نجات بیماران نجات جامعه بشریت است

امام جمعه خمین گفت: نجات بیماران نجات جامعه بشریت است.

نجات بیماران نجات جامعه بشریت استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  حجت الاسلام حسینی پور امام جمعه شهرستان خمین در مراسم روز پرستار در این شهر شغل پرستاران را معامله با خداوند دانست و گفت: نجات بیماران در واقع نجات جامعه بشریت است و هر یک از پرستاران در طول خدمت خود چندین انسان را از مرگ نجات می‌دهند.

حجت الاسلام حسینی پور با اشاره به زندگانی حضرت زینب کبری (س) الگوبرداری از این شخصیت تاثیرگذار اسلام و جهان را موهبتی مهم برای پرستاران دانست.

مراسم جشن روز پرستار به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار در مرکز بهداشت شهرستان خمین برگزار و در پایان این مراسم از چند نفر از پرستاران برگزیده این شهرستان تجلیل شد.

همچنین به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، فرماندار و رییس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خمین با حضور در بیمارستان امام خمینی (ره) ضمن اهدای گل از زحمات پرستاران تجلیل کردند.

پنجم جمادی‌الاول سالروز ولادت بانوی قهرمان کربلا، حضرت زینب به نام روز پرستار نامگذاری شده است تا روزی برای تقدیر از پرستاران باشد؛ این روز در سال ۹۸ مصادف است با چهارشنبه ۱۱ دی‌ماه، است.

پرستاری مکمل پزشکی است و پرستار کسی است که مجموعه‌ای از فعالیت‌های درمانی را برای مراقبت از بیمار، بهبود و نجات جان او انجام می‌دهد؛ پرستاران از مهم‌ترین افراد کادر درمان هستند که نقش مؤثری در بهبود و مراقبت از بیماران دارند.

حضرت زینب پرستاری امام زمانش حضرت زین العابدین علیه السلام و دیگر بیماران و مصیبت زدگان اهل بیت را برعهده داشت، و ضمن این که رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی را به خوبی انجام داد، از پرستاری بیمار کربلا نیز با تحمل آن همه سختی‌ها و ناملایمات لحظه‌ای فروگذاری نکرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.