آغاز سرشماری کل و بز در خرمنه سر طارم

رئیس نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان از آغاز سرشماری کل و بز در خرمنه سر طارم خبر داد.

آغاز سرشماری کل و بز در خرمنه سر طارمبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، رستمی رئیس نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان از آغاز سرشماری کل و بز در خرمنه‌سر طارمطرح سرشماری کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر شهرستان طارم خبر داد.

 او گفت: سرشماری از این گونه شاخص، آسیب‌پذیر و حفاظت شده در سطح جهان با شرکت ۳۰ نفر از کارشناسان و محیط‌بانان این اداره کل و دوستداران محیط زیست آغاز شده است و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت.

رستمی افزود: علاوه بر سرشماری کل و بز‌ها در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر شهرستان طارم در صورت مشاهده، سایر پستانداران شاخص همچون پلنگ، خرس، سیاه گوش، گرگ، کفتار و گراز، نیز مورد سرشماری قرار خواهد گرفت.

رئیس نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان افزود: منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم و قسمت‌هایی از منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش انگوران در شهرستان ماهنشان از زیستگاه‌های اصلی کل و بز است.

او افزود: پارسال ۶۷۵ راس، سال ۹۶ به تعداد ۵۵۶ راس و سال ۹۵ نیز ۲۸۰ راس کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر مشاهده و سرشماری شد.

به گفته رستمی منطقه شکار ممنوع خرمنه سر که از آبان سال ۸۱ جزو مناطق شکار ممنوع اعلام شد در شمال استان زنجان و دامنه جنوبی سلسله جبال البرز واقع شده و دامنه تغییرات ارتفاعی آن نیز از ۳۰۰ تا دو هزار و ۸۰۰ متر است.

او افزود: حیات وحش منطقه شامل کل و بز، خرس قهوه‌ای، پلنگ، سیاه گوش، گرگ، کفتار، گراز، کبک دری، کبک چیل، طرلان، دلیجه، شاه بوف، عقاب طلایی و انواع پاسری فرم‌ها و همچنین دارای گونه‌های گیاهی نظیر ارس، بلوط، گردو، بنه، ازگیل، زالزالک، سیاه تلو، افر ا، داغداغان، ولیک، آلبالو تلخه، بادام کوهی، راش و انواع گون است.

رئیس نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان ادامه داد: زیستگاه اصلی کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم و قسمت‌هایی از منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش انگوران در شهرستان ماهنشان، قوچ و میش ارمنی در منطقه حفاظت شده انگوران و آهوان نیز در بخش‌های دشتی منطقه حفاظت شده سرخ آباد در شهرستان طارم و شکار ممنوع فیله خاصه در شهرستان‌های زنجان و طارم است.

انتهای پیام /ک 

برچسب ها: محیط زیست ، شکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.