ذوالقدر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

اصلاح معافیت مالیاتی هنرمندان در بودجه/ بررسی بودجه بیمه شدن حوزه گردشگری و صنایع دستی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی گفت: در لایحه بودجه ۹۹ معافیت مالیاتی هنرمندان برای مؤسسات فرهنگی است و قرار شد که اصلاح شود.

سیده فاطمه ذوالقدر، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین پیشنهاد‌های نمایندگان در حوزه بودجه فرهنگی گفت: اختصاص بودجه به پژوهشگاه وزارت میراث فرهنگی، راهنما‌های گردشگری و تور‌ها از پیشنهاد‌های این کمیسیون برای بودجه سال آینده  است.

او ادامه داد: در جدول شماره ۱۴ بودجه بیمه‌ای برای قالیبافان تعیین شده است که بر اساس نظرات نمایندگان، افراد فعال در صنایع دستی و گردشگری با تایید میراث فرهنگی بیمه می‌شوند.

ذوالقدر با بیان اینکه پیشنهاد شده است بودجه بیشتری برای هنرمندان تئاتر و بازیگری اختصاص داده شود، تصریح کرد: معافیت مالیاتی هنرمندان برای مؤسسات فرهنگی است و قرار شد که اصلاح شود؛ به همین علت، پور اصغری از سازمان برنامه بودجه در کمیسیون حاضر شد و اظهار کرد تبصره برای این موضوع قرار داده می‌شود.


بیشتر بخوانید: معافیت‌های مالیاتی هنرمندان باید به تصویب مجلس برسد


سخنگوی کمیسیون فرهنگی افزود: به این صورت، درآمد هنرمندان در طول مدت معلومی بررسی شود تا مالیات آن اختصاص داده شود. در نتیجه میان هنرمندانی که سالیانه درآمد ثابت و پایداری دارند، از نظر پرداخت مالیاتی با دیگران تفاوت ایجاد می‌شود.

او در پایان یادآور شد: دغدغه بعضی از هنرمندان و مستندسازان نداشتن درآمد پایدار در طول زمان است که با این تبصره اصلاح خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار