پیشنهاد یونان برای مراجعه به دادگاه لاهه در پی اختلافات با ترکیه

نخست وزیر یونان گفت اگر آتن و آنکارا نتوانند مناقشه خود بر سر مناطق دریانوردی در دریای مدیترانه را حل و فصل کنند، باید به دیوان بین المللی دادگستری لاهه مراجعه کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز،کریاکاس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان در اظهاراتی که روز یکشنبه منتشر شد، گفت اگر آتن و آنکارا نتوانند مناقشه خود بر سر مناطق دریانوردی در دریای مدیترانه را حل و فصل کنند، باید به دیوان بین المللی دادگستری لاهه مراجعه کنند.

 ترکیه ماه گذشته توافقنامه‌ای با لیبی امضاء کرد که هدف از آن ایجاد یک منطقه اقتصادی اختصاصی از از سواحل دریای مدیترانه در جنوب ترکیه تا سواحل این دریا در شمال شرقی لیبی است.

یونان و قبرس که مدت‌های بسیاری است با ترکیه دچار مناقشات سرزمینی هستند، اعلام کرده اند این توافق نقض قوانین بین‌المللی است.

میتسوتاکیس در مصاحبه‌ای در این خصوص خاطرنشان کرد هدف وی این است که یونان و ترکیه درباره اختلاف نظر‌های خود در خصوص مناطق دریانوردی در دریای اژه و شرق دریای مدیترانه در سطح سیاسی و دیپلماتیک گفت‌وگو کنند.

او همچنین اضافه کرد: ”با این حال باید این را آشکارا بگوییم که اگر نتوانیم راه حلی پیدا کنیم، آنگاه باید توافق کنیم که اختلافی که یونان به آن معتقد است (درباره مناطق دریانوردی)، باید در یک نهاد بین المللی مانند دیوان بین المللی دادگستری مورد قضاوت قرار بگیرد“.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار