روحانی در دیدار با وزیر خارجه قطر:

آمریکا هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد/ اقدامات نابخردانه آمریکا باعث تنش در منطقه می شود

وزیر خارجه قطر با حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» وزیر خارجه قطر با حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر شنبه در دیدار "احمدبن عبدالرحمن بن جاسم بن آل ثانی" معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، ضرورت رایزنی و هماهنگی‌های بیشتر دو کشور در شرایط کنونی را مورد تاکید قرار داد و گفت: آمریکایی‌ها متاسفانه وارد مسیر جدیدی شده‌اند که می‌تواند برای منطقه بسیار خطرناک باشد لذا در چنین شرایطی رایزنی و هماهنگی نزدیک‌تر بین کشور‌های دوست ضروری است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هرگز آغازگر هیچ تنشی نبوده که منجر به ناامنی در منطقه شود، تصریح کرد: آنچه باعث تنش و تشنج در منطقه در سال‌های اخیر بوده اقدامات نابخردانه آمریکاست.

 روحانی با بیان اینکه سردار سلیمانی چهره جهانی در مبارزه با تروریسم بود و همه می‌دانند که چه نقش موثری در امنیت منطقه به ویژه در عراق و سوریه داشت، خاطرنشان کرد: امیدوارم حرکت مردم عراق در تشییع باشکوهی که انجام داده اند و تشییع باشکوهی که در ایران انجام خواهد شد، آمریکا را متوجه سازد که چه خطای بزرگی را مرتکب شده است.

رئیس جمهور گفت: در شرایط کنونی از کشور‌های دوست و همسایه توقع داریم که با لحن صریح، آمریکا را در این جنایت محکوم کنند چرا که آمریکا یک فرمانده بزرگ نیرو‌های مسلح ایران را در کشور دیگری با جنایت‌بارترین شکل به شهادت رسانده است. امیدوارم همه با صدای واحد تروریزم دولتی را محکوم کنیم و کشور‌های منطقه وحدت، انسجام و تفاهمات خود را بیشتر از گذشته تقویت کنند.

 روحانی اضافه کرد: اقدام اخیر آمریکا هم توهین به مردم عراق و نقض حاکمیت ملی عراق بود و هم سردار بزرگی که مورد احترام همه ایرانیان و منطقه بود را به شهادت رساند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه حضور آمریکا نقش بسیار مخربی در منطقه دارد، اظهار داشت: امروز همه کشور‌های منطقه باید به این باور برسند تا زمانی که آمریکا در منطقه حضور دارد، کشور‌های منطقه روی آرامش را نخواهند دید.

 روحانی در ادامه اهمیت توسعه روابط تهران و دوحه را مورد تاکید قرار داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره ارتباط و رایزنی نزدیک با قطر را برای توسعه روابط دوجانبه و منطقه‌ای مفید می‌داند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: زمانی که قطر در شرایط محاصره قرار گرفته بود ایران در آن شرایط در کنار دولت و ملت قطر بود و باز هم کنار شما خواهیم بود و امیدواریم توافقاتی که با امیر قطر در مالزی داشتیم، هر چه سریع‌تر عملیاتی و اجرایی شود.

 روحانی گفت: امیدوارم در چارچوب "طرح صلح هرمز " بتوانیم کشور‌های منطقه را به یکدیگر نزدیک سازیم.

احمدبن عبدالرحمن بن جاسم بن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز در این دیدار تعمیق و گسترش هر چه بیشتر روابط تهران- دوحه را مورد تاکید قرار داد و گفت: قطر اهتمام فراوانی به گسترش روابط با ایران دارد و جمهوری اسلامی ایران را کشور همسایه و برادر خود می‌داند و مصمم هستیم مناسبات و همکاری‌های خود را با تهران بیش از پیش توسعه دهیم.

وزیر امور خارجه قطر با روحانی دیدار کرد

وزیر خارجه قطر با قدردانی از موضع و حمایت تهران از دوحه گفت: قطر هرگز حمایت و کمک‌های ایران را در شرایط بسیار سختی که در آن قرار گرفته بودیم فراموش نخواهد کرد و خود را در کنار ایران می‌دانیم.

