گودرزی گفت:بنابر نقشه‌های هواشناسی از اواخر وقت امشب با عبور موج‌های ضعیف، برای نوار شمالی کشور تا پایان هفته بارش پراکنده انتظار می‌رود.

روز/نوار شمالی کشور تا پایان هفته بارانی است/کاهش ناپایداری جو از آسمان پایتختفریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه امروز در اغلب مناطق کشور جوی پایدار داریم، اظهار کرد: بنابر نقشه های هواشناسی از اواخر وقت امشب با عبور موج های ضعیف، برای نوار شمالی کشور تا پایان هفته بارش پراکنده انتظار می رود.

وی افزود: از اواخر وقت امشب در شمال غرب و غرب بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش بینی می شود.

گودرزی از استمرار بارش باران در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: روز سه شنبه بتدریج علاوه بر شمال غرب و غرب در سواحل دریای خزر، دامنه های البرز مرکزی و شرقی، زاگرس مرکزی و اواخر وقت برای شمال شرق و شرق بارندگی خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روز چهارشنبه بارش ها در استان های واقع در شمال شرق، برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات البرز شرقی و شرق کشور ادامه دارد.


بیشتر بخوانید: هوای پایتخت مجدد آلوده می شود/ورود سامانه جدید بارشی از شمال غرب به کشور


آسمان پایتخت بارانی  می شود

به گفته وی، روز چهارشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان بارش پراکنده گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد دور از انتظار نیست.

گودرزی افزود: از اواخر وقت سه شنبه آب های خلیج فارس و طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه بتدریج تنگه هرمز و دریای عمان است.

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: بنابر نقشه های هواشناسی از بعدازظهر امروز برای آسمان پایتخت افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده وجود دارد، ضمن آنکه فردا بارش پراکنده همراه با وزش باد در تهران ادامه دارد.

وی در پایان کمینه دمای تهران را ۴ و بیشینه ۱۳ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: با توجه به سکون نسبی هوا، کیفیت هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت همچون تهران در حد ناسالم برای گروه‌های حساس پیش بینی می‌شود که از اواخر وقت بارش پراکنده و وزش باد از ناپایداری‌های جو می‌کاهد.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار