در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تشریح چگونگی راه‌اندازی و شرکت در بخش ویژه جشنواره شعر فجر

دبیر بخش ویژه جشنواره شعر فجر چگونگی شرکت در این رویداد هنری را تشریح کرد.

چگونگی افزوده شدن بخش ویژه به جشنواره شعر فجر از زبان دبیرش امکان تمدید مهلت ارسال اثر به جشنواره وجود ندارد

غلامرضا طریقی دبیر بخش ویژه جشنواره شعر فجر در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص جایگاه این بخش در جشنواره گفت: در سه چهار سال گذشته دبیر اجرایی جشنواره شعر فجر این دغدغه را داشت که طیفی از دوستان شاعر سن کمی دارند و به دلیل کمی سنشان یا علاقه نداشتن به انتشار کتاب از جشنواره شعر فجر بیرون انداخته می‌شدند و اثرشان در این جشنواره بررسی نمی شد. بنا بر قولی که در همان موقع در محفل شعر جوانان دادند، امسال بخش ویژه شعر فجر به جشنواره افزوده شد.

او افزود: با توجه به اینکه من سردبیری پایگاه نقد شعر بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان را برعهده دارم و مرتبط ترین فرد با جوانان شاعر بودم، امسال دبیری بخش ویژه جشنواره شعر فجر را به عهده من گذاشتند. ما با این فرض سراغ شاعران زیر ۲۵ سال در بخش ویژه جشنواره شعر فجر می‌رویم که استعدادی بالقوه دارند و باید کشف شود. با این کار هم امکان تشویق شاعران جوان را فراهم می‌کنیم و هم باعث آشنایی نهاد‌های مرتبط با این شاعران می‌شویم.

دبیر بخش ویژه جشنواره شعر فجر با اشاره به اینکه این بخش هوسی و زودگذر نیست، اظهار کرد: بخش ویژه جشنواره شعر فجر تنها به امسال اختصاص ندارد؛ بلکه آیین نامه جشنواره شعر فجر هم تغییر کرده و این بخش به آن اضافه شده است. این بخش به آیین نامه جشنواره شعر فجر اضافه شد تا اگر کسی هم بخواهد آن را برگزار نکند، نتواند.

طریقی درباره تمدید مهلت ارسال آثار اظهار کرد: احتمال تمدید مهلت شرکت در بخش ویژه جشنواره شعر فجر وجود ندارد؛ چون افزوده شدن این بخش به آیین نامه در پروسه طولانی مدتی انجام شد. وقتی حکم من را به عنوان دبیر این بخش به من ابلاغ کردند که زمان زیادی برای انتشار فراخوان و داوری آثار نداشتیم. تقریبا بدون تردید مهلت شرکت در بخش ویژه جشنواره تمدید نخواهد شد. ارسال اثر تا پایان روز ۱۵ دی ماه ادامه دارد. هر کسی متولد سال ۷۳ به بعد است می‌تواند در این بخش جشنواره شرکت کند.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار