شبیه‌ساز رانندگی نصیر به مرحله اجرا در شهر رسید

طرح شبیه‌ساز رانندگی نصیر که توسط محققان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی طراحی و ساخته شده است، برای اجرا در شهر رونمایی شد.

شبیه‌ساز رانندگی نصیر

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در حاشیه رونمایی از شبیه ساز رانندگی نصیر گفت: دستگاه شبیه ساز رانندگی باعث ارتقای ایمنی در رانندگی می‌شود.

او افزود: یکی از مباحث مهم ایمنی، استفاده از فناوری‌ها در محصولات جاده‌ای است که تاکنون دستاورد‌های زیادی در این زمینه توسط محققان کشور ارائه شده است.

منطقی اظهار کرد: یکی از محصولاتی که تاکنون در بخش رانندگی برای ارتقای ایمنی طراحی و ساخته شده دستگاه شبیه ساز رانندگی است، با استفاده از این مرکز که در آن دستگاه شبیه ساز مستقر شده حداکثر خدمات به ناوگان‌های مختلف اتوبوسرانی ارائه می‌شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در بخش هوایی چنین شبیه سازی ساخته و مورد استفاده قرار می‌گیرد. زیرا می‌تواند به ارتقای ایمنی و حفظ جان افراد کمک زیادی کند.

او با تاکید براینکه شبیه ساز رانندگی حاصل هم افزایی دانشگاه، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی بوده است، افزود: این سیستم نمی‌توانست به تنهایی وارد فاز اجرایی شود؛ اکنون می‌بینیم به خاطر همکاری‌های مشترک، دستگاه شبیه ساز مورد استفاده شرکت اتوبوسرانی قرار می‌گیرد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در طراحی این سیستم، علم و تجربه پیاده سازی شده است.


بیشتر بخوانید: چالش دانشگاه خواجه نصیر برای اجرای «دانشگاه بدون دخانیات»/ استقرار نظام ایمنی و سلامت در سرا‌های دانشجویی


همچنین منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حمل و نقل پیشرفته و سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راه ناجا از مرکز شبیه ساز رانندگی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، مجری آموزش جامع و صلاحیت سنجی رانندگان اتوبوسرانی تهران و حومه بازدید کردند.

مرکز شبیه ساز رانندگی دانشگاه خواجه نصیر به عنوان پیشتاز در طراحی و ساخت انواع بومی دستگاه‌های شبیه ساز وسایل نقلیه فعالیت می‌کند. این شبیه ساز‌های رانندگی در راستای کاهش حوادث رانندگی طراحی و ساخته شده اند.

دستگاه شبیه ساز رانندگی امکان آموزش و فراگیری مهارت‌های متنوعی را از سطح ساده تا پیشرفته برای کاربر فراهم می‌کند.

این مرکز تاکنون ساخت انواع دستگاه‌های شبیه ساز رانندگی و خودرو‌های سبک و سنگین، دستگاه شبیه ساز و سکوی متحرک و سیستم فرمان با پسخورد نیرویی، دستگاه شبیه ساز رانندگی مخصوص پارک‌های ترافیک را در کارنامه خود دارد.

گفتنی است دستگاه‌های شبیه ساز رانندگی در واقع میزان توانایی فرد را در کنترل وسایل نقلیه می‌سنجند و برای افراد، گواهینامه صلاحیت رانندگی حرفه‌ای صادر می‌کنند. همچنین مقرر شد تا ۱۶۰ راننده به‌صورت پایلوت در کلاس آموزشی این شبیه ساز از سوی سازمان اتوبوس‌رانی شرکت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار