ترکیه شبه‌نظامیان هوادار خود در سوریه را به لیبی اعزام می‌کند

پایگاه اینترنتی میدل ایست آی نوشت ترکیه شبه‌نظامیان هوادار خود در سوریه را به لیبی اعزام می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، پایگاه اینترنتی میدل ایست آی به نقل از منبع آگاه نوشت: ترکیه، شبه‌نظامیان هوادار خود در سوریه را به لیبی اعزام می‌کند تا علیه نیرو‌های خلیفه حفتر بجنگند.

این منبع آگاه که از معارضان سوری است، به میدل ایست آی گفت: آنکارا قبلاً با چندین گروه شبه‌نظامیان هوادار خود در سوریه در مورد اعزام هماهنگ کرده است.

یک منبع ترکیه‌ای نیز گفت: لشکر سلطان مراد که یک گروه مسلح متشکل از مبارزان ترکمن در سوریه هستند، از جمله گروه‌هایی است که قرار است به شمال آفریقا فرستاده شوند.

ترکیه پیشتر اعلام کرده بود به کسانی که حاضر به حضور در جبهه‌های درگیری در لیبی شوند ماهانه دو هزار دلار پرداخت می‌کند. نخستین کاروان جنگجویان متشکل از ۶۰ فرد مسلح از گروه‌های مختلف است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، گفته بود ممکن است کشورش حمایت نظامی از دولت وفاق ملی فایز السراج، رئیس‌جمهور لیبی، مستقر در طرابلس را افزایش دهد. این اظهارات انتقاد‌هایی را در عرصه بین‌الملل در پی داشته است.

شبه‌نظامیان تحت فرماندهی «خلیفه حفتر» تحت عنوان «ارتش ملی لیبی» از چند ماه پیش حملات خود به طرابلس، پایتخت، را با هدف سیطره بر این شهر آغاز کرده‌اند. خلیفه حفتر زیر چتر حمایتی مالی و تسلیحاتی امارات و عربستان قرار دارد.

دیشب دولت وفاق ملی لیبی رسما از آنکارا خواست به این کشور پشتیبانی هوایی، زمینی و دریایی ارائه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار