مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی مطرح کرد؛

مدارس نقطه اصلی توجه به کتاب و کتابخوانی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: اگر دانش آموزان در محیط مدرسه با اهمیت کتاب و کتابخوانی آشنا شوند،توانسته ایم گامی بلند در جهت ترغیب جامعه به مطالعه برداریم.

مدارس نقطه اصلی توجه به کتاب و کتابخوانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در آیین رونمایی از پوستر محی الدین در مشهد که در کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره) مشهد برگزار شد، مدارس را نقطه اصلی توجه به کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و گفت: دانش آموزان در محیط مدرسه می‌توانند با اهمیت کتاب و کتابخوانی آشنا شوند و اگر این اتفاق افتاد توانسته ایم گامی بلند در جهت ترغیب جامعه به مطالعه برداریم.
 
او تصریح کرد: همراهی و همکاری کتابخانه‌های عمومی با مدارس راهکاری بنیادی در جهت حرکت به سمت جامعه‌ای آگاه و مشتاق است.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: همزمان با سالروز رحلت آیت الله حائری شیرازی، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پاسداشت مقام علمی و معنوی این معلم اخلاق برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می‌کند.

او تصریح کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با طراحی پوستر شخصیت محور این چندکتاب با عنوان «محی الدین» با موضوع معرفی آثار عالم وارسته آیت الله حائری شیرازی همزمان با ۲۹ آذرماه سالروز رحلت این عالم مجاهد همراه با تصاویر جلد کتاب و معرفی منابع ارائه شده در خصوص معرفی و تبیین شخصیت وی اقدام کرده است.

حجت الاسلام سبزیان افزود: کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی نیز ضمن توزیع این پوستر در کتابخانه و دیگر مراکز فرهنگی و علمی در ادامه این طرح معنوی و مذهبی با استفاده از منابع معرفی شده در پوستر برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی از جمله نقد کتاب، نشست کتاب خوان، جمع خوانی و برنامه‌های خلاقانه برای معرفی هرچه بهتر کتاب‌ها و شخصیت آیت الله حائری شیرازی برگزار می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به شخصیت علمی و اخلاقی آیت الله محی الدین حائری شیرازی و نقش وی در پیروزی انقلاب اسلامی و ولایتمداری وی یاد و خاطره این علم جلیل القدر را در دومین سالگرد رحلت گرامی داشت.
 
انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.