کارشناس حقوقی فوتبال؛

بهاروند مشکلی برای جانشینی تاج ندارد

رئیس سازمان لیگ‌ می‌تواند به عنوان سرپرست ریاست فدراسیون فوتبال انتخاب شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی تاج ساعاتی پیش به دلیل مشکلات قلبی از ریاست فدراسیون فوتبال استعفا کرد.

حید بهاروند رئیس سازمان لیگ یکی از گزینه های اصلی برای جانشینی تاج محسوب می شود به همین دلیل از دقایقی پیش خبری منتشر شد که بهاروند به دلیل بازنشستگی نمی‌تواند سرپرست فدراسیون فوتبال شود.

در همین خصوص آرش شکرریز کارشناس حقوقی فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ما، درباره استعفای مهدی تاج از ریاست فدراسیون فوتبال بیان کرد: طبق خبری که به ما رسیده مهدی تاج به دلیل مشکل جسمانی از ریاست فدراسیون کناره گیری کرده است و طبق اساسنامه بلافاصله پس از استعفای ریاست فدراسیون، نایب رئیس اول آن به عنوان سرپرست تکفل امور را در دست می‌گیرد.

او افزود: از طرفی اگر نایب رئیس اول دچار معذوریت قانونی باشد، نایب رئیس دوم تا زمان برگزاری مجمع عمومی فوق العاده فدراسیون فوتبال عهده دار امور خواهد شد تا این مجمع به انتخاب ریاست فدراسیون اقدام کند.

شکرریز تصریح کرد: مجمع عمومی فوق العاده در زمانی سریع‌تر از مجمع عادی برگزار خواهد شد و زمان برگزاری آن هم هر ۲ سال یک بار است.

او درباره اینکه با توجه به استعفای علی کفاشیان از نایب رئیسی اول و بازنشسته بودن حیدر بهاروند (نایب رئیس دوم) تکلیف فدراسیون چه می‌شود، پاسخ داد: فدراسیون نهادی عمومی، اما مردمی است و از لحاظ قوانین داخلی تابع قوانین مجلس شورای اسلامی است، اما از لحاظ بین المللی تابع قوانین فیفا است و با توجه به اینکه سرپرستی شغل محسوب نمی‌شود و موقتی است تا مجمع عمومی فوق العاده فدراسیون فوتبال تشکیل شود، بهاروند می‌تواند در این دوران موقت متکفل فوتبال باشد و نمی‌توان او را رئیس محسوب کرد.

شکرریز درباره زمان محدودی که تا برگزاری مجمع عمومی عادی فدراسیون باقی مانده است، گفت: با توجه به اینکه تا زمان مجمع عمومی عادی فدراسیون فوتبال زمان محدودی باقی مانده است و فوتبال کشورمان هم در شرایط دشواری مانند برگزاری رقابت‌های انتخابی جام جهانی، رقابت‌های انتخابی المپیک و بحث شکایت ویلموتس قرار دارد باید هرچه سریع‌تر برای انتخاب ریاست فدراسیون در این بازه زمانی اقدام کنیم و به همین دلیل باید مجمع عمومی فوق العاده برگزار شود تا در کمتر از یک ماه نامزد‌ها ثبت نام کرده، آگهی برگزاری مجمع منتشر شود و شرایط کلی این مجمع انجام شود. این حالت برای ما صورت بهتری دارد تا اینکه تا اردیبهشت صبر کنیم و در آن زمان ریاست فدراسیون را به فرد جدیدی بسپاریم.

او درباره احتمال تعلیق فوتبال ایران اظهار داشت: بار قبلی که فدراسیون فوتبال تعلیق شد به این دلیل بود که فیفا تصور می‌کرد دخالت سیاسی در امور فدراسیون صورت گرفته و به همین دلیل آن را تا زمان تشکیل کمیته انتقالی و تصویب اساسنامه فدراسیون تعلیق کرد، اما اکنون باید با توجه به شرایط سختی که فوتبال ایران دارد مجمع عمومی فوق العاده را برگزار کنیم تا هرچه سریع‌تر برنامه ریزی‌ها پیش برود.

انتهای پیام/


بیشتر بخوانید: جانشین مهدی تاج در فدراسیون فوتبال چه کسی است؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار