سرعت وزش باد در نصرت آباد به ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سرعت وزش باد شدید که از اواخر دیشب در نصرت آباد و بخش‌هایی از مرکز استان آغاز شده، تا صبح امروز به ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

سرعت وزش باد در نصرت آباد به ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسیدمحسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: وزش این باد شدید تأثیر چشمگیری در خیزش گردوغبار نداشته است، اما شعاع دید افقی در محدوده اداره هواشناسی نصرت آباد را به ۸۰۰۰ متر کاهش داده است.

او  افزود: در زاهدان نیز بیشینه سرعت وزش باد تا ساعت ۰۹:۰۰ دقیقه صبح امروز به ۶۸ کیلومتر بر ساعت رسیده است و انتظار می‌رود در ادامه روز سرعت وزش باد بیشتر شود و دید افقی در نقاط مستعد کاهش یابد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این مدت در جنوب شرق، نوار غربی و نواحی مرکزی استان نیز وزش باد شدید در برخی نقاط همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

حیدری در بخش دیگری به ورود سامانه بارشی در استان اشاره کرد و گفت: از دیروز سامانه بارشی وارد استان شد و فعالیتش را از دیشب آغاز کرد.

او  ادامه داد: تا صبح امروز از «چانعلی» زاهدان ۱۱، «میرآباد و بهارآباد» زاهدان ۷، «کلاته سیاه» زاهدان ۶.۵ و «توکل‌آباد شوروک» ۴.۶ میلی‌متر باران گزارش شده است.

او  گفت: در شمال استان نیز بارش‌های خفیف از دیشب آغاز شده و انتظار می‌رود امروز برشدت و دامنه بارش‌ها در نیمه شمالی و مرکز استان افزوده شود.

عضو ستاد مدیریت بحران هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی تا بعدازظهر دوشنبه در اکثر نقاط استان بارش باران، در برخی نقاط رگبار و رعدوبرق و در ارتفاعات مرکزی احتمال بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

حیدری اضافه کرد: آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال وقوع صاعقه و تگرگ وجود دارد بنابراین توصیه می‌شود از رفتن به حاشیه رودخانه‌ها و ارتفاعات خودداری شود.

او در ادامه گفت: در این مدت در جنوب شرق، نوار غربی و نواحی مرکزی وزش باد شدید در برخی نقاط همراه با گردوخاک انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در ادامه از کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوای نیمه شمالی و مرکزی استان از اواخر وقت دوشنبه خبر داد و گفت:دریای عمان از ظهر یکشنبه تا ظهر سه‌شنبه مواج است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار