متقی‌فر در نشست خبری:

نگاه به غرب خواست مردم را تأمین نمی‌کند/ اولویت ما به لیست واحد رسیدن است

سخنگوی جبهه پایداری گفت: حضور میلیونی مردم در ۹ دی نشان داد با غربگرایی و نگاه به غرب نمی‌شود خواستِ مردم را درک کرد.

مجیدبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری در نشست خبری که در خبرگزاری فارس برگزار شد، پیرامون حماسه ۹ دی گفت: اگر کسی در این کشور حماسه ۹ دی را درک نکند ضرر کرده است.

او ادامه داد: زیرا حضور میلیونی مردم در تمام شهر‌ها در ۹ دی در اصل حرکتی هدفمند بود که نشان داد باید در کنار مردم باشیم تا بفهمیم مردم چه خواسته‌ای دارند و با غربگرایی و نگاه به غرب نمی‌شود خواستِ مردم را درک کرد.

متقی‌فر افزود: ما در تمام نشست‌ها به یکپارچگی و در کنار مردم بودن دعوت می‌کنیم که نه دی مصداق یک اتحاد ملی بود و در یک کلام باید بگویم در ۹ دی جمهوریت در برابر اشرافیت شورید.

فعال اصولگرا در پاسخ به سوالی مبنی بر آشتی ملی، گفت: موضوع ۹ دی در دل خود اتحاد ملی را دارد، زیرا مگر معنای اتحاد این نیست که تمام مردم در کنار هم باشند؟ فلسفه وجودی ۹ دی هم اتفاق تلخی بود که به بهانه انتخابات به کام مردم رفت.

متقی فر بیان کرد: اما برخی‌ها اینکه می‌گویند که اتحاد به معنای آشتی با برخی از افراد است؛ آیا این یعنی ما مردم و خواسته‌شان را رها کنیم و به سمت افراد و احزابی خاص برویم؟ خیر؛ ما باید به خواسته مردم توجه کنیم که مخالف هرگونه فتنه‌ای هستند.

او تاکید کرد: چرا آنها به سمت مردم نمی‌آیند و به خواسته مردم توجه نمی‌کنند؟ چرا پشت مردم نمی‌ایستند و از کارشان توبه نمی‌کنند؟

فعال اصولگرا خاطرنشان کرد: در همان فتنه هم با تمام افراد و حامیان برخورد نشد بلکه با افرادی برخورد شد که موثر بودند و ارتباط خارجی‌شان کشف شد. این افراد هم هرگز حتی ابراز پشیمانی نکردند و اگر نظام دموکراسی بود جلوی آنها را به جد می‌گرفت، اما چون این نطام به ریزش اعتقادی نداشت این اقدام را انجام نداد.

متقی‌فر در پاسخ به سوالی درباره انتخابات گفت: البته ما نمی‌خواهیم در اینجا درباره انتخابات صحبت کنیم زیرا نمی‌خواهیم موضوع ۹ دی تحت تاثیر فضای انتخابات قرار بگیرد، اما بطور اجمالی باید بگویم اولویت ما به لیست واحد رسیدن است و اگر بشود مشترک لیست می‌دهیم، زیرا می‌خواهیم همه جا مانند نه دی اتحاد داشته باشیم.

او درباره لزوم وجود تخصص در نامزدها گفت: تخصص در انتخابات بسیار مهم است؛ مگر می‌شود کسی در انتخابات شرکت کند که تخصص کافی نداشته باشد و تنها با تکیه بر تقوا نامزد معرفی کنیم؟ این کاملاً مخالف آموزه‌های اسلام است زیرا امام علی(ع) به کمیل فرموند که تو اصلاً وارد فعالیت‌های سیاسی نشو، ما هم می‌خواهیم افراد مفید وارد مجلس شوند حتی اگر از جبهه پایداری نباشند.

متقی‌فر درباره شاخص‌های تخصص گفت: اگر به طور اجمالی بخواهم بگویم، تحصیلات و تعهد مهم است زیرا اگر کسی تعهد و تخصص نداشته باشد شاهدیم که برای سلفی گرفتن با دشمن شماره یک ما صف می‌بندند، آیا آنها شاخص‌های تعهد را دارا بودند؟

فعال اصولگرا گفت: برخی از نمایندگان حتی برجام را نمی‌دانستند، وقتی از آنها پرسیدم برجام چیست نمی‌دانستند و می‌گفتند کارشناس‌های سیاست خارجی این را تایید کردند، من معتقدم کلیت نماینده‌ها باید حقوق بین‌الملل را خوانده باشند، اگر دست من بود می‌گفتم از سطح علمی نامزدها باید آزمون گرفته شود.

سخنگوی جبهه پایداری تاکید کرد: امام فرمودند کسانی مانند مدرس به مجلس معرفی کنید، او حتی حقوقش را هم نمی‌گرفت و این کجا و نماینده‌ای که ماشین‌های لوکس سوار می‌شود‌، کجا. بله شاید کسی مانند مدرس نتواند زندگی کند اما باید یک زندگی متوسط داشته باشد زیرا کسی که بالاتر از سطح متوسط مردم زندگی کند درد مردم را نمی‌فهمد.

او در پاسخ به سوالی درباره چرایی مخالفت ها با برگزاری مراسم‌های ۹ دی گفت: متاسفانه برخی از مسئولان چندان موافق برگزاری ۹ دی نیستند و این یعنی برخی از مسئولان با مردم و با ترویج گفتمان انقلاب زاویه دارند.

او ادامه داد: در سال‌های اول انقلاب هم حتی برخی‌ها با ۱۳ آبان زاویه داشتند، زیرا برخی‌ها گفتمان اعتدال را کنار آمدن با غرب معرفی کردند اگرچه امروز خودشان هم به این رسیدند که ما نیازی به آمریکا نداریم و فهمیده‌اند به آمریکا نمی‌شود اعتماد کرد.

متقی‌فر افزود: بعضی مراسم ها مانند ۹ دی نشان از حیات انقلاب است و برخی‌ها در اصل با حیات انقلاب مخالفند و می‌گویند ما باید ارتباط عادی با آمریکا داشته باشیم، درحالی که ارتباط آمریکا با ما خوب نمی‌شود زیرا در همین آمریکا ایرانی بودن ظلم است و باید باور کنیم که آمریکا با وجود ما مخالف است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار