۹ دی تجلی قدرت الهی بود/ جوانان از ازدواج‌های خیابانی دوری کنند

امام جمعه بافق گفت: نهم دی ماه روز تجلی قدرت الهی و روز ولایت و دشمن شناسی است.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  حجت الاسلام سید جواد سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت ۹ دی روز بصیرت، گفت: این روز حماسه‌ای رقم خورد که در تاریخ انقلاب و نظام زنده و جاودانه می‌ماند.

او افزود: نهم دی ماه روز تجلی قدرت الهی بود و روز ولایت و دشمن شناسی است.

امام جمعه بافق ادامه داد: آگاهی و بینش و بصیرت مردم در این روز مثال زدنی است و مردم ولایی کشور با حضور گسترده خود توطئه‌های دشمن را خنثی کردند.

حجت الاسلام سلیمانی به تحلیل عوامل مهم در تجلی این روز بزرگ پرداخت و تصریح کرد: رهبری هوشمندانه و موثر، حضور آگاهانه مردم و ارتباط عمیق امت با رهبری مهمترین عنصر شکست توطئه‌های دشمنان در این روز بزرگ بود.

او تصریح کرد: دشمنان همواره در حال توطئه چینی برای نظام اسلامی هستند، ولی مردم به خاطر انقلاب و اسلام دست از آرمان‌های خود برنمی دارند و با مقاومت همواره دشمن را شکست داده اند.

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: در دیدگاه اسلام انتخابات یک وظیفه دینی و اسلامی است و نباید بی تفاوت بود.

حجت الاسلام سلیمانی با تاکید بر ضرورت حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای افزود: استحکام پایه‌های نظام با رای مردم محقق می‌شود.

او گفت: باید مردم در صحنه حاضر شوند هر چند بسیاری از مشکلات در کشور وجود دارد، ولی این انتخابات یک امتحان الهی است.

امام جمعه همچنین به تحولات اخیر در منطقه و خاورمیانه اشاره کرد و بیان داشت: عربستان سعودی و همدستان استکباریش شکست‌های زنجیره‌ای را در منطقه متحمل شده اند و برای همین با توطئه چینی در پی جبران این آبروی رفته خود هستند.

او افزود: آمریکا و عربستان با خرج کردن دلار‌های خود برای خدشه دار کردن وحدت کشور‌های اسلامی هر چه در توان داشتنه اند را گذاشتند، ولی باز هم در این موضوع نیز شکست خوردند.

حجت الاسلام سلیمانی گفت: استکبار می‌خواست در کشور ایران هم آشوب و اغتشاش کند و با ناکارآمد نشان دادن نظام آن را ساقط نماید که با مقاومت و تدبیر رهبر فرزانه انقلاب در این جا هم شکست خورد.

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز ثبت احوال به تشریح فعالیت‌های این نهاد قدیمی پرداخت و گفت: آماربالای  طلاق و  کاهش تولد در جامعه امروز زیبنده کشور نیست.

او افزود: جوانان در ازدواج خود دقت کنند و از انتخاب‌های خیابانی و اینترنتی بپرهیزند تا پایه‌های زندگی شان متزلزل نشود.

امام جمعه بافق به نقش مخرب فضای مجازی و گوشی‌های همراه و ماهواره در سست کردن بنیان خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: امروز نقش روحانیت در فرهنگ سازی ازدواج اسلامی کمرنگ شده است و روحانیت باید به این موضوع بیشتر بپردازند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.