برگزاری جشنواره زمستانه بازار مرکزی گل و گیاه اصفهان

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان از برگزاری جشنواره زمستانه بازار گل و گیاه همدانیان ویژه گل دوست های اصفهان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد مجیری مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه هر سال جشنواره زمستانی بازار گل و گیاه با یک رویکرد و ایده جدید اقدام به برگزاری نمایشگاه گل و گیاه می‌کند، گفت: از اهدف مهم برگزاری جشنواره امسال را فرهنگ‌سازی و آشنایی با کاشت و تولید گل و گیاه از سنین پایه و آشنایی، حمایت از مشاغل خانگی و همچنین تولید کنندگان ماهی‌های زینتی ویژه دانش آموزان عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان در تشریح جزئیات این نمایشگاه فصلی که به نام دانش آموزان گره خورده است، تصریح کرد: در این جشنواره بیش از ۱۰.۰۰۰ بسته شامل خاک، بذر، گلدان به دانش آموزان به همراه بروشور روش کاشت و نگهداری اهداء خواهد شد.

او از اختصاص ۱۰ دستگاه اتوبوس گل آرایی شده جهت انتقال دانش آموزان از نقاط مختلف شهر به محل برگزاری جشنواره خبرداد و گفت: انجام مشاوره و معرفی قسمت‌های مختلف بخش مشاغل خانگی همراه با توضیحات کامل توسط کارشناس مشاغل خانگی از دیگر فعالیت‌های جنبی این جشنواره است.

مجیری عرضه مستقیم و بدون واسطه تولیدات تولید کنندگان، با نمایشی کردن و اجرای تئاتر با موضوع نگهداری گل و گیاه و آشنایی با انواع گل‌ها و خواص آن‌ها برای دانش آموزان و کودکان شرکت کننده در جشنواره، را از دیگر برنامه‌های جنبی این جشنواره برشمرد و ادامه داد: هدف از این برنامه‌ها فرهنگسازی آشنایی با گل و گیاه برای سنین پائین و تشریح تاثیرات مثبت آن بر زندگی فردی است.

او در خصوص کیفیت برگزاری این نمایشگاه زمستانه با اشاره به اینکه جشنواره تولیدکننده و پرورش‌دهندگان گل و گیاه از استان‌های مختلف کشور حضور داشته و جدیدترین تولیدات خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند، بیان کرد: در این جشنواره انواع گل‌های شاخه بریده و آپارتمانی، کاکتوس، درختان و درختچه‌های مثمر و غیر مثمر، گل‌های فصلی، بذر و انواع گلدان‌های سفالی و پلاستیکی عرضه می‌شود.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان اضافه کرد: گل‌های خشک، ظروف میناکاری شده، چرم‌های طراحی و نقاشی شده و دیگر اقلام مربوط به مشاغل خانگی و انواع ماهی‌های زینتی و صنایع وابسته آن نیز در این نمایشگاه جهت حمایت از تولیدات و محصولات خانگی و زنان سرپرست خانوار عرضه می‌شود.

او افزود: از نکات مهم این جشنواره این است که امسال سازمان ساماندهی به عنوان متولی این جشنواره نقش حمایتی و نظارتی بر عهده داشته و مدیریت و تمامی هزینه‌های این جشنواره توسط فعالان بخش خصوصی و تولید کنندگان گل و گیاه پرداخت می‌شود.

گفتنی است؛ این جشنواره از تاریخ ۱۴ دی ماه به مدت ۱۴ روز و از ساعت ۷ الی ۱۳ و ۱۶ الی ۲۰ به جز روز‌های پنجشنبه و جمعه که بصورت یکسره باز است، در محل بازار گل و گیاه واقع در خیابان جی، خیابان همدانیان برپا می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.