مقام آمریکایی: نفوذ خصمانه ایران در منطقه و جهان همچنان ادامه دارد

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه اعلام کرد نفوذ خصمانه ایران در منطقه و جهان همچنان ادامه دارد.

مقام آمریکایی: نفوذ خصمانه ایران در منطقه و جهان همچنان ادامه داردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دیوید شنکر، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه، اعلام کرد در سال ۲۰۱۹ موفقیت‌هایی در سیاست خارجی داشتیم، اما چالش‌ها همچنان ادامه دارد. برای مثل نفوذ خصمانه ایران در منطقه و جهان همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه با حمله به سیاست‌های چین و روسیه گفت: در سال میلادی ۲۰۲۰، تلاش‌ها برای مقابله با نفوذ پکن و مسکو در خاورمیانه را تشدید می‌کنیم.

شنکر که به تازگی به خاورمیانه سفر کرده بود، این سفر را مهم و رایزنی با مقامات کشور‌های منطقه را با اهمیت دانست. وی درباره سفرش به مصر نیز گفت: مصر همکاری خوبی برای ایجاد امنیت و ثبات در منطقه با ما دارد. مدیریت کانال سوئز از سوی دولت مصر یکی از مصادیق همکاری ضدتروریسم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۲۰ ۰۳ دی ۱۳۹۸
هی دیوید شنکر : نفوذ خصمانه ایران در منطقه؟؟ این اراجیف سخیف یعنی چه؟؟ آیا؟ منظورت همان کمکهای مستشاری رسمی و قانونی همسایگان هم مرز ایران برای مقابله با تروریستهای پرورشی و اعزامی آمریکا و متحدانش است؟هان؟ و یا بعبارتی منظورت: از نفوذ خصمانه در منطقه اشغال خاک یک کشور مستقل بدون مجوز رسمی حکومت مرکزی حاکم بر کشور مفروض است؟ آنهم نه با اطلاع قبلی و اجازه بلکه با یورش متحدان همراه و با ارتش سنتکام؟ کدامیک منظورتان است؟ آیا؟ اشغال خاک افغانستان با ارتش سنتکام آمریکا و بمباران مستمر و کشتار و ایجاد پایگاههای متعدد در سراسر خاک افغانستان نفوذ خصمانه نیست؟ آن هم نه با اجازه بلکه بدون مجوز رسمی حکومت مرکزی و بدون مجوز سازمان ملل کدامیک نفوذ خصمانه است؟ نفوذ غیر رسمی آمریکا و ارتش سنتکامش به بهانه مبارزه با القاعده؟
و یا کمکهای بی دریغ مستشاری ایران و پناه دادن به آوارگان افغانی؟ همین شیوه اشغال در کشور عراق هم با ارتش سنتکام آمریکا درست با همین قواعد دیده میشود در حالیکه ایران کنار کمک مستشاری خودش سرداران بی سر و غرق درخون در دفاع از تمامیت ارضی عراق ارائه کرده و هم مادران شهید ایرانی و هم ملت شهیدپرور و قهرمان عراق و هم فرماندهان عالی نظامی و سیاسی عراقی به این ادعا اذعان و اقرار واعتراف دارند و بر خلاف هیئت حاکمه آمریکا که با قلدرمآبی با اظهارات سخیف بی پروا اعلام میکند ما برای نفت و غارت و چپاول چاههای نفت در عراق و سوریه حضور داریم.....در افغانستان هم که بزرگترین منبع درآمد و بازار پرسود موادمخدر و صادرات آن به 4گوشه جهان زیر چتر حمایت ارتش سنتکام آمریکا شب و روز در حال انجام است.....در سوریه نیز با همین اصول و قواعد هیئت حاکمه آمریکا به بهانه مبارزه با داعش که محصول تولیدی اوباما و هیلاری کلینتون است وارد خاک سوریه شد و با ارتش سنتکام خود خاک یک کشور مستقل را اشغال کرد و با ایجاد پایگاههای متعدد بر سر چاههای نفت و گاز بدون مجوز رسمی حکومت مرکزی سوریه و بدون مجوز رسمی سازمان ملل نه تنها خاک سوریه را اشغال کرده بلکه بسیار سخیفانه و بی شرمانه اعلام میدارد که ما برای تصاحب چاههای نفت و گاز سوریه در این کشور حضور داریم و هزینه7تریلیون دلاری
کرده ایم..... حالا نفوذ آمریکا در منطقه خصمانه است؟ و یا حضور ایران که به همسایگان منطقه ای خود در منطقه خودش و جغرافیای ژئوپلتیک و استراتژیک خودش کمک مستشاری و امنیتی میدهد؟ آن هم با تقدیم شهداء جان برکف و غرق در خون و سر از تن جدا کدامیک به نظر شما نفوذ خصمانه است؟ حضور رسمی ایران همراه با مجوز حضور و تائید چندین باره حکومتهای مرکزی و مجالس نمایندگان و پارلمانی این کشورها در مجامع بین المللی؟ یا اشغال خاک و ایجاد پایگاههای متعدد و قلدرمآبی برای عدم ترک اشغالگری و تسلط بر منابع نفت و گاز و معادن کشورهای مذکور توسط ارتش سنتکام آمریکا؟ کدامیک نفوذ خصمانه است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۰۳ دی ۱۳۹۸
به کوری چشم دشمنان نفوذ ایران در منطقه تا ابد ادامه خواهد داشت و آمریکا باید گور خود را از منطقه گم کند . آمریکا شیطان بزرگ و سر منشاء تمامی شرارتها در منطقه و تمام عالم در عصر حاضر هست. نفوذ آمریکا شیطانی و جهت چپاول ثروتهای ملل مظلوم هست و نفوذ ایران معنوی و جهت صیانت از حقوق مستضعفین عالم هست.
آخرین اخبار