر می‌شدند، ایشان بسیار مردمدار، طرفدار محرومان و مستضعفان بود.

او با اشاره به اینکه دل سردار سلیمانی مانند برگ‌های گل ظریف بود عنوان کرد: سرلشکر شهید قاسم سلیمانی از ارزشمندترین فرماندهان سپاه قدس بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار