آتش‌سوزی انبار علوفه و تلف شدن ۹ راس دام در روستای پلک گردل/ دستگیری سارقان محصولات کشاورزی در چرداول

مهم‌ترین حوادث امروز دهم دی ماه را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

آتش‌سوزی انبار علوفه و تلف شدن ۹ راس دام در روستای پلک گردل/ دستگیری سارقان محصولات کشاورزی در چرداول

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ مهم‌ترین حوادث امروز دهم دی ماه را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

آتش‌سوزی انبار علوفه و تلف شدن ۹ راس دام در روستای پلک گردل

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام از آتش سوزی در انبار علوفه در روستای پلک گردل و تلف شدن ۹ راس دام خبرداد.

سرهنگ جمال موسوی فرمانده انتظامی شهرستان ایلام گفت: در پی تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر آتش سوزی در انبار علوفه در روستای پلک گردل بلافاصله ماموران انتظامی بخش چوار جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

او افزود: گزارش ماموران اعزامی به محل حادثه حاکی از آن است به علت سهل انگاری، این انبار علوفه دچار حریق و تعداد ۹راس بزغاله تلف شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام اظهار کرد:دیگر محصولات داخل این انبار از جمله ۱۵ کیسه جو ۱۲ بسته یونجه در آتش سوخته شده است.

موسوی ادامه داد: به عشایر و دامداران توصیه می‌کنیم در داخل انبار‌های علوفه با توجه به خطر آتش‌سوزی و خسارت‌های احتمالی از روشن کردن آتش و پرت کردن فیلتر سیگار به جد خودداری کنند.

 

دستگیری سارقان محصولات کشاورزی در چرداول

فرمانده انتظامی شهرستان چرداول از دستگیری ۲ سارق محصولات کشاورزی در بخش شباب این شهرستان خبر داد.

سرهنگ قدرت رضایی فرمانده انتظامی شهرستان چرداول گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر سرقت محصولات کشاورزی در بخش شباب از توابع شهرستان چرداول، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران پاسگاه انتظامی شباب با انجام اقدامات اطلاعاتی و شگرد‌های پلیسی موفق به شناسائی سارق محصولات کشاورزی شدند و در یک اقدام غافلگیرانه متهم دستگیرشد.

رضایی مطرح کرد: در بازجوئی‌های اولیه متهم به سرقت ۲ هزار و ۵۰۰ کیلو گرم محصولات کشاورزی از نوع نخود و گندم و جو با همدستی یکی دیگر از دوستانش اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان چرداول اظهار کرد:در ادامه این عملیات، همدست سارق نیز شناسائی و دستگیر شد.

او با بیان اینکه هر ۲ متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند.

 

کشف ۲۷ قطعه لوازم سرقتی داخل خودرو در ایلام

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام از دستگیری مالخرحرفه‌ای و کشف ۲۷ قطعه لوازم داخل خودرو در ایلام خبر داد.

سرهنگ جمال موسوی فرمانده انتظامی شهرستان ایلام گفت: پس از کسب اطلاع از فعالیت فردی در امر خرید و فروش اموال مسروقه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ۱۳ این شهرستان قرار گرفت.

او افزود:پس از چند روز کار اطلاعاتی و رصد پلیسی، متهم پرونده شناسائی و تحت کنترل قرار گرفت.

موسوی با اشاره به اینکه پس از کسب مجوز از مرجع قضائی، مالخر اموال دستگیر شد، اظهار کرد:در این عملیات تعداد ۲۷ قلم قطعات مسروقه شامل، ۱۹ دستگاه ضبط خودرو، ۷ عدد باند و یک دستگاه آمپلی فایر از متهم کشف شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده و در راستای مطالبه به حق مردم، جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، بیان کرد: از مالباختگان خواستاریم جهت شناسائی وسایل مسروقه خود به کلانتری ۱۳ شهرستان ایلام مراجعه کنند.

 

دستگیری ۱۱حفار غیرمجاز آثار تاریخی در ایلام

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام از دستگیری ۱۱ نفر حفار غیرمجاز آثار تاریخی در استان طی سه ماهه پاییز امسال خبر داد.

عبدالمالک شنبه زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام گفت: در پی گشت‌های نامحسوس شبانه توسط نیرو‌های یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان طی سه‌ماهه سوم سال جاری ۱۱ نفر در راستای تخلفات حفاری در محوطه‌های آثار تاریخی در شهرستان‌های دره شهر، ملکشاهی، دهلران و ایوان دستگیر شدند.

او افزود: از متهمان درمجموع سه دستگاه فلزیاب و ابزار و ادوات حفاری کشف و ضبط شده است و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

شنبه زاده اظهار کرد: گشت‌های نیرو‌های یگان حفاظت استان به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی از آثار تاریخی و فرهنگی ثبت شده و غیر ثبتی نیز حفاظت کرده و علاوه بر یگان حفاظت مردم و دستگاه امنیتی نیز از این آثار که سند هویتی کشور است حراست می‌کنند.

او مطرح کرد: هرگونه حفاری و کاوش برای دستیابی به اشیا تاریخی ممنوع و جرم محسوب می‌شود و فرد خاطی در صورت استفاده از فلزیاب به اشد مجازات مقرر در قانون محکوم خواهد شد.

 

کشف ۱۵ محموله قاچاق در مهران

فرمانده انتظامی شهرستان مهران از کشف ۱۵ محموله کالای قاچاق طی ۹ ماه نخست سال ۹۸ در شهرستان مهران خبر داد.

سرهنگ قدرت‌اله شهبازبیگی فرمانده انتظامی شهرستان مهران گفت: مأموران انتظامی ایست و بازرسی جندالله و پلیس‌های تخصصی موفق شدند در راستای مبارزه با قاچاق کالا در نه ماهه اول سال ۹۸، تعداد ۱۵ محموله قاچاق را کشف کنند.

او افزود: ماموران انتظامی در طول این مدت و در چند عملیات موفق و کنترل محور‌های مواصلاتی توانستند ۳۰۰ راس گوسفند زنده، ۳۳۰ دستگاه آبگرم‌کن، ۱۲۵۰ ثوب لباس خارجی مردانه، ۲۲ هزار و ۴۰۰ نخ سیگار خارجی، ۴ هزار و ۵۰۰ عدد رانی خارجی، ۱۷۰ هزار متر لوله آبیاری، ۴ کارتن لوازم آرایشی بهداشتی، ۲ هزار قلم دارو خارجی، تعداد ۵ هزار ۸۶۸ قطعه مرغ زنده قاچاق و فاقد مجوز را از سودجویان کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهران بیان کرد: در این راستا ۲۴ نفر نیز دستگیر شدند.

او مطرح کرد: در این زمینه ۷ کامیون و ۶ دستگاه سواری متعلق به متهمان نیزبه پارکینگ انتقال داده شد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.