وی با بیان اینکه قطر درد و ناراحتی عمیقی که ملت و دولت ایران در شرایط کنونی از این حادثه تحمل می‌کنند را درک می‌کند و به مردم ایران تسلیت می‌گوییم، گفت: به هیچ عنوان پیش‌بینی نمی‌کردیم که چنین اتفاقی بیفتد و چنین تصمیمی روزی گرفته شود. اینگونه اقدامات سابقه نداشته است و از این بابت بسیار ناراحت و نگران هستیم.

وزیر خارجه قطر خاطرنشان کرد: در طول تاریخ هیچ آسیب و ضرری از ایران متوجه قطر نبوده است در حالی که با آن‌هایی که وجوه مشترک زیادی داریم، دچار مشکل و مزاحمت شده‌ایم.

احمدبن عبدالرحمن بن جاسم بن آل ثانی با بیان اینکه قطر از طرح صلح هرمز حمایت می‌کند، گفت: امیدواریم در شرایط کنونی کشور‌های منطقه گام استراتژیکی را در سایه ابتکار طرح صلح هرمز که می‌تواند محور صلح و امنیت در منطقه باشد بردارند و به جای مواضع تاکتیکی، بینش و تفکر راهبردی در پیش بگیرند.

 

وزیر امور خارجه قطر با روحانی دیدار کرد

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
y
۰۸:۳۳ ۱۵ دی ۱۳۹۸
رییس جمهور نباید اجازه ملاقات بهش میداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۷ ۱۵ دی ۱۳۹۸
رییس جمهور مزاکره کنندمون چطوره؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۵ دی ۱۳۹۸
انتقام سخت از امریکا بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
Nazanin
۰۰:۰۵ ۱۵ دی ۱۳۹۸
خدایا به حق خون پاک شهدا از یحیی بن زکریا تا حسین بن علی از شهید همت تا سلیمانی
هر کسی که قصد دارد با خون شهید معامله کند و از زمین محوش کن



ای کاش یک مسئول مملکتی با مردم صادقانه حرف میزد. چقدر نیاز داریم... انتقام یعنی چی؟؟ کی!؟؟
خدایا امید مون به خودته
Iran (Islamic Republic of)
احمدساربان نسب
۰۰:۰۱ ۱۵ دی ۱۳۹۸
تو رو خدا انتقام بگیرید موشک باران کنید تا دیگه .....
Iran (Islamic Republic of)
احمدساربان نسب
۰۰:۰۱ ۱۵ دی ۱۳۹۸
تو رو خدا انتقام بگیرید موشک باران کنید تا دیگه .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۱۵ دی ۱۳۹۸
آقای قطری درد ما را نمیتونی درک کنی ...به ما توهین معنوی و شخصیتی و سیاسی وعزیز مون از دست دادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۱۴ دی ۱۳۹۸
اقدام جنایتکارانه نه نابخردانه.........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۱۴ دی ۱۳۹۸
به نظرم باید چندتا نفتکش تو تنگه هرمز غرق کنیم تا تنگه بسته بشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۵۳ ۱۴ دی ۱۳۹۸
بسم الله رب شهدا و صدیقین
قسم به خون های به ناحق ریخته شده
امشب در برنامه جهان آرا کارشناس برنامه میگفت وزیر خارجه قطر آمده تا با خون حاج قاسم معامله کنند ایران از خون حاج قاسم بگذرد .و امریکا تحریم ها را بردارد .
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۲۳:۳۸ ۱۴ دی ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۴ دی ۱۳۹۸
قطر خودش شریک امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۴ دی ۱۳۹۸
چرا اينستاگرام صفحه نداريد
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۱:۰۷ ۱۴ دی ۱۳۹۸
ما همه از این حادثه به شدت ناراحت و عصبانی هستیم . سردار سلیمانی از مردم و خاکی بود به همین دلیل تو دل همه ما ایرانیهاست ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۴ دی ۱۳۹۸
علی برکت الله...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۴ دی ۱۳۹۸
اخوی می‌دانیم برای چه آمدی، چون انشالله اولین پایگاهی که قرار بزنیم مرکز فرماندهی نیروهای تروریستی آمریکا نزدیک قطر است، نترس به شماها خراشی وارد نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
Nazanin
۰۰:۰۶ ۱۵ دی ۱۳۹۸
انشاءالله. خدا لعنت کنه کسی رو که قصد معامله با خون شهید و در ذهن خودش داره
آخرین اخبار