کواکبیان در نشست خبری:

اهل قهر با صندوق رای نیستیم/ احیای مجلس در راس امور شعار ماست

دبیرکل حزب مردم سالاری تاکید کرد که اهل قهر با صندوق رای و تحریم انتخابات نیستیم.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری در نشست خبری خود که امروز یکشنبه هشتم دی ماه برگزار شد؛ با اشاره به برگزاری هجدمین کنگره حزب مردم سالاری گفت: از سال ۸۰ که حزب تاسیس شده به طور منظم هرسال کنگره برگزار شده و امسال هم هجدمین دوره آن با شعار احیای مجلس در راس امور لازمه حفظ جمهوریت نظام برگزار خواهد شد.

او افزود: از جمله اصولی که در دفتر حزب بر آن تاکید شده مشارکت بالا و همیشگی در انتخابات بوده و ما اهل قهر با صندوق رای و تحریم انتخابات نیستیم.

کواکبیان با تاکید بر اینکه اولویت حفظ وحدت جبهه اصلاحات است؛ اظهار کرد: قطعا نامزد‌های حزب را با همکاری و هماهنگی جبهه اصلاحات اعلام خواهیم کرد؛ البته اولویت با کسانی است که عضو احزاب اصلاح طلب است.

دبیرکل حزب مردم سالاری با انتقاد از تندرو‌هایی که مجلس را قبول ندارند؛ افزود: یک از دیگر اصول ما مقابله با همین جریان تندرویی است که پلاکاردشان لیاخوف کجایی؟ بود که اساسا مجلس را قبول نداشته و رای مردم را تزئینی محسوب می‌کنند.

دبیرکل حزب مردم سالاری با انتقاد از عملکرد شورای هماهنگی اقتصادی گفت: این شورا نباید مجلس را از مسیر قانون گذاری حذف کند و عملا این اتفاق می‌افتد و قانون گذاری هم د این شورا اتفاق می‌افتد.

کواکبیان با بیان اینکه اولویت ما معیشت مردم است؛ افزود: در ابعاد مختلف اقتصادی کشور آمار خوبی را ندارد و به طور مثال در شاخص فلاکت رتبه چهارم را داریم.

دبیرکل حزب مردم سالاری با بیان اینکه اولویت بعدی هم رفع تحریم‌ها و تنش زدایی با جهان است؛ اظهار کرد: مجلس دهم در زمینه رفع تحریم‌ها و تنش زدایی با جهان توفیق چندانی نداشت.

کواکبیان با تاکید بر حقوق شهروندی افزود: باید حقوق شهروندی طبق آنچه در قانون اساسی ذکر شده پاس داشته شود.

دبیرکل حزب مردم سالاری گفت: فکر نمی کنم هیچکدام از چهره های مجلس دهم از ترس رای نیاوردن ثبت نام نکرده باشند.

کواکبیان ادامه داد: امروز در ۳۰ حزب دو جبهه ثبت شده داریم، یکی جبهه هماهنگی اصلاحات و آن دیگری جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی که همه آنان ذیل شورای هماهنگی جبهه اصلاحات است، اما مسئولان وزارت کشور می گویند که با تعابیر ما صحبت کنید.

دبیرکل حزب مردم سالاری با بیان اینکه طرح سرا و پارلمان اصلاحات الگو خوبی بود؛ افزود: پارلمان اصلاحات طرح خوبی بود که یک سال و نیم پیش تصویب شد، اما در اجرا با ناهماهنگی هایی مواجه شده است.

کواکبیان تاکید کرد: مردم ما غیر قابل پیش بینی هستند و سناریوی باخت اصلاح طلبان جنگ روانی است که گاها از سوی رقیب مطرح می شود.

دبیر کل حزب مردم سالاری تصریح کرد: امکانات و اقدامات دولت باید اصلاح و بیشتر بشود، و بنده با استعفا و کنار رفتن دولت و شخص آقای روحانی مخالفم و درست نمی دانم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار