آمادگی ۴۴ راهدارخانه برای زمستان در کرمانشاه

مدیرکل راهداری، حمل ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه، از آمادگی ۴۴ راهدارخانه، ۴۹ اکیپ ثابت و سیار، ۵۰۰ نفر راهدار و ۴۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین برای زمستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،فریبرز کرمی مدیرکل راهداری، حمل ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : تعطیلی در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای معنا ندارد، ما ۱۲ ماهه، ۳۶۵ روز سال را در آماده‌باش هستیم.

او به آماده‌باش این سازمان در طرح نوروزی، سفر‌های تابستان و طرح زمستانی اشاره و گفت : تابستان جاده‌ها را تعمیر می‌کنیم و زمستان باید از آن‌ها نگهداری کنیم.

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه افزود: با آغاز اولین بارندگی در آماده‌باش کامل هستیم، ولی به طور رسمی از اول دی‌ماه، روز راهداری با تجهیز کردن تمامی ناوگان برای سه ماه زمستان از آماده‌باش و آمادگی کامل برخوردار هستیم.

کرمی به آمادگی ۴۴ راهدارخانه، ۴۹ اکیپ ثابت و سیار، ۵۰۰ نفر راهدار و ۴۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین (بولدوزر، گریدر، تیغه‌های نمک‌پاش و...) اشاره کرد و گفت: امسال در سیلو‌های محل دپوی شن و ماسه راهدارخانه‌ها، شن و نمک به اندازه لازم ذخیره شده است.

او گفت: بیش از ۳۷ تن شن و نمک خریداری شده تا در محور‌های مواصلاتی، گردنه‌های برف‌گیرو... در موقع نیاز تیغه‌زنی و نمک‌پاشی انجام می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه محدودیت پخش شن و نمک در سطح جاده‌ها داریم، گفت: نمک هم در هشت درجه زیر صفر یخ می‌زند و اگر زیاد پاشیده شود به آسفالت صدمه می‌زند و علاوه بر آن در محل‌های دپو به مزارع اطراف جاده نفوذ کرده و آسیب به محیط زیست می‌رساند، بهتر است از مصالح جایگزین مانند کشور‌های خارجی از ضدیخ استفاده شود که البته هزینه‌بر است و هنوز در ایران استفاده نمی‌شود.

کرمی به توزیع ۱۴۱ هزار و ۵۵۷ حلقه لاستیک میان رانندگان ناوگان عمومی حمل و نقل استان اشاره و گفت: در هر شرکت حمل و نقل یک مدیر فنی مستقر است که تمامی تجهیزات ناوگان از جمله لاستیک خودرو را کنترل می‌کند.

او با بیان اینکه لاستیک خودرو تامین کننده امنیت در جاده‌ها است، افزود: وقتی لاستیکی دچار سائیدگی شده باشد تردد در گردنه‌ها برای آن مقدور نیست در شرایط بد جوی به‌علت فرسودگی احتمال سر خوردن خودرو افزایش می‌یابد و موجب مسدود شدن محور‌ها و محدودیت‌های می‌شوند؛ در این راستا برای اقشار مختلف لاستیک حمل و نقل سبک و سنگین تهیه کردیم.

کرمی با اشاره به توزیع عادلانه این تعداد لاستیک، گفت: ۹۰ درصد از حمل و نقل جاده‌ای به واسطه جاده و ناوگان حمل و نقل صورت می‌گیرد، لذا جاده باید استاندارد باشد، اما واقعیت آن است که چیزی که مدنظر کاربران جاده‌ای و مسافران است، ما در سطح کشور نداریم.

او با این اوصاف وضعیت جاده‌های استان کرمانشاه را از نظر پخش آسفالت، رفع نقاط حادثه‌خیز و آشکارسازی پیچ‌های خطرناک را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ما متولی حمل و نقل عمومی هستیم، نقاطی که در سطح استان پرتصادف هستند شناسایی و شناسنامه‌دار شده‌اند.

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه به شناسایی ۶۶ نقطه حادثه‌خیز در استان اشاره و گفت: اصلاح ۱۵ نقطه را امسال شروع و مرتفع کرده‌ایم، ۱۶ نقطه دیگر نیز با توجه به اعتباراتی که داریم در مناقصه است که برنامه سال آینده می‌شود.

او با بیان اینکه در توان بضاعت رفع نقص می‌کنیم، گفت: ۳۵ نقطه حدود ۵۳ درصد از این نقاط ماندگاری دارد که برای این نقاط آشکارسازی را انجام داده‌ایم که این پیچ حادثه‌خیز است.

کرمی در خصوص وضعیت سیستم هوشمند کنترل جاده‌ها، افزود: ۶۰ دوربین نظارتی و سرعت‌سنج برای مدیریت و ترافیک سرعت در سطح جاده‌ها نصب شده که ۳۰ دوربین دیگر نیز در حال نصب داریم.

او به فعالیت ۷۰ دستگاه تردد شمار برای آنالیز نوع ترافیک، نوع راه و برنامه‌ریزی آینده برای تعریض و افزایش سطح خدمات در سطح جاده‌ها اشاره کرد و افزود: پنج دستگاه دوربین در واقع باسکول متحرک هستند، داریم. عکس می‌گیرد هم وضعیت راننده و هم وضعیت ناوگان را به صورت آنلاین برای پلیس‌راه ارسال می‌کند.

این مسؤول وضعیت خط‌کشی جاده‌های استان را نیز مطلوب ارزیابی کرد و افزود: ۲ هزار کیلومتر از جاده‌های سطح استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون خط‌کشی شده که براساس نوع جاده و نوع استفاده ماندگاری این خط‌کشی تعریف می‌شود، در جاده‌های زبر و ترکدار، عمر خط‌کشی کمتر از ۶ ماه است و در جاده‌های جدید ساخت عمر و رنگ خط‌کشی جاده‌ها بیشتر است .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.