ترامپ: پلوسی از همه کسانی که به من رای دادند متنفر است

رئیس‌جمهور آمریکا که در تعطیلات سال نو در فلوریدای جنوبی به سر می‌برد در گفت‌وگو با خبرنگاران به شدت از رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا به دلیل فعالیت‌هایش بر روی پرونده استیضاح خود انتقاد کرد.

ترامپ: پلوسی از همه کسانی که به من رای دادند متنفر استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، که در تعطیلات کریسمس در تفرجگاه «مار-لا-لاگو»ی خود در فلوریدای جنوبی به سر می‌برد در گفت‌وگو با خبرنگاران به شدت از نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان این کشور، انتقاد کرد و گفت او از همه کسانی که به من رای دادند متنفر است.

ترامپ پس از آنکه یک تماس ویدئویی با اعضای ارتش در شب کریسمس از تفرجگاه خود داشت به خبرنگاران گفت دموکرات‌ها که هفته گذشته دو طرح استیضاح را علیه او به تصویب رساندند «بسیار ناعادلانه» با او رفتار کردند. رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه افزود «او (پلوسی) از حزب جمهوری‌خواه متنفر است، از همه کسانی که به من رای دادند متنفر است و ناامید نیز هست.»

ترامپ اضافه کرد پلوسی «ضربات عظیمی را بر این کشور وارد کرده، کار خوبی انجام نمی‌دهد و برخی از مردم فکر می‌کنند که او نمی‌داند در حال انجام چه کاری است.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه به انتقاد از دموکرات‌های مجلس پرداخت و گفت هیچ مدرکی ندارند، با این حال، یک محاکمه کامل استیضاح می‌خواهند. ترامپ گفت: «آن‌ها فرایند مناسبی به ما نشان ندادند، به ما وکیل ندادند، هیچ چیز به ما ندادند. حالا به سنا آمده‌اند و همه چیز می‌خواهند.»

وی در خصوص قوانینی که دادگاه او را در سنا تحت تاثیر قرار خواهد داد گفت: «این برعهده مک کانل است.» پیشتر ترامپ او را مردی «بسیار باهوش، بسیار خوب و بسیار منصف» توصیف کرده بود.

مک کانل هفته گذشته گفته بود او و چاک شومر، رئیس اقلیت دموکرات سنا، در پیش بردن قوانین حاکم بر دادگاه سنا در مورد ترامپ به «بن بست» رسیده‌اند. پلوسی هم در واکنش گفت قصد ندارد پیش از آنکه مک کانل فرآیندی را که مجلس قصد دارد با آن دادگاه ترامپ را پیش ببرد اعلام کند طرح‌های استیضاح را به مجلس سنا منتقل کند.

مجلس نمایندگان آمریکا سرانجام بامداد پنجشنبه گذشته طرح استیضاح رئیس‌جمهور این کشور را با اکثریت آراء تصویب کرد. ترامپ پس از بیل کلینتون (چهل‌ودومین رئیس‌جمهور) و اندرو جانسون (هفدهمین رئیس‌جمهور)، سومین رئیس‌جمهور آمریکاست که طرح استیضاح او در مجلس نمایندگان تصویب شد. وی با دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» روبروست.

پس از آنکه بند‌های استیضاح ترامپ پنجشنبه گذشته با اکثریت آرا در مجلس نمایندگان به تصویب رسید، قرار شد این بند‌ها در ماه ژانویه در سنا بررسی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار