شماره تلفن مشترکان با تبدیل کابل مسی به فیبر نوری تغییر می‌کند

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به برخی مطالب کذب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تعویض ناگهانی خطوط تلفن ثابت بدون اطلاع مشترکان گفت: تغییر شماره تلفن مشترکان در راستای تبدیل کابل مسی به شبکه فیبر نوری و با درخواست خود متقاضیان صورت گرفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، آزاد حکمت گفت: حفظ شماره‌های تلفن ثابت مشترکان مناطق در معرض این تغییرات، امکانپذیر نبود، چون که تبدیل کابل مسی به فیبرنوری مستلزم تغییر شماره است.

وی تاکید کرد: این موضوع مختص به شهر و یا استان خاصی نبوده بلکه در همه عملیات‌های توسعه ارتباطی کشور و در راستای ارتقای زیرساخت‌های مخابراتی انجام می‌شود.

مدیر مخابرات منطقه کردستان درخصوص قطعی تلفن و تعویض شماره‌ها در برخی نقاط سنندج افزود: انجام درخواست مشترکان تازه مستقر شده در مسکن مهر و تعاونی‌های مسکن ادارات در شهرک‌های حاشیه‌ای مبنی بر اتصال این نقاط به فیبر نوری، مستلزم تعویض شماره تلفن متقاضیان بود.

حکمت با بیان اینکه تبدیل کابل مسی به شبکه فیبر نوری در قالب کابل برگردانی صورت می‌گیرد، اضافه کرد: پیش از انجام این کار، اطلاع رسانی لازم به متقاضیان از طریق رسانه‌های جمعی انجام خواهد شد.

وی بر ضرورت استفاده از تجهیزات فیبر نوری در دنیای امروز تاکید کرد و یادآور شد: کیفیت و پهنای باند بالا، قابلیت اطمینان و ایمنی، مقاومت بالاتر در برابر رطوبت و انعطاف پذیری از جمله مزیت‌های این فناوری نسبت به کابل مسی است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان از اجرای چهار هزار و ۶۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان خبر داد و گفت: بهره‌مندی مشترکان از ارتباطات بروز مبتنی بر تکنولوژی IP BASE و همچنین حرکت روبه تند و گرایش به شهر هوشمند، استفاده از تجهیزات فیبر نوری را ناگزیر کرده است.

در حال حاضر یک هزار و ۶۰۱ روستای کردستان از خدمات ارتباطی مخابرات بهره‌مند هستند و ۵۸۶ هزار و ۴۱۲ شماره تلفن ثابت منصوبه در استان وجود دارد بیش از ۴۹۰ هزار و ۴۴۲ شماره خط آن با ضریب نفوذ ۲۹.۸ درصد مشغول بکار است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

برچسب ها: مخابرات ، مشترکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.