صدور حکم اعدام برای منصور هادی و نخست‌وزیرش

دادگاه کیفری صنعا رئیس‌جمهور فراری یمن و نخست‌وزیر او را به جرم خیانت بزرگ، به اعدام محکوم کرد.

منصور هادیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، دادگاه کیفری صنعا، پایتخت یمن روز سه‌شنبه در حکمی عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن و نخست‌وزیر او را به جرم خیانت بزرگ به مردم این کشور، به اعدام محکوم کرد.

دادگاه صنعا به ریاست قاضی «مجاهد العمدی»، برای «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن، «معین عبدالملک سعید»، نخست‌وزیر فراری و «خالد حسین الیمانی» وزیر خارجه دولت مستعفی به جرم «خیانت بزرگ» حکم اعدام صادر کرده و همه اموال آن‌ها در داخل و یا خارج یمن را مصادره کرد.


بیشتر بخوانید: سرنگونی چهارمین پهپاد ائتلاف عربستان توسط ارتش یمن


«خالد حسین الیمانی» به دلیل داشتن ارتباطات غیر قانونی با رژیم صهیونیستی و انجام اقداماتی که به استقلال یمن و تمامیت ارضی آن آسیب وارد می‌کند، به اعدام محکوم شد. الیمانی همچنین متهم است که در جریان کنفرانس ضد ایرانی «ورشو» در سال گذشته با بنیامین نتانیاهو دیدار داشت.

اقدام منصور هادی و معین عبدالملک در تحریک الیمانی برای جاسوسی و همکاری با متجاوزان و نیز دستور آن‌ها به وی برای شرکت در کنفرانس ورشو لهستان و انجام اقدامات جنایت آمیز و خیانت بزرگ بر خلاف خواست و ارادم مردم یمن از دیگر جرم‌هایی بود که مرتکب شده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۱ دی ۱۳۹۸
ای ول از این دادگاههای واقعی .مثل دادگاه پاکستان .
آخرین اخبار