بیش از ۹۹۱ میلیون دلار کالا از گمرکات کردستان صادر شد

مدیرکل گمرکات کردستان از صادرات ۹۹۱ میلیون و ۳۰۹ هزار دلار کالا از گمرکات استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، بختیار رحمانی‌پور گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر، یک میلیون و ۷۰۲ هزار و ۲۴۵ تن کالا به ارزش ۹۹۱ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۶۵ دلار از گمرکات استان صادر شد.

او افزود: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظروزنی ۱۹ درصد، از لحاظ ارزش دلاری پنج درصد و از نظر ارزش ریالی هم ۱۲۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرکات کردستان یادآور شد: گمرک مرزی باشماق در میان ۱۰۶ گمرک فعال صادراتی کشور طی ۹ ماهه سپری شده از سال ۹۸ از نظر ارزش کالا‌های صادر شده رتبه ۲۰ و از نظر وزنی رتبه ۲۷ را کسب کرده است.

رحمانی‌پور گفت: از این میزان صادرات، ۸۸۱ هزار و ۳۴۰ تن کالا به ارزش ۵۰۹ میلیون و ۷۸۱ هزار و ۳۷۸ دلار صادرات استان و ۸۲۰ هزار و ۹۰۵ تن کالا به ارزش ۴۸۱ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۶۸۷ دلار صادرات اظهار شده در سایر گمرکات است که از مرز‌های رسمی سیرانبند بانه و باشماق به خارج از کشور انجام شده است.

او به میزان واردات کالا از گمرکات استان اشاره کرد و اظهار داشت: طی این مدت ۲۷ هزار و ۷۶۳ تن کالا به ارزش ۲۹ میلیون و ۹۲۳ هزار و۴۵۶ دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است.

مدیرکل گمرکات کردستان اضافه کرد: میزان واردات کالا از گمرکات استان از ابتدای امسال تا پایان آذر نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش دلاری ۱۱ درصد افزایش داشته است.

رحمانی‌پور یادآور شد: مهمترین کشور‌های هدف کالا‌های صادراتی از گمرکات استان شامل عراق، پاکستان، افغانستان، هند و ترکیه و عمده‌ترین کشور‌های هدف کالا‌های وارداتی هم عراق، سوئیس، بلغارستان، آلمان و هلند هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.