جریان‌ها و فراکسیون‌های عراق از قانون جدید انتخابات استقبال کردند

جریان‌ها و فراکسیون‌های مختلف عراقی از قانون جدید انتخابات که روز گذشته در پارلمان این کشور تصویب شد، استقبال کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، جریان‌ها و فراکسیون‌های مختلف عراقی از قانون جدید انتخابات استقبال و ابراز امیدواری کردند عدالت انتخاباتی را فراهم کند.

عمار الحکیم، رئیس جریان حکمت عراق ابراز امیدواری کرد قانون جدید انتخابات، نماینده واقعی نمایندگان و پیوستگی بیشتر بین مردم و نمایندگان آنان باشد. در همین حال مقتدا صدر رهبر جریان صدر عراق تأکید کرد قانون جدید انتخابات همه احزاب فاسد را از قدرت دور خواهد کرد. همزمان همام حمودی، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق از رأی مثبت پارلمان به قانون انتخابات استقبال کرد و آن را موفقیتی ملی دانست.


بیشتر بخوانید: تصویب قانون جدید انتخابات عراق


در همین حال ائتلاف سائرون هم تأکید کرد قانون جدید انتخابات این زمینه و فرصت را برای نیرو‌ها و نخبگان سیاسی فراهم خواهد کرد تا به طور گسترده وارد میدان رقابت انتخاباتی شوند. این ائتلاف با این حال تصریح کرد قانون جدید انتخابات با وجود موانع تصویب شد. فراکسیون صادقون هم در مجلس اعلام کرد فراکسیون‌های سیاسی، قانون جدید را به منظور ایجاد عدالت انتخاباتی و با توجه به مسیر جدیدی تصویب کردند که توجیهات مرجعیت و جنبش مردمی آن را تعیین کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار