انتقال آب از دریای عمان به خرسان رضوی

قائم مقام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: از دریای عمان حدود ۷۵۰ میلیون مترمکعب آب شیرین به سه استان شرقی کشور منتقل می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا طاهری قائم مقام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با اشاره به اینکه طرح انتقال آب از دریای عمان در دهه فجر امسال آغاز می‌شود، گفت: این طرح برای سه استان شرقی کشور با اولویت سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود.

او ادامه داد: طرح انتقال آب از دریای عمان در افق طرح حدود ۷۵۰ میلیون متر مکعب آب شیرین به سه استان شرقی کشور می‌رسد و این تامین آب از کریدور شرق کشور از سواحل چابهار تا خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان است.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: این طرح در دهه فجر امسال با اولویت محرومیت زدایی از سیستان و بلوچستان اجرا می شود.

طاهری با اشاره به اینکه تمامی کارشناسان گروه گشت و بازرسی منابع آب به منظور مقابله جدی در مبارزه با تخلفات آبی قرار دارند، افزود: تخلفات آبی باید ریشه‌ای حل شود و حل آن وابسته به افزایش مصرف در بخش صنایع پاک و کم آب طلب و کاهش مصرف در کشاورزی مسرفانه است به همین منظورعمده آب مصرفی از دریای عمان در بخش صنعتی مصرف می شود.

او تصریح کرد: حدود ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب دریا به سه استان شرق کشور انتقال می‌یابد که تمام فرایند انتقال توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و مشارکت دولت تنها در حوزه پشتبانی است و طرح، توسط بخش خصوصی اجرا می شود.
 
قائم مقام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه میزان اشتغال‌زایی در بخش صنعت و خدمات در حوزه آب بسیار بیشتر از بخش کشاورزی است، گفت: متوسط مصرف آب دنیا در بخش کشاورزی حدود ۷۰ درصد است، درحالی‌که این رقم در خراسان رضوی حدود ۸۷ درصد است.

طاهری با اشاره به اینکه کشاورزی کم بازده ضرری برای نسل آینده است، افزود: میزان استفاده از آب کشاورزی کم بازده باید به سمت صنعت و خدمات مفید سوق دهیم و از هدر رفت این منابع ارزشمند جلوگیری کنیم.

انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار