استان همدان، الگوی خوداشتغالی مددجویان کشور

رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور، استان همدان را در موضوع مشاغل خانگی، الگوی اشتغالزایی کشور معرفی کرد.

استان همدان، الگوی خوداشتغالی مددجویان کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور در دیدار با استاندار و جمعی از مدیران مرتبط با حوزه اشتغال و برنامه ریزی در استان همدان گفت: در بازدید از یک روستا در استان همدان موفقیت اشتغال خانگی با کمترین هزینه و بیشترین اثر بخشی اقتصادی را با دریافت تسهیلات خود اشتغالی مشاهده کردم.

او با بیان اینکه در منطقه‌ای دیگر از این استان ۷۰ اشتغال از تسهیلات کمیته ایجاد شده است، گفت: ۹۰ درصد آن اشتغال خانگی بود، به طوریکه بانوان هم به رسالت مادری خود می‌پردازند و هم اینکه با ایجاد شغل، ضمن خودکفایی از پوشش کمیته امداد خارج می‌شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور با تاکید بر اینکه اشتغال‌های خانگی می‌تواند کار بزرگی را در رونق تولید داخلی به همراه داشته باشد تاکید کرد: کمیته امداد با الگوگیری از اقدام‌های هدفمند استان همدان در عرصه اشتغال خانگی می‌تواند تحول بسیار مطلوبی را در تولید داخلی ایجاد کند.

بختیاری، سرکشی مسئولان استان همدان از خانواده‌های مددجو به ویژه ایتام را حرکتی اخلاقی انسانی و اسلامی دانست و گفت: این حرکت و اقدام سنجیده و ارزشمند می‌تواند برای دیگر استان‌ها هم مورد توجه قرار گیرد.

استاندار همدان هم در این نشست خدمت به مددجویان را توفیقی الهی و کاری ماندگار در پیشگاه خداوند دانست و گفت: تا دهه فجر سال آینده، ۵۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی استان همدان ساخته می‌شود.

شاهرخی افزود: تعهد استان همدان در ساخت این واحد‌های مسکونی ۵۰ درصد هزینه هاست و مابقی را کمیته امداد امام خمینی تامین خواهد کرد.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.