برای تولید علم واقعی نیاز به پرسشگری است

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه گفت: دانشگاه‌ بهترین فضا برای نقد مسائل و مشکلات موجود است، چرا که در این محیط‌های دانشگاهی برای نقدها بصورت منطقی و علمی پاسخ‌هایی وجود دارد.

هفته پژوهش به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  افشین کریمی در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان کرمانشاه ، بابیان اینکه توسعه و حل مشکلات جامعه بدون تولید دانش و علم و بها دادن به این دو مقوله امکان‌پذیر نیست، گفت: برای اینکه در جامعه‌ای مشکلات حل شوند، باید علم واقعی تولید شود و برای تولید علم واقعی نیز نیاز به پرسشگری است.

معاون استانداری کرمانشاه در ادامه با تاکید براینکه باید روحیه پرسشگری را در جامعه تقویت کنیم، عنوان کرد: شروع این پرسشگری‌ها باید از آموزش و پروش باشد و در مدارس دانش آموزان را به چرا گفتن تشویق کنیم و از سوی دیگر در دانشگاهایمان نیز بصورت منطقی چرایی‌های جامعه را به بحث بگذاریم تا در نهایت بتوانیم توسعه پیدا کنیم.

او  گفت: حجم زیادی از سوالات در ذهن مردم کرمانشاه وجود دارد، مثل اینکه چرا استانی همانند ما با این همه ظرفیت و پتانسیل خدادادی هنوز یک استان توسعه نیافته است و روند توسعه کُندی داریم که برای یافتن پاسخ این سوالات باید از جامعه دانشگاهی کمک بگیریم.

کریمی بابیان اینکه دانشگاه‌هایمان باید تلاش کنند تا پژوهش‌ها را به سمت پاسخ دادن به این چراها و مشکلات استان ببرند، عنوان کرد: سالانه حجم زیادی پایان نامه در دانشگاه‌ها تولید می‌شود که تنها تعداد کمی از آنها پاسخگوی مشکلات جامعه و استان هستند.

کریمی یادآورشد: بهترین فضا برای نقد دانشگاه است، چرا که در دانشگاه‌ها اساتیدی هستند که با استانداردهای علمی می‌توانند در پاسخ به نقد دانشجو جواب‌های منطقی بدهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اختصاص نزدیک به 900 میلیون تومان بودجه پژوهشی در استان اشاره کرد و گفت: در سطح ملی بودجه‌های کلان و خوبی برای انجام کارهای پژوهشی به وزارتخانه‌ها داده می‌شود، اما متاسفانه پژوهشگران کرمانشاهی هیچ سهمی از این کارهای پژوهشی ندارند که باید برای این مسئله رایزنی‌هایی داشته باشیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.