فرمانده سپاه خوزستان:

پذیرفته نیست به بخش‌هایی از شهرستان ماهشهر خدمات اندکی داده شود

فرمانده سپاه خوزستان گفت: نباید خدمات رسانی در ماهشهر به گونه‌ای باشد که احساس تبعیض در ذهن مردم ایجاد شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه خوزستان گفت: رسیدگی به مناطق کم برخوردار ماهشهر لازم است و  پذیرفته نیست که به بخش‌هایی از شهرستان ماهشهر خدمات اندکی داده شود.

او افزود: نباید این منطقه در حوزه اشتغال و تولید سهم کمی داشته باشند لازم است همه مردم ماهشهر بصورت یکنواخت از امکانات مورد نیاز برخوردار باشند.

سردار شاهوار پور بیان داشت: باید با توزیع عادلانه خدمات و بکارگیری نیروی‌های بومی در صنایع پتروشیمی مانع سوء استفاده بیگانگان از شرایط موجود شد.


بیشتر بخوانید: شلیک موشک به یک پهپاد ناشناس در بندرماهشهر/ لاشه پهپاد پیدا شد


فرمانده ارشد سپاه در خوزستان تصریح کرد: بسیج آمادگی دارد در ۲ بخش محرومیت زدایی و راه اندازی کارگاه‌های زودبازده به کاهش مشکلات در شهرستان ماهشهر کمک کند.

این مقام مسئول در پایان گفت: صنایع پتروشیمی صرفا وظیفه تولید محصولات مربوطه را برعهده ندارند بلکه باید هرکدام از شرکت‌های یک منطقه از شهرستان را تحت پوشش قرار دهند و با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای شهروندان و توسعه همه جانبه امنیت و آرامش را برای مردم این منطقه ایجاد کنند.

غلامرضا شریعتی نیز چهارشنبه شب در حاشیه تشکیل شورای مشترک تأمین استان خوزستان و ماهشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نشست با حضور مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) و همچنین رئیس منطقه ویژه اقتصادی و اعضای شورای تأمین این شهرستان برگزار شد.

او ادامه داد: برپایی این نشست در راستای هماهنگی، پایش و نظارت بر شرایط امنیتی و مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی منطقه تشکیل شد تا پیرامون مسئولیت‌های اجتماعی مجموعه‌های پتروشیمی و اقداماتی که باید در مناطق مختلف ملحق به ماهشهر صورت بگیرد، تصمیم‌گیری شود.

استاندار خوزستان با اشاره به ضرورت اقداماتی که باید در زمینهٔ اشتغال جوانان منطقه انجام داد، اشاره کرد و گفت: همچنین اقداماتی که باید در جهت توسعه متوازن ماهشهر و بندر امام انجام بگیرد از سوی اعضای شورای تأمین مورد بحث قرار گرفت و به همین منظور کمیته‌ای تشکیل شد تا به صورت رسمی از ابتدای هفته آینده با ابلاغی که انجام می‌شود، فعالیت خود را شروع کند.

او گفت: از جمله وظایف این کمیته بررسی زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری، کمک به ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه همه جانبه منطقه است.

رئیس شورای تأمین استان یکی دیگر از وظایف این کمیته را «انجام اقدامات لازم برای بالا بردن ضریب پایداری امنیت منطقه» عنوان کرد و افزود: در این راستا به نوعی تاب‌آوری منطقه در برابر تهدیدهای احتمالی نیز بالا می‌رود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.