رئیس بنیاد مستضعفان:

تعیین تکلیف وضعیت بازنشستگان بنیاد مستضعفان تا آخر سال/تحریم در مقابل اراده ملت کاری از پیش نخواهد برد

فتاح گفت: تحریم در مقابل اراده ملت کاری از پیش نخواهد برد و ما به امید خدا به راحتی می‌توانیم در راه رسیدن به خواسته هایمان گام برداریم.

تعیین تکلیف وضعیت بازنشستگان بنیاد مستضعفان تا آخر سال/تحریم در مقابل اراده ملت کاری از پیش نخواهد بردبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در نشست هم‌اندیشی بنیاد مستضعفان با جمعی از گروه‌ها و تشکل‌های مردمی و جهادی اظهار کرد: شناخته شدن جوانان انقلابی کشورمان به عنوان مدافعان حرم افتخارماست. ما گروه‌های جهادی را هم در همین مکتب ارزیابی می‌کنیم، زیرا آن‌ها بابصیرت، با شور و نشاط به عنوان مدافعان ولایت و نفس‌گرم انقلاب به کار‌های جهادی در پیشگاه حضرت زینب (س) می‌پردازند.

وی گفت: در جلسه‌ای که به خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم به ایشان عرض کردم من سرباز شما هستم، من به این واژه حساسم. به نظر من سرباز کسی است که در راه خداوند سر می‌دهد، درجه ندارد و در پایین‌ترین رده نظامی قرار گرفته و اطاعت محض می‌کند. هدفم از بیان این واژه این بود که به آقا بگویم شما تنها نیستید.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر ۱۲ هزار گروه جهادی در محور‌های مختلف وجود دارد و در سطح‌های مختلف فعالیت می‌کنند؛ هم چنین تا آخر سال ۹۸ وضعیت بازنشستگان این بخش مشخص می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه گفت: من وظیفه دارم تمام تولیدات و کارخانه‌های بنیاد را سرزنده نگه دارم؛ همچنین فعالیت‌های اقتصادی نباید متوقف شوند بلکه باید باعث افزایش راندمان تولید مواجه شویم از همین رو باید تمام پروژه‌های نیمه تمام بنیاد در سراسر کشور تا ۳ سال آینده پایان یابد.

وی با اشاره به اینکه نباید کار‌های گذشتگان را نقد کنیم، بیان کرد: روسای قبلی بنیاد هم خط مشی خاص خود را داشتند و من به کارهایشان در بنیاد علوی احترام می‌گذارم و قول داده‌ام تمام فعالیت‌های نیمه‌کاره بنیاد علوی را پایان دهم؛ همچنین پروژه‌های بنیاد با هزینه‌های بیت‌المال اجرا شده و به همین دلیل مردم برای تکمیل آن توقع دارند.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اینکه بنیاد مستضعفان در دو بال خلاصه می‌شود، بیان کرد: یکی از این بال‌ها تمام فعالیت‌های اقتصادی بنیاد و دیگری بنیاد علوی است به این ترتیب  منافع آن چه در حوزه فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی انجام می‌شود  در اختیار بنیاد علوی قرار می‌گیرد به همین دلیل فعالیت‌های سودزا را انجام می‌دهیم تا مشکلات مردم را بر طرف کنیم. همچنین برای تکمیل پروژه‌ها و فعالیت‌های محرومیت‌زدایی نیازمند منابع مالی هستیم که دولت برای بنیاد مستضعفین اهمیت بیشتری قائل شود، زیرا به تحریم و نفت وابسته نیست.

وی ادامه داد: من اصلا نگران تحریم‌ها از سوی بیگانگان نیستم و اگر روزی بگویم پروژه‌ای بخاطر تحریم‌ها عقب مانده است، مستحق توبیخ هستم، زیرا تحریم حقیرتر از اراده و ایمان ماست؛ همچنین با قدرت و اقتدار اعلام می‌کنم که تحریم در مقابل اراده ملت کاری از پیش نخواهد برد وما به امید خدا به راحتی می‌توانیم در راه رسیدن به خواسته هایمان گام برداریم. 

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به سیاست‌های جدید بنیاد علوی گفت: این بنیاد ساختار مناسبی پیدا کرده و کار‌های خوبی را پیش برده است و با توجه به اینکه من همچنان عضو هیأت امنای کمیته امداد هستم و رئیس کنونی این کمیته هم از دوستان من است، فرصتی ایجاد کرده‌ایم با توجه به نزدیکی کار‌های این دو مجموعه، بسیاری از فعالیت‌های بنیاد علوی به کمیته امداد واگذار شود، ضمن اینکه اعتبارات حاصل از این فعالیت‌ها هم به کمیته منتقل خواهد شد. از این رو می‌توان گفت مأموریت بنیاد علوی توانمندسازی، آبادسازی و کار‌های زیرساختی است.

به گفته رئیس بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی هم در مناطق محروم با رویکرد محرومیت‌زدایی جامعه متمرکز خواهد شد.

وی با اشاره به سیل اخیر در پل دختر در خصوص تأکید برخی از جهادگران بر ایجاد پیوست‌های فرهنگی هم‌زمان با انجام کار‌های جهادی گفت: موافق این اصطلاح نیستم، چرا که مؤمن خودش به عنوان پیوست فرهنگی تلقی می‌شود. بچه‌های مؤمن وقتی به مناطق محروم می‌روند، با شمایل ساده و با رویکرد تقوامحورشان کار‌های فرهنگی انجام می‌دهند.

فتاح گفت: گروه‌های جهادی باید سیاق خود را حفظ کرده و خود را به هیچ قیمتی نفروشند و در حرکت‌های جهادی، کیفیت و کمیت رعایت شود.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه تمام توان خود را برای پشتیبانی از گروه‌های جهادی می‌گذاریم، گفت: دامنه کار‌های جهادی بسیار متفاوت است؛ اما می‌توانیم با رعایت آداب و رسوم در هزینه‌کرد‌های این گروه‌ها کمک آن‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه رویکرد این بنیاد مبتنی بر جوانگرایی است، اعلام کرد: تا پایان سال، بنیاد مستضعفان دیگر نیروی بازنشسته نخواهد داشت.

فتاح از شناسایی ۱۱ منطقه جدید به منظور محرومیت‌زدایی خبر داد و گفت: سعی می‌کنیم در ۳۱ منطقه احصاشده اشکالاتی که در خصوص قلعه گنج، مقام معظم رهبری اشاره کردند را تکرار نکنیم تا نمونه‌های بهتری از توانمندسازی داشته باشیم.

وی با اشاره به فعالیت‌هایی که در منطقه قلعه گنج کرمان انجام شده نیز گفت: درباره این نوع فعالیت‌ها در حضور رهبری صحبت کردیم، ایشان ابراز داشتند از این نحوه فعالیت‌ها حمایت می‌کنند، اما برخی از این فعالیت‌ها قابل نقد است. 

فتاح همچنین بیان کرد: خوب نیست گروه‌های جهادی در مناطق خاص متمرکز شوند و بخشی از مناطق خالی از نیرو‌های جهادی باقی بماند و باید در این فعالیت‌ها با نقشه راه حرکت کنیم.

به گفته وی، کار‌های دانش‌بنیان نیز می‌تواند در مناطق روستایی با توجه به وجود جوانان روستایی بااستعداد مؤثر باشد.

رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه گفت: دشمن بر روی مطالبات مردم برنامه‌ریزی کرده و روش‌های فعلی و آتی ما نیز باید بر روی این مسئله متمرکز باشد، هر چند امیدی که دشمن بسته بود را ناامید کردیم، اما باید با حضور گروه‌های جهادی با نشاط‌بخشی به این مناطق، دشمن را ناامیدتر کنیم.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه کار‌های جهادی باید فراجناحی عمل کنیم، اظهار کرد: چتر ما برای حمایت از گروه‌های جهادی باز است، هر چند خودم روحیه جهادی و بسیجی دارم.

فتاح تأکید کرد: در هیچ جای دنیا گروه‌های جهادی وجود ندارد و بی‌نظیر و مؤمنانه است و باید فراخور آن‌ها عمل کنیم.

به گفته وی، دست این بنیاد برای انجام کار‌های جهادی پر است و بسیاری از املاک که به درد محرومیت‌زدایی می‌خورد قابل انتقال خواهد بود.

وی افزود: تا سال آینده تمامی اسناد علوی را به مردم بازمی‌گردانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار