دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت:

صلح، راهبرد شیخ زکزاکی در برابر دشمنان است

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت گفت:صلح و زندگی مسالمت آمیز راهبردهای شیخ زکزاکی برای غلبه بر دشمنان هستند.

صلح راهبرد شیخ زکزاکی در برابر دشمنان استبه گزارش خبرنگار  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله رمضانی دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت در نشست رسانه‌ای و در چهارمین سالگرد فاجعه زاریا اظهار کرد: راهبرد مجمع جهانی معرفی اسلام ناب است. تلاش می‌کنیم تا ابتدا به شیوه عقلانی و با کمک گرفتن از معنویت و پس از آن از طریق عدالت و مقاومت اسلام حقیقی را به مردم جهان معرفی کنیم.

او ادامه داد: متاسفانه در حالی که اسلام ریشه رحمانی دارد  برخی درصدد هستند تا آنرا دینی تک بعدی معرفی کنند. هرچند پیامبر ما رحمة للعالمین است، اما به معنای این نیست که دربرابر جریان استکبار موضعی نداشته باشیم؛ چرا که  مکتب اهل بیت(ع) به بهترین شکل اسلام را معرفی کرده است. علاوه براین نباید فراموش کنیم که در دین ما نگاه قومیتی به افراد معنا ندارد.

او افزود:امروزه در رابطه با اسلام دو نوع قرائت‌ وجود دارد که در برخی موارد ممکن است هایی به جامعه مسلمانان آسیب بزند.


دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت ادامه داد: باید به این نکته اشاره داشته باشم که به خاطر وجود برخی نگاههای افراطی، مسلمانان بیشترین آمار قربانی های دهه‌های اخیر را به خود اختصاص داده اند. به عقیده من  این مسلمانان قربانی جریان استکباری بوده اند.

او در بخش دیگری از این نشست با اشاره به وضعیت شیخ زکزاکی گفت:شیخ از لحاظ فردی دارای شاخصه‌های ویژه‌ای است و همواره  راهبرد صلح و زندگی مسالمت آمیز را  برای مقابله با دشمنان دنبال می کند.

تصریح کرد: ما در مورد کشور‌های مختلف، رویکرد‌های متفاوتی داریم، اما درباره کشور‌های آفریقایی مثل نیجریه، باید اسلام را دقیق معرفی کنیم. بنای ما فقط دعوت به اسلام نیست بلکه غرض آن است که اسلام دقیق معرفی شود و هر کسی به اختیار خودش، آن را گزینش کند. متأسفانه امروز برای معرفی اسلام، قرائت‌های مختلفی وجود دارد که دو قرائت اسلام لیبرال و اسلام افراطی، از جمله قرائت‌هایی است که با اصل اسلام منافات دارد. رویکرد مجمع این است که اسلام باید به صورت ناب و مستند معرفی شود. ما امروزه می‌بینیم که در دنیای اسلام اتفاقاتی رخ می‌دهد که ناگوار است. رعب و وحشت در همه جای دنیا محکوم است؛ چه نسبت به مسلمانان و چه غیرمسلمانان. ما هم نسبت به نگاه‌های خشونت‌آمیز، موضع مخالف داریم. به دلیل وجود نگاه‌های افراطی، مسلمانان بیشترین قربانی را دارند و همواره قربانی سیاست‌های استکباری بودند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت توضیح داد: شیخ زکزاکی هم جزء مسلمانانی است که علاقه‌مندان بسیاری دارد چراکه او  همواره به دنبال ایجاد وحدت در دنیای اسلام است. او خواهان تقریب مذاهب اسلامی بوده  و به شدت مخالف اختلاف فِرَق اسلام است. همچنین شیخ زکزاکی نگاه دیالوگی نسبت به مذاهب دارد و معتقد است که بین افراد باید به دیالوگ و تعامل جایگزین و نگاه تقابلی شود.

 آیت الله رمضانی عنوان کرد: شیخ زکزاکی شخصیت صلح‌طلب است که همواره بر مبنای قانون گام برداشته است، اما متأسفانه امروز وضعیت سلامت و بهداشت شیخ زکزاکی خوب نیست و پزشکان اوضاع او را وخیم گزارش دادند. براساس این گزارش ها شیخ  نیازمند به مداوای اورژانسی است.

او افزود: ما نه به عنوان نظام جمهوری اسلامی ایران بلکه در کسوت یک انسان  موضع خودمان را مطرح می‌کنیم. در همین راستا هم کشور‌های اسلامی باید از طریق برنامه و کنفرانس‌هایی مثل نشست کشور‌های اسلامی، حمایت‌های خود را اعلام کنند. علاوه بر این مطالبه‌گر سلامت شیخ زکزاکی باشند البته در این میان باید مراقب نفوذی‌هایی که در این بین هستند هم باشیم. امروز نه فقط کشور‌های اسلامی بلکه سازمان‌های دولتی هم باید برای حفظ سلامت شیخ زکزاکی ورود کنند و بستر را برای معالجه او فراهم کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